خانهاخبار
گزارش اختصاصی جی اس ام از اولین اچ تی سی وان M8 راه یافته به بازار ایران

گزارش اختصاصی جی اس ام از اولین اچ تی سی وان M8 راه یافته به بازار ایران

اگر بخواهیم بگوییم پرچم‌دار جدید اچ تی سی نسبت به نسخه قبلی تغییرات چشمگیری داشته است حقیقت را نگفته‌ایم در واقع موفقیت اچ تی سی در طراحی ONE باعث شده است تا این شرکت کماکان از همان طراحی در گوشی‌های جدید خود نیز استفاده کند؛ و تنها به ارتقای سخت افزار گوشی بپردازد تا طراحی آن.
۱۳۹۳/۱/۱۱

اگر بخواهیم بگوییم پرچم‌دار جدید اچ تی سی نسبت به نسخه قبلی تغییرات چشمگیری داشته است حقیقت را نگفته‌ایم در واقع موفقیت اچ تی سی در طراحی ONE باعث شده است تا این شرکت کماکان از همان طراحی در گوشی‌های جدید خود نیز استفاده کند؛ و تنها به ارتقای سخت افزار گوشی بپردازد تا طراحی آن. 

 

image

 

طراحی

یکی از دلایل موفقیت One استفاده از آلومینیوم در بدنه گوشی بود و اچ تی سی این ویژگی را در محصول جدید خود نیز استفاده کرده است. خوشبختانه با اینکه صفحه نمایش بزرگ‌تر شده است اما گوشی خوش دست‌تر از One به نظر می‌رسد. کناره های M8 کمی گرد تر شده و همین موضوع باعث می‌شود تا گوشی جایگیری بهتری در دست داشته باشد. به نظر می‌رسد جنس آلومینیوم استفاده شده در M8 کمی بهتر از One باشد و قاب پشت گوشی اثر انگشت کمتری را جذب می‌کند. کناره بالایی M8 نیز با یک نوار پلاستیک مشکی رنگ پوشانده شده است که اینفرارد و آنتن WiFi در زیر آن قرار دارند. این پوشش علاوه بر ظاهر زیبایی که به گوشی داده است باعث می‌شود تا سیگنال‌های Wifi با قدرت بیشتری از بدنه عبور کنند. البته باید مراقب باشید که گوشی زمین نخورد زیرا این قسمت آسیب زیادی خواهد دید. یکی از تغییرات خوب نسبت به One کلید های تنظیم صدا است که از حالت تخت در آمده و جنس بهتری دارند. نکته عجیب درگاه کارت حافظه است که در بالای کلید های تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار دارد. در سمت چپ نیز درگاه سیم کارت قرار گرفته است که این بار اچ تی سی تصمیم گرفته است از سایز نانو برای سیم کارت استفاده کند. در کناره پایینی گوشی هم به غیر از پورت 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت Micro USB درگاه دیگری وجود ندارد. دو اسپیکر استریو نیز در بالا و پایین صفحه نمایش مانند دیگر گوشی‌های one خود نمایی می‌کنند. تنها نکته ای که در قاب پشتی گوشی جلب توجه می‌کند وجود دو سنسور دوربین است. 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

صفحه نمایش

اچ تی سی M8 مجهز به یک صفحه نمایش 5 اینچی از نوع Super LCD3  است که رزولوشنی برابر با 1920×1080 پیکسل دارد. کیفیت این صفحه نمایش در حد مطلوبیست و از زوایای دید خوبی برخوردار است. بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش باعث شده تا تراکم پیکسلی از 468 پیکسل که در one دیده بودیم به 441 پیکسل برسد. البته این مقدار افت تراکم پیکسلی تاثیر چندانی در کیفیت صفحه نمایش ندارد. اچ تی سی برای محافظت از صفحه نمایش از Gorilla Glass 3 در M8 استفاده کرده است اما بازهم باید بدانید این صفحه نمایش جلوی خط و خش‌های اجسام نوک تیز را نمی‌گیرد. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید در M8 قابلیت روشن شدن کردن صفحه نمایش با دو ضربه است البته این قابلیت را پی از این در گوشی‌های Gflex و G2 از ال‌جی دیده بودیم و شاید این قابلیت مورد پسند مهندسان تایوانی بوده است. 

 

image

 

image

 

پردازنده و سیستم عامل

قدرت پردازش M8 به لطف استفاده از پردازنده 4 هسته ای Qualcomm Snapdragon 801 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 2 گیگابایت RAM عالی به نظر می‌رسد. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی Adreno 330 می‌تواند تضمین دهد که بازی‌ها و پردازش‌های سنگین به صورت روان اجرا خواهند شد. از 2 گیگابایت حافظه RAM حدود 703مگابایت همیشه اشغال است که این میزان با نصب برنامه‌ها بیشتر نیز می‌شود. M8 در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد البته در نسخه 16 گیگابایتی که در طول این بررسی در اختیار ما است حدود 6 گیگابایت آن به صورت پیش فرض توسط سیستم عامل و برنامه های جانبی اشغال می‌باشد. این موضوع نباید شما را نگران کند زیرا این بار یک درگاه کارت حافظه برای پرچم‌دار اچ تی سی در نظر گرفته شده است که تا 128 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی می‌کند. اچ تی سی این بار از نسخه 4.4.2 اندروید (کیت کت) با رابط کاربری HTC Sense UI v6 در M8 استفاده کرده است. کمی این رابط نسبت به نسخه قبلی دچار تغییرات شده اما متاسفانه کمی گنگ و پیچیده به نظر می‌رسد. استفاده از پوشش آلومینیوم باعث شده تا هنگام کار با گوشی کمی گرما در پشت M8 احساس کنید که البته این امر در گوشی‌های امروزی عادی به نظر می‌رسد.

 

image

 

image

 

 

 

image

 

image

 

دوربین

نکته ویژه درباره HTC One M8 وجود دو سنسور دوربین در پشت آن است. سنسور اصلی دارای دقت چهار مگاپیکسل و اندازه 1/3 اینچ بوده و از f/2.0 بهره می‌برد. دوربین دوم دارای لنز کوچک‌تری است و به گفته HTC برای ثبت عمق تصویر به شکلی بهتر و واقعی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلاش دوربین از دو LED با دو تن رنگ متفاوت تشکیل شده و دوربین جلو نیز دارای دقت پنج مگاپیکسل است. شاید اچ تی سی می‌خواهد مانند هوآوی به دوست داران Selfi توجه بیشتری کند. نکته منفی در دوربین اصلی این گوشی عدم وجود لرزش گیر لنز است. رابط کاربری دوربین نیز دارای تنظیمات متعددی است. این تنظیمات شامل HDR ، Panorama ، dual Capture ، selfi و zoe است. ضمن اینکه می‌توانید از افکت‌های زیبایی که برای شما تدارک دیده شده نیز استفاده ببرید. نکته مثبت سرعت بسیار بالای عکاسی است این سرعت قابل مقایسه با سرعت عکاسی در S5 سامسونگ است.

 

image

 

image

 

image

 

این بررسی در حال حاضر به صورت مختصر برای شما آماده شده، اما با رسیدن این گوشی به دست کارشناسان به شما وعده یک بررسی کامل و جامع را خواهیم داد. منتظر باشید.

در ضمن جا دارد از فروشگاه مایکروتل + (بلوار آفریقا،بلوار آرش) تشکر کنیم که این گوشی را برای اولین بار در ایران در اختیار گروه قرار داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (110 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱/۲۳
نه . میخوای بیاد صفحه ی 4.7535 بزنه ؟؟؟ اونوقت راضی می شی ؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۱/۲۳
آدم یاد آدم فضایی می افته . یه چشم هم رو پیشونی اش دارد

مهمان

۱۳۹۳/۱/۱۷
چرا اچ تی سی منوفارسی وضداب نمی سازه

مهمان

۱۳۹۳/۱/۱۶
به نظر من m8 بگیری بهتره چون هم سیستم عامل و هم رابط کاربری بهتری داره.همچنین پردازنده و رم قوی تری داره.دوربین و سرعت عکاسیش هم عالیه.مخصوصا با قابلیت ثبت عمق تصویر.توی بنچمارک ها و توی تست ضربه هم خوبه.جنس بدنش هم خیلی خوبه.صفحه نمایش بزرگتری هم دارخ.اسپیکر هاشم خیلی قویتره..بعدشم 5s یکم دیگه قدیمی شده.

مهمان

۱۳۹۳/۱/۱۶
کمپانی اپل کفته سیستم عاملشو طوری طراحی کرده که کم سواد ترین آدما بتونن باهاش کار کنن. حرفه ای.....!؟