Nokia 6600

هم زمان با خبر شركت نوكیا ، مبنی بر تولید 6600 ، هوادارانش در سراسر دنیا به انتظار عرضه این گوشی به بازار نشسته بودند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۴ مهر ۱۳۸۷
NOKIA 6600
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

- گوشی موبایل

- شارژر

- راهنمای مصرف كننده

- CD نرم افزار

- باتری

 

هم زمان با خبر شركت نوكیا ، مبنی بر تولید 6600 ، هوادارانش در سراسر دنیا به انتظار عرضه این گوشی به بازار نشسته بودند . به هر حال این اساس كار نوكیا است كه هر چند وقت یك بار ، اصلاحاتی را در مدل هایش ایجاد كرده ، آنها را به بازار عرضه می نماید .

ایجاد و بسط گوشی های SMARTPHONE  كه از زمان نوكیا 7650 شروع شد ، انواع جدیدی در طراحی و انقلابی در كارایی ها و برنامه های گوشی ها  ایجاد نمود . سیستم های MMS و دوربین دیجیتال ، نمونه هایی از این نوآوری می باشند .

استفاده كنندگان این گوشی ، تجار بودند ؛ افرادی كه به شكل و قیمت مناسب دستگاه ، علاقه مند بودند . این دستگاه ، مستقیم به سوی جوانان نشانه رفته بود . 3650 نیز با قیمت پائین تر و مناسب تر و همچنین با امكانات MMS و .... پنجره های امید را به روی نوكیا گشود . در حال حاضر با سری های جدید ُُُُSymbian ، سری های 60 مثل (3650 و 7650) با تغییر نسل مواجه شدند ،   دو مدل 6600 و 3660 که از لحاظ کارآیی تفاوت چندانی با گوشی 3650 نداشتند . آنچه باقی می ماند ، تنها آرایش و زیبایی های گوشی بود . اولین نكته ی مثبت این گوشی ها ، این است كه تا 65000 رنگ را به صورت تصاویر TFT پشتیبانی می نماید . البته شاید این صفحه نمایش برای این گوشی ها و مصرف كنندگان ، حیاتی نباشد ؛ ولی به هر حال بهتر از 4096 رنگ در مدل های قبلی است . قابل ذكر است كه حتی ، تغییری جزئی در منوها نسبت به گوشی های قبلی مشاهد نمی شود . پس دور از انتظار نیست كه بعد از استفاده ، هیچ یك از استفاده كنندگان از پیشرفت ایجاد شده در صفحه نمایش صحبتی به میان نیاورند .

 

image

 

 تغییر 4096 رنگ به 65000  رنگ ، موثر بوده ، اما نه آنقدر كه خودش را نشان بدهد . چرا كه متاسفانه تغییر خاصی میان تصویرهای گرفته شده از این دوربین و دوربین گوشی 3650 دیده نمی شود.

شاید یكی از مزیت های بسیار مهم این گوشی در صفحه نمایش آن باشد كه در برابر نور مستقیم آفتاب ، ناپدید و خاموش نمی شود . رزولوشن تصویر 208×176 پیكسل است . شما می توانید تا 9 خط نوشته را در آن ببینید كه البته نهمین خط برای خدمات دیگر استفاده می شود .

 

image

 

طراحی گوشی ، از سری 6000  است كه به عنوان گوشی كلاسیك می باشد . دكمه حركتی در وسط قرار گرفته است و حركت به 4 سمت را فراهم می سازد . همچنین قابلیت انتخاب ، با فشار دادن را نیز دارد . به گفته منتقدان ، این گوشی ، تفاوت طراحی چندانی با 3650 ندارد ، بلكه می توان گفت ، از دكمه های راحت و مناسبی نیز برخوردار نمی باشد . اما به نسبت بعضی دیگر از دستگاه ها ، قابل قبول می باشد . به گفته آنها " در شهر كورها ، یك چشم ، پادشاه است !!

اگر بخواهیم به صفحه كلید این دستگاه ، نمره بدهیم ؛ در سطح متوسطی قرار گرفته است . جنس كلید ها از پلاستیك می باشد . كلید های قطع و وصل مكالمه نیز ، بسیار كوچك بوده و در طرفین دستگاه قرار گرفته اند .

 

image

 

رنگ نور پس زمینه صفحه کلید ، آبی است كه خیلی هم درخشش ندارد . البته بد هم نیست و در سطح معمول است . پورت مادون قرمز (Infrared) ، در سمت چپ گوشی قرار گرفته است . در این قسمت ، دكمه تغییر حجم صدا وجود ندارد ، این وظیفه را  كلید جهت دار در حین مكالمه انجام خواهد داد كه البته خیلی هم راحت نیست .

دكمه روشن و خاموش دستگاه ، در بالای آن قرار گرفته است . همچنین پورت مخصوص هندفری در پائین دستگاه ، همان جایی كه محل اتصال شارژر نیز هست ، قرار گرفته است .

شما در این گوشی POP PORT ندارید و اتصال به كامپیوتر ، تنها از طریق اینفرارد یا بلوتوث انجام می پذیرد .

دوربین دستگاه ، نسبت به رقبا ، یك نقص كوچك دارد و ‌آن هم نداشتن آیینه كوچك زیر لنز دوربین ، برای عكس گرفتن از خود می باشد . ولی دوربین دارای رزولوشن VGA با سه كیفیت می باشد . همچنین قابلیت عكسبرداری در شب را نیز دارا است . حواستان باشد ، وقتی كه قسمت عكسبرداری در شب را انتخاب می كنید ، تقریبا 2 تا 3 ثانیه طول خواهد كشید تا عكس گرفته شود . پس مراقب باشید ، دست خود را زود تكان ندهید .

قاب پشت دستگاه مقدار زیادی ، لقی دارد كه برروی چند دستگاه آزموده شده و نتیجه همین بوده است . در پشت قاب دستگاه از یك پلاستیك خاص برای  آن که بدنه و باتری را به هم فشرده ساخته و از حركت ، جلوگیری كند ، استفاده شده  كه البته موفق نبوده است . برای جلوگیری از این لقی ، می توانید از یك تكه كاغذ تا شده  هم ، استفاده نمائید.

از باتری های LI-ION 850 mAh در این دستگاه استفاده شده و نوكیا تضمین می كند كه گوشی شما 150 تا 200 ساعت در حالت استندبای ، كار خواهد نمود و همچنین 5/2 تا 4 ساعت ، صحبت را با شما همراهی می كند ، البته طی آزمایشات انجام شده ، گوشی 3 روز و با 25 دقیقه صحبت روزانه كار كرده است و حدود یك ساعت و چهل دقیقه جهت شارژ دستگاه زمان می برد . در صورت روشن بودن دائم بلوتوث هم ، دستگاه یك روز و نیم كار خواهد كرد .

یكی از قابلیت های مهم گوشی ، جاگذاری MMC (كارت حافظه) در پشت باتری می باشد . محل اتصال سیم كارت هم كه دارای قفل مخصوصی بوده در آنجا می باشد . (32 مگا بایت کارت MMC روی گوشی می باشد ) . هر گاه بخواهید MMC را جا بزنید ، باید دستگاه را خاموش نموده و سپس این كار را انجام دهید .

 

image

 

اندازه گوشی شما 108.6x58.2x23.7 میلی متر ، استاندارد و راحت است . البته از میانگین اندازه گوشی ها بزرگتر است . گوشی شما دارای وزنی برابر 122 گرم بوده  و این بی انصافی  است ، اگر بگوئیم این گوشی سنگین می باشد !!!

این گوشی در دو رنگ خاكستری روشن و صورتی طراحی شده است كه  صورتی آن ، یك پنگوئن صورتی رنگ را در ذهن تداعی می كند .

در مورد دوربین گوشی ، زیاد صحبت نمی كنیم ، چرا كه شبیه به بقیه دوربین ها بوده و در گذشته و دیگر گوشی ها در مورد آن صحبت شده است .

اجازه بدهید به اختلاف گوشی ها بپردازیم : اولین اختلاف افزایش سایز حافظه دستگاه می باشد ، یعنی 6 مگا بایت به جای 4 مگا بایت . دومین تفاوت MIDP  نسخه 2 برای برنامه های JAVA می باشد كه البته احتیاج زیادی به MIDP2.0 برای  مصرف كنندگان نیست .

سومین مطلب ، تنظیم Themes ، علاوه بر پس زمینه می باشد . صداها هم می توانند تغییر كنند و كل این مطلب با فشار دادن چند كلید انجام می پذیرد . كاركردن با كاربری ها و آیكن های دستگاه ، پیشرفت داشته و بهتر شده اند . شما می توانید زبان را در تمامی كارایی ها تغییر دهید ، بدون اینكه در Setting  تغییر زبانی رخ دهد .

 

image
       
image

 

می توانید برای استفاده از اینترنت از سیستم WAP-Browser استفاده نمائید و تنظیمات دستگاه را نیز ، مثل PC انجام دهید .

 

 

برچسب‌ها:


محصولات مشابه

نوکیا جی ۱۰

نوکیا جی ۱۰

از ۳,۴۸۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده

نوکیا جی ۲۰

نوکیا جی ۲۰ناموجودمشاهده

نوکیا ایکس ۲۰

نوکیا ایکس ۲۰

از ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده

نوکیا ایکس ۱۰

نوکیا ایکس ۱۰ناموجودمشاهده



نظرات (6 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۹
قبلنا یکی داشتم.خیلی پز میدادم اخه موبایل هیچکس دوربین نداشت

مهمان

۱۳۹۲/۶/۱۹
vaghti man 4 salam bood babam ye doone dasht

مهمان

۱۳۹۲/۶/۲
عالیییییییییییییی

مهمان

۱۳۹۲/۵/۲۱
کارش درسته

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۸
اولين نسل بلوتوث بازي.يادش يخير