خانهاخبار
از 16 گیگابایت حافظه داخلی گلکسی اس 5 چند گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد؟

از 16 گیگابایت حافظه داخلی گلکسی اس 5 چند گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد؟

مانند گلکسی اس 4، باز هم در این گوشی باید نگران حافظه داخلی گوشی خودتان باشید.
۱۳۹۲/۱۲/۶

سال گذشته با معرفی گکسی اس ۴ خیلی از کاربران به این موضوع که از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی تنها ۹ گیگابایت در دسترس قرار دارد ابراز نارضایتی کردند. تصور همه این بود که سامسونگ در نهایت فکری به حال رابط کاربری خودش یعنی تاچ ویز که این فضا را در اختیار گرفته خواهد کرد.

 

به گزارش جی اس ام، اما اینبار نیز باید کاربران همین نگرانی را از کمبود حافظه داخلی داشته باشند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در گلکسی اس 5 نیز تنها نیمی از 16 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد و نیمی دیگر از این فضا در اختیار فایل‌های سیستمی است.

 

عکسی که از قسمت ذخیره سازی گلکسی اس 5 منتشر شده نشان می‌هد که از 16 گیگابایت حافظه داخلی گوشی تنها 8.4 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد که از میزان حافظه در دسترس گلکسی اس 4 نیز کمتر است.

 

اگر تصور می‌کنید که این اشکال از سیستم عامل اندروید است، با یک مقایسه با نکسوس 5 متوجه خواهید شد که مقصر تاچ ویز است. در نکسوس 5 از 16 گیگابایت حافظه داخلی 12.16 گیگابایت فضا در در دسترس کاربر قرار دارد و این نشان می‌دهد که نسخه خام اندروید تنها 3.84 گیگابایت از فضای گوشی را در اختیار خواهد گرفت و این بدان معنی است که تاچ ویز و دیگر فایل‌های سیستمی سامسونگ 3.76 گیگابایت از فضا را در اختیار خودشان گرفته‌اند.

 

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد که به این موضوع توجه کنید که دوربین 16 مگاپیکسلی این گوشی عکس‌های با حجم بالا و فیلم‌هایی با کیفیت 4K و حجم زیادی را تهیه می‌کند که باعث پر شدن فضای داخلی گوشی خواهد شد.

 

با این وجود خوشبختانه شما این امکان را دارید که از کارت حافظه خارجی استفاده کنید و فضای ذخیره سازی گوشی خودتان را افزایش دهید. اما اگر قصد خرید این گوشی را دارید ما به شما توصیه می کنیم که نسخه 32 گیگابایتی آن را تهیه کنید.

Samsung Galaxy S5 storage

منبع: androidcentral

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (59 نظر)

بهمن

۱۳۹۵/۶/۱۶
مثله اینکه دلتون واسه 1100 تنگ شده ها!!!
49 تا اس ام اس کله حافظش بود الان 10 گیگ هم جواب نمیده
اقا خیلی هم خوبه خیلی هم زیاده برین خداتونم شکر کنین دوستان

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۶
فرمودید نسخه 32 مگابایتی.از کجا میشه تهیه کرد؟ منظورم تو ایرانه.

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۲۵
Only Xperia Z2 & Note3

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۹
دوست عزیز سامسونگ از سال 1990 داره گوشی تولید میکنه

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۲
دوستان عزیز سامسونگ با همین سرکار گذاشتن ملت داره فروش میره.چرا؟خب معلومه اکثرا تعصب و عدم تحقیق و .... این الان سی پی یو64 بیتیش کجاست؟بدنه چرا فلزی نیست؟این دوتا مهمترین اخبار قبل از معرفیش بودبعلاوه دوربین 16 یا 20 مگا. مگه میخوام عناصر شیمیایی ترکیب کنم که دما سنج و فشار سنج گذاشته؟ حتما چند روز دیگه هم چراغ زنبوری بهش وصل میکنه. میگه این گوشی اسمش هست: galaxy lab.میشه باهاش آزمایشات شیمیایی انجام داد. این بازیا چیه آقایون که میاین تعصب بخرج میدین.همه برندها گوشی بد دارن اما شماها قبول نمیکنین....