Nokia E50

E50 یکی دیگر از گوشی های symbian سری 60 از نسخه 9.1 گوشی ها smart phone است که با شکل ظاهری خود توجه همگان را جلب می کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia E50

 

مروری بر گوشی های نوکیا مدل E50:

E50 یکی دیگر از گوشی های symbian سری 60 از نسخه 9.1 گوشی ها smart phone است که با شکل ظاهری خود توجه همگان را جلب می کند. این گوشی دارای سیستم infrared، bluetooth، کابل USB، GPRS، EDGE است. و رغم قیمت کم، امکانات جذاب زیادی دارد. بسته بندی آن کوچک و قیمتش هم مناسب است.

   
مشخصات اصلی:
بدنه باریک و وزن سبک واکنش سریع به اینترفیس کاربر دوربین 1/3 مگاپیکسلی و کیفیت فیلم برداری QCIF مجهز به EDGE/GPRS ، بلوتوث، USB و اینفرارد 70 مگابایت حافظه داخلی کارت حافظه microSD

 

نقاط ضعف اصلی:
کار با کلید چهار طرفه آن سخت است پشتیبانی نکردن از نسل سوم ( ( 3 G ساختار ضعیف دکمه ON/OFF کیفیت پایین فیلم برداری

در نظر اول E50 یادآور مدل J70 سونی اریکسون است که گوشی پرطرفداری بود. ساختار باریک و بلند آن منحصر به فرد بوده و طرفداران J70 از E50 استقبال خواهند کرد. دو مدل از این گوشی وجود دارد که یکی بدون دوربین و دیگری دوربین دار است که نام کامل این دو مدل 1-E50 و 2-E50 است.

این مدل جز کلاس متوسط سرس گوشی های هوشمند symbian به شمار می آید و برای کسانی که طرفدار گوشی های هوشمند هستند اما استطاعت خرید مدل های گران آن را ندارند، بسیار مناسب است.

image

E50 طراحی نسبتاً قدیمی دارد و ترکیب رنگ های سیاه و نقره ای دارد. صفحه کلید با سایر قسمت ها اندکی تفاوت سطح دارد و محل قرارگیری JOYSTICK بر جذابیت آن افزوده است.

سایز گوشی از مدل های E70 و N93 کوچکتر، باریکتر و نازکتر است. اینترفیس هر سه گوشی از  سری 60 سیمبین است.

image
 

image
 
image

E50 از لحاظ ساختار ظاهری بی عیب و نقص بوده و تنها ایراد آن جنس پلاستیکی دکمه ON/OFF است که بالای گوشی قرار گرفته که به راحتی زخمی می شود.

image
 
image

بلندگوی اصلی در جلوی گوشی قرار گرفته و در زیر آن مارک سفید رنگ نوکیا حک شده است. سپس صفحه نمایش 240´320 TFT پیکسل و صفحه کلید قرار دارد که دارای 2 بخش عددی و عملیاتی است. قسمت پشت گوشی طرح ساده تری دارد و تنها در قسمت بالای مارک نوکیا، لنز دوربین قراردارد و پوشش نقره ای رنگ روی باتری در پایین گوشی است.

image
 
image

اینفرارد و کلید های تنظیم صدا در گوشه سمت چپ گوشی قرار گرفته که ترکیبی نامنظم از رنگ های مشکی و نقره ای است. سمت راست گوشی طراحی مشابهی دارد و به دو کلید ویرایش متن یا Pencil و کلید فرمان صوتی مجهز می باشد که با  نگه داشتن آن می توانید شماره گیری صوتی را تجربه کنید.

image
 
image

پورت شارژ در انتهای گوشی  قرار گرفته است. شارژ E50 از نوع نازک است. در بالای گوشی تنها دکمه ON/OFF قرار دارد و همان طور که قبلاً گفتیم طراحی این قسمت بزرگترین اشتباه سازنده این گوشی زیبا است.

image
 
image

باتری Li-Ion مدل BL- 5C از نوع 980MAH  در زیر پوشش فلزی قرار دارد که امکان 215 ساعت استندبای و 6 ساعت و 40 دقیقه مکالمه را دارد. البته پس از آزمایشات متوجه شدیم که طول عمر اعلام شده با طول عمر واقعی باتری تفاوت دارد.

محل قرارگیری سیم کارت در زیر باتری جاسازی شده است. محل قرارگیری کارت حافظه در سمت چپ قرار دارد و می تواند بدون برداشتن باتری کارت حافظه را تعویض کنید.

image
 
image

جنس صفحه کلید E50 از پلاستیک مرغوب و شامل 2 بخش کلیدهای عددی و کلید های عملیاتی است. بخش عددی کاملاً استاندارد ساخته شده و بخش عملیاتی شامل؛ دکمه ها دسترسی سریع (SOFTKEYS) در بالا، JOYSTICK در وسط، منو و دکمه غلط گیر C در قسمت میانه و کلیدهای سبز و قرمز در قسمت پایین قرار دارند. تنها موضوع بحث برانگیز، پلاستیکی بودن JOYSTICK است. که بسیار خشن و زمخت است و در کاربری های اولیه انگشت را آزرده می کند.

image
 
image

صفحه کلید چهار گوش E50 کاربری آسانی دارد. موقعیت نردبانی دکمه ها، جابه جایی انگشتان را آسان کرده و نور پس زمینه آبی رنگ آن امکان نوشتن در تاریکی را میسر ساخته است.

image
 
image

صفحه نمایش به کار رفته درE50 از نوع TFT با قدرت نمایش 256 رنگ و با وضوح 240´320 پیکسل است.برای این که قیمت گوشی پایین باشد از صفحه نمایش QVGA با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ در آن استفاده شده است اما همین صفحه نمایش نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

image

این گوشی از آنتن خوبی برخوردار است و در طول مکالمه صداها به خوبی شنیده می شوند. 6 آیکن در حالت استندبای صفحه نمایش نشان داده می شوند که مورد استفاده متداول هستند. در زیر آن لیستی از رویدادهای تقویم، آهنگ های اجرا شده، تماس های نا موفق و پیام های دریافتی  است. بالای صفحه نمایش وضعیت آنتن دهی، تاریخ و ساعت، نام اپراتور و وضعیت شارژر باتری را نشان می دهد.

image

منوی اصلی یا به صورت جدول ماتریسی 3´4 آیکنی و یا به صورت لیست مشاهده می شود. اغلب زیر منوها هم به صورت جدول و هم به صورت لیست مشاهده می شوند. اما زیر مجموعه هایی نیر هستند که فقط به صورت لیست قابل مشاهده هستند.

image

E50 دارای 70 مگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه microSD است. گوشی حاوی THEMEهای ذخیره ای  نیست مگر همان تم اصلی روی صفحه نمایش. سیستم SEND MSG به کاربر امکان ارسال پیام کوتاه پیش نوشته در صورتیکه نخواهد تماس را پاسخ دهد، می دهد.

image

6 پروفایل برای زنگ گوشی موجود و قابل ارتقاء است و برنامه مدیریت فایل ها به جای گالری جایگزین می شود. زمان رایج و ساعت منطقه ای (TIME ZONE) در منو اصلی CLOCK قابل تنظیم است.

image
 
image

دفترچه تلفن E50 مانند تمام گوشی های سیمبین از نوع استاندارد است. یافتن شماره های لیست تماس با نوشتن حرف اول نام آن ها صورت می گیرد. هنگام ذخیره شماره ها، گزینه های آدرس، EMAIL، شماره محل کار، تولد، و ...قابل انتخاب است.

image
 

image
 
image

نوکیا آیکن TEAM را به جای ساختن گروه (GROUPS) برگزیده تا کاربر بتواند لیستی از یک تیم ساخته و به تمامی افراد تیم زنگ بزند، SMS و یا EMAIL بفرستد. همچنین می تواند WEBPAGE آن ها  را مشاهده، برنامه PUSH-TO –TALK را اجرا و یا CONFERENCE برقرار کند.

image

لیست تماس ها (LOG)

لیست تماس ها درE50 به سه گروه: تماس ها نا موفق (missed cslls)، دریافتی (received calls) و تماس های گرفته شده (dialed call) تقسیم می شوند.

که در منوی اصلی جزییات تماس ها قابل مشاهده خواهند بود. هر کدام از این مداخل ها شامل 10 تماس نهایی است.

image
 

image
 
image
 

پیام ها (sms)

منوی پیام ها در E50 مشابه با دیگر مدل های گوشی های نوکیا است که در آن ها سیستم عامل symbian به کار رفته است.سیستم ایمیل گوشی، پروتکل های pop3 و IMAP4 را پشتیبانی می کند. برای خواندن و نوشتن متن، 8 خط نوشتاری در نظر گرفته شده است. همچنین سیستم T9 نیز به راحتی عمل می کند.

موسیقی و کار در کنار هم E50 شامل برنامه پخش موسیقی جدید نوکیا است که در جدیدترین مدل های گوشی ها سری 60 سیمبین به چشم می خورد، اکولایزر به طور دستی قابل تنظیم است و نام آهنگ روی صفحه نمایش داده می شود.

image
 

image
 
image

برای کاهش قیمت این گوشی در جعبه آن هدست منو وجود دارد و برای گوشی دادن به موسیقی باید هدست استریو را جداگانه خریداری کرد. E50 بیشتر فایل های صوتی را پشتیبانی می کند. همچنین امکان پخش کلیپ را به کاربر می دهد. از سوی دیگر فاقد رادیو FM است.

 

دوربین

دوربین E50 از نوع 1/3 مگاپیکسل است و دوربین دارای تنظیمات روشنایی ، تایمر، تنظیمات زنگ و تنظیمات سایز عکس ها است. این گوشی دوربین دوم برای مکالمه تصویری ندارد و همچنین فقط به صورت عمودی عکسبرداری می کند.

image
 
image
 

image
 
image

فیلم برداری با وضوح QCIF انجام می شود که کیفیت پایینی دارد. و کیفیت صدا از تصویر هم بدتر است.چهار باند GSM، GPRS، EDGE، BACKBERRY، USB، بلوتوث و اینفرارد در E50 نوکیا قابل دسترسی است. اگر چه هیچ نوع پشتیبانی شبکه 3G  یا اتصال Wi-Fi وجود ندارد. همزمان سازی از طریق USB بلوتوث و یا اینفرارد صورت می گیرد. با استفاده از PC SUITE( که به طور رایگان از سایت نوکیا دانلود می شود) می توانند تقویم، دفترچه تلفن و پیام های خود را به کامپیوتر و یا بلعکس کپی کنید.

image

 
برنامه جستجوگر در Symbian

جستجوگر وب در مدل E50 مشابه تمامی مدل های دیگر گوشی های Symbian در نوکیا است. که شامل موس، اشاره گر و پشتیبانی فایل های FLASH و JAVA و سیستم tasking-multi  است و امکان بزرگنمایی تصویر نیز وجود دارد.

image
 
image

ارگانیزر(ORGANIZER)

آیکن تقویم عکس ها در منو اصلی است. جالب است که زیر منو ارگانیزر درE50 وجود ندارد و تمام برنامه های کاربردی در پوشه آفیس جای دارند. تقویم به صورت هفتگی، ماهانه، روزانه و کارهای انجام دادنی است.

image

پوشه OFFICE شامل برنامه مدیریت فایل (FILE MANAGER)، جستجو (SEARCH)، ماشین حساب، آیکن تیم،QUICKOFFIC،دفترچه یادداشت، CONVERTER، MESSAGE READER، برنامه ADOBE PDE و ZIP می باشد. برنامه SEARCH برای جستجو جمله ای در MESSAGE، E-MEIL، تقویم، تماس ها و کارهای انجام دادنی است.

برنامه ماشین حساب هم در 50 Eوجود دارد.

image
 

image
 
image

برنامه QUICK OFFICE، فایل های WORD و POWER POINT را پشتیبانی می کند. برنامه دفترچه یادداشت برای نوشتن متن های نه چندان کوتاه یا بلند در نظر گرفته شده است که قابلیت هم گام سازی با کامپیوتر را دارد.برنامه CONVERTER برای تبدیل مقیاس ها و واحدها گوناگون نیز وجود دارد.

image
 
image

برنامه MESSAGE READER، تمام پیام ها را با صدای الکترونیکی و به زبان انگلیسی می خواند و برنامه ADOBE PDF برای گشودن فایل های Pdf و برنامه ZIP برای مدیریت فایل های ZIP شده موجود است.

image
 
image

برنامه ای در E50 قرار گرفته که عنوان ها و تیترها را خوانده و همچنین زمان را اعلام و نرم افزار REAL PLAYER، فایل های ویدیویی را اجرا می کند. ضبط صوت در زیر مجموعه MEDIA قرار گرفته که محدودیت زمانی 1 دقیقه دارد. البته با ظرفیت حافظه داخلی 70 مگابایتی گوشی نسبتاً هیچ تناسبی ندارد. این گوشی فاقد بازی نصب شده است.

 
در پایان:

لازم به ذکر است که سازندگان انتظار فروش خوبی از مدل E50 نوکیا را دارند و مقایسه با سایر گوشی ها سری E نوکیا گزینه خوبی برای کسانی است که نیاز به داشتن سیستم Wi-Fi در گوشی خود ندارند. ولی سایز کوچک و قیمت پایین برایشان مهم است و در نهایت با وجود قیمت پایین این گوشی نرخ فروش آن افزایش خواهد یافت.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۳
salam hamkarane mohtaram man donbale nokia e 50 migardam va kharidare vageii hastam ba tashakor