Samsung I9010

شاید لباس بخشی از شخصیت انسان را شکل دهد اما قطعا این لباس نیست که کاملا شخصیت انسان را می سازد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
مقدمه

شاید لباس بخشی از شخصیت انسان را شکل دهد اما قطعا این لباس نیست که کاملا شخصیت انسان را می سازد . مشخصا هر نشان و لوگوی بزرگی هم نمی تواند برای خلق گوشی های تلفن همراه کافی باشد.  اگر بخواهیم واقع گرا باشیم آخرین چیزی که آندروید به آن نیاز دارد ، بالابردن اعتبار خود نزد کاربران ،با استفاده از نام طراحی بزرگ است، اما این از معدود دفعاتی است که هوشمندی گوشی چندان تحت تاثیر مدگرایانه بودن آن قرار نمی گیرد.
 

image
 
image

 

آنچه که اینجا در اختیار ماست ، نسخه محدود یک گوشی فشن است و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد. اما این بهتر از آن است که مارک و برند چشم شما را بر روی تمامی واقعیات ببندد. گوشی از سخت افزاری توانمند ، ظاهری تحسین برانگیز و ساختی عالی بهره می برد. آنچه که مهم است این است که کاربران اهمیت نخواهند داد که Galaxy S یا آرمانی ، کدامیک به گوشی اعتبار می بخشند؟

مشخصه های فوق العاده در ترکیب با طراحی شیک و زیبا ، صفحه نمایش خیره کننده Super AMOLED بسته ای وسوسه انگیز را شکل می دهند ، ترکیبی که به سادگی نمی توان آن را نادیده گرفت. سری Galaxy S به عملکرد فوق العاده و کارآ مشهور است. با حضور Armani ظاهر و کیفیت ساخت گوشی هم به سطحی عالی نزدیک شده است. با پرداخت بهای گوشی می توانید هر آنچه را که می خواهید  در کنار هم داشته باشید.Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  همه چیز را جز قیمت ارزان در خود دارد.

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM  و سه بانده از 3G

پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش لمسی خازنی 4 اینچی از نوع Super AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA  

سیستم عامل Android v2.2 به همراه رابط کاربری TouchWiz

پردازنده یک گیگاهرتزی Cortex A8 Hummingbird به همراه 512 مگابایت RAM

دوربین 5مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت هایی چون تشخیص لبخند و تشخیص چشمک و چهره

ضبط ویدیویی HD 720p با نرخ 30 فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار مداوم

پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b,g و n

گیرنده GPS با پشتیبانی از عملکرد AGPS و قطب نمای دیجیتال

حافظه داخلی 16 گیگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD

ضخامت بسیار کم 9.9 میلی متری

سنسور های شتاب سنج و مجاورت

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

پورت MicroUSB (به همراه قابلیت شارژ گوشی از طریق این پورت) و بلوتوث استریو v3.0

باتری 1650 میلی آمپری Li-Ion

کیفیت صدای عالی

ویرایشگر اسناد آفیس

امکان پیش بینی درج متون Swype

دسترسی مستقیم به فروشگاه های نرم افزاری Android Market و Samsung Apps

 

نقاط ضعف اصلی

قیمت بسیار بالا

نبود فلاش به همراه دوربین

عدم تعبیه کلید اختصاصی برای دوربین

عملکرد متوسط در زمینه بلندی صدا

عدم تعبیه رادیو اف ام

 

احتمالا سامسونگ نیاز نداشته است تا هنرمندان ایتالیایی بر روی I9010 Galaxy S  کار کنند. آنها چنین طراحی ای را در AT&T Captivate آزموده بودند. گرچه کسی در آرمانی به فکر انتخاب مواد خوب برای ساخت گوشی بوده است. ظاهر و احساسی که گوشی در اختیار کاربران می گذارد ، در بهترین حد ممکن قرار دارد.
 

image
 
image

image
 
image

 

به هر حال بر خلاف کلیشه گوشی های فشن ، Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  تنها به یک نشان بسنده نکرده است. آنچه که در اینجا مهم است این است که تمامی قابلیت های یک گوشی هوشمند در یک آیتم فشن عالی در اختیار شما قرار داده می شود. چه  نشان آرمانی دلالت بر طراحی یا ساخت گوشی از سوی این شرکت داشته باشد یا خیر ، شما چیزی را از دست نحواهید داد.

بهتر است نگاهی به محتویات جعبه گوشی بیاندازیم و سپس به سراغ بررسی طراحی ظاهری گوشی برویم.

محتویات جعبه

شاید این امر بسیار واضح و آشکار باشد اما به هر حال این جزئیات ظریف و کوچک است که سبب ایجاد تمایز میان آیتم های ساده و گرانقیمت می شوند. جعبه ساده کاغذی Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  برای گوشی تلفن همراهی با چنین مشخصاتی ارزان قیمت به نظر می رسد. اما به زودی در خواهید یافت این بسته بسته های دیگری را هم در خود جای داده است.

در داخل آن ، جعبه دیگری شبیه صندوق جواهرات جای داده شده است که یک بست مغناطیسی با نشان Armani بر روی آن تعبیه شده است.این جعبه جاییست که گوشی به همراه لوازم جانبی خود در آن جای داده شده است. آیتم های همراه گوشی به صورت جداگانه در درون جعبه هایی که از کاغذی جالب که تقریبا احساس پارچه را به شما می دهد، جای داده شده اند.

 

image
 
image

image
 
image

 

 این کار سبب می شود که ارزش گوشی را بیشتر در یابیم اما متاسفانه محتویات جعبه تا حدودی ناامید کننده اند. ما امیدوار بودیم که یک کیف و یا حداقل یک دستمال برای پاک کردن صفحه نمایش Super AMOLED در اختیارمان قرار گیرد اما تنها با یک شارژر با مارک آرمانی ، یک کابل USB و یک هدست روبرو شدیم.

حتی کارت حافظه ای هم به  همراه گوشی عرضه نشده است. البته I9010 Galaxy S  حافظه ای برابر با شانزده گیگابایت دارد اما احتمال اینکه به حافظه بیشتری نیاز پیدا کنید اصلا دور از ذهن نیست. با اینحال بعید هنوز هم نمی توان اعتراض زیادی در این بخش به سامسونگ کرد.

 

نمای 360 درجه Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani

 اگر بیش از حد به اعداد باور داشته باشیم ، Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  با ابعادی معادل 9.9*64.2 *122.5 میلی متر و وزن 123 گرمی خود ، مشخصه هایی تقریبا برابر با همتای خود یعنی I9000 Galaxy S عرضه می کند اما در واقعیت تفاوت استحکام دو گوشی بیش از تفاوت چهار گرمی در وزن آن هاست.

البته این مسئله بیشتر به مواد با کیفیت تر استفاده شده در ساخت گوشی و توازن بهتر آن باز می گرد. این امر سبب می شود که کار با Armani نسبت به همتای خود بسیار آسان تر باشد. با توجه به عدم استفاده از سطوح لغزنده و صیقلی به کار رفته در I9010 ،آن را می توان محکم تر و مطمئن تر در دست گرفت. و علیرغم اندازه بزرگ، گوشی به دلیل ضخامت بسیار کم خود به آسانی در جیب جای می گیرد.

 

طراحی

طراحی I9010 Galaxy S  آنقدر دوست داشتنی است که آرزو کردیم ای کاش Galaxy S هم از چنین ساخت و طراحی ای برخوردار بود. و البته همین مسئله سبب می شود که به کاربران AT&T به دلیل اینکه می توانند از بهترین نسخه گوشی های سری Galaxy S استفاده کنند ، حسد ببریم.

البته انحناهای بالا و پایین گوشی و یا بافت خاص شیار دار کناره پشتی آن چندان جذاب نیستند اما استفاده از مواد با کیفیت در ساخت گوشی به خودی خود به ارزش آن می افزایند. طراحی گوشی ساده و بالغ است. نسخه فشن یک هوشمند آندرویدی عالی می تواند هر کسی را به وسوسه بیاندازد. پس چرا Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  از عهده چنین کاری بر نیاید ، این گوشی زیباست وکارآیی فوق العاده ای هم در اختیار کاربران می گذارد.

اما صیقلی بودن پلاستیک به کار رفته اصلا مهم نیست چرا که وقتی گوشی را برگردانید تمامی چشم ها به صفحه نمایش Super AMOLED چهار اینچی آن خیره خواهند شد. ما هیچگاه دست از تحسین این صفحه نمایش ها به دلیل کیفیت فوق العاده تصاویر ، کنتراست بسیار بالای آن ها ، رزولوشن بالا و همین طور خوانایی خارق العاده آن ها در برابر تابش مستقیم نور آفتاب بر نداشته ایم.

ماتریس PenTile شاید تا حدی از شفافیت تصاویر نسبت به صفحه نمایش های عادی بکاهد اما در استفاده روزمره اصلا نمی توان آن را جدی گرفت. علاوه بر این هنوز هم رزولوشن بسیار بالایی در اختیار شماست. رنگ های تیره عمق بالایی دارند و در نگاه اول توجه کاربران را به خود جلب می کنند و با عادت کردن به آن ها دیگر هیچگاه نخواهید خواست به صفحه نمایش های معمولی LCD باز گردید.

رنگ های زنده و عمیق این صفحه نمایش ها هم دوست داشتنی هستند اما به دلیل اینکه هرکسی اشباع رنگی زیاد را دوست ندارد ، می توانید در این مورد با ما مخالفت کنید.

حساسیت این صفحه نمایش خازنی در بالاترین حد ممکن قرار دارد. و در واقع حساسیت صفحه نمایش کمی بیش از حد است. این به آن معناست که حتی با عبور انگشت شما از یک میلی متری بالای صفحه نمایش ، گوشی به آن پاسخ خواهد داد.بازهم این کاملا به سلیقه و ذائقه شخصی شما باز می گردد که این میزان حساسیت را بپسندید و یا به حساسیت کمتر صفحه نمایش علاقمندتر باشید.

و در آخر باید گفت درست همانند I9000 Galaxy S ، I9010 Galaxy S  از شیشه ضدخش Gorilla بر روی صفحه نمایش استفاده می کند.

چهار کلید لمسی خازنی در زیر صفحه نمایش جای داده شده اند. این تعداد از تعداد کلیدهای سه گانه Home ، Menu و Back در Galaxy S بیشتر است. کلیدی که جدیدا اضافه شده است کلید اختصاصی Search است که سبب می شود نیازی به فشردن طولانی مدت کلید منو برای دستیابی به امکان جستجوی Google نداشته باشید.

 

image
 
image

 

کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند تا به راحتی بتوانید از آن ها استفاده کنید. بهره گیری از تکنولوژی خازنی سبب می شود که جا به جایی بین صفحه نمایش و این کلیدها اصلا به چشم نیاید.

در بالای صفحه نمایش، خروجی صدای مخاطب و دو سنسور دیگر به چشم می خورند. سنسور مجاورت مسئول خاموش کردن خودکار صفحه نمایش در حین تماس ها و نزدیک شدن گوشی به صورت کاربر است و سنسور محدود کننده نور هم به صورت خودکار به تنظیم نور و روشنایی صفحه نمایش می پردازد.

 

image

 

در کناره بالایی گوشی ، پوششی پلاستیکی پورت MicroUSB را پوشانده است و در کنار آن ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد بدون هیچگونه پوشش محافظی دیده می شود .

 

image
 
image

 

در کناره پایینی Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  جز میکروفن گوشی ، چیز دیگری به چشم نمی خورد.

 

image

 

در کناره سمت چپ گوشی کلیدهای تنظیم صدا دیده می شوند و درست در کناره مقابل و در روبروی آن ها ، کلید روشن/خاموش/قفل گوشی جای داده شده است. هیچ کلید اختصاصی ای برای دوربین در نظر گرفته نشده است که  برای یک دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی HD بسیار مایوس کننده است.

 

image
 
image

image
 
image

 

آنچه که بار دیگر به قابلیت های دوربین آسیب می زند ، تعبیه نکردن فلاش برای دوربین است.

 

image
 
image

 

کاور باتری با حرکت دادن قطعه ای پلاستیکی که در کناره پایینی گوشی تعبیه شده است ، در جای خود محکم می شود. در زیر آن می توانید به اسلات کارت حافظه که قابلیت تعویض سریع را دارد ، شیار مخصوص جایگیری سیم کارت و همین طور باتری 1650 میلی آمپری آن دست پیدا نمایید.

اینکه با افزایش ده درصدی ظرفیت باتری نسبت به Galaxy S باز هم باتری به آسانی و بدون هیچ تغییری در انداره گوشی در آن جای می گیرد ، بسیار جالب است.

 

image
 
image

image
 
image

 

مثل همیشه ، استفاده از باتری بزرگتر با وجود سخت افزارهای یکسان سبب بهبود عملکرد گوشی نسبت به  Galaxy S می شود. با استفاده از سنگین از گوشی توانستیم تا سه روز به صورت مداوم و با یک بار شارژ از آن استفاده کنیم. اما با اینحال از Live Wallpapers و یا سرویس هایی که در پس زمینه اجرا می شدند ؛ استفاده نکردیم.

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  گوشی تلفن همراهی با ارگونومی تحسین برانگیز و ستودنی است. اما این نخستین چیزی نیست که بابت آن باید از سامسونگ تشکر کرد. طراحی گوشی ظریف اما قدرتمند و مستحکم است و گوشی را بسیار بهتر و آسان تر می توان نسبت به Galaxy S اداره کرد.

 

image
 
image

 

استفاده از تمامی کلید ها آسان است و یکسان بودن حساسیت آن ها با صفحه نمایش هم سبب می شود که اختلالی در به کارگیری گوشی احساس نشود. اما در مورد قابلیت های به کارگیری گوشی ، تعبیه کلید اختصاصی دوربین سبب تسهیل بهره گیری کاربران از آن می شد. در مورد طراحی و زیبایی های بصری هم ، اشکال هایی بسیار جزئی دیده می شود. ای کاش Galaxy S از طراحی مشابهی بهره می گرفت ، هیچ تحسین و تمجیدی نمی تواند برای I9010 Galaxy S  از این بهتر باشد.
 

رابط کاربری بهتر

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani    مجهز به نسخه 2.2 سیستم عامل آندروید است و یکی از نخستین گوشی های سری Galaxy S است که به صورت پیش فرض به آن مجهز شده است. همانند همیشه TouchWiz برجسته ترین ویژگی این رابط نسبت به گوشی های سایر سازندگان است. رابط اختصاصی علاوه بر افزودن به زیبایی های بصری آندروید به بالا رفتن کارآیی آن هم کمک می کند و به خوبی با Android Froyo یکپارچه شده است.

علیرغم نشان Giorgio Armani هیچ اثری از نشان GA در ظاهر گوشی و همین طور محتوای اختصاصی در آن دیده نمی شود. اگر به گوشی غیرهوشمند Emporio Armani عادت داشته باشید ، قطعا فونت آرمانی را که کمی با فونت اصلی سامسونگ متفاوت را تشخیص خواهید داد. فونت ، عکس پس زمینه و میانبری به سایت GA تنها چیزهای مرتبط به برند GA هستند و نمی توان آن ها را بعنوان ارزش افزوده ای برای گوشی تلقی کرد.

به دلیل اینکه رابط به کار رفته در I9010 Galaxy S   مشابه بسیار دیگری از رابط هایی است که سامسونگ در گوشی های هوشمند سری Galaxy خود به کار برده است ، ما کمی از بررسی های تخصصی این گوشی ها کمک خواهیم گرفت اما به شما اطمینان می دهیم که اگر تغییراتی در این رابط حاصل شده باشد ، آن ها را هم منعکس خواهیم نمود.

 

image
 
image
 
image

 

با مبتنی بودن بر Android 2.2 ، I9010 Galaxy S   از عکس های پس زمینه پویا یا live wallpapers پشتیبانی می کند. می توانید تعداد بیشتری از این عکسهای پس زمینه را در Android Market بیابید.

 

image
 
image

 

گرچه ناحیه یادآورها بهبود یافته است . علاوه بر سوییچ های Wi-Fi ، بلوتوث ، صدا و GPS که در Eclair هم شاهد آن ها بودیم ، اکنون سوییچ چرخش خودکار هم در این قسمت تعبیه شده است. این میانبرهای مفید شما را از تلف کردن وقت تان برای جستجوی منوها بی نیاز خواهند کرد.

 

image

 

صفحه قفل گوشی تقریبا بدون تغییر باقی مانده است . این بار به جای کشیدن انگشت تان به  بالا یا پایین برای باز شدن قفل گوشی ، باید آن را به سمت راست یا چپ بکشید تا پوشش مجازی که صفحه نمایش را پوشانده است از آن کنار رود. در مواقعی که پیام ، رویداد یا تماس از دست رفته ای دارید هم می توانید از الگوهای جالبی برای باز کردن قفل گوشی بهره بگیرید.

 

image

 

ویجت های اختصاصی سامسونگ هنوز هم در همان جای همیشگی قرار دارند. برخی ویجت ها به صورت پیش فرض نصب شده اند و برخی دیگر هم به رایگان از طریق Samsung Apps قابل دریافت هستند. با اینحال بسیاری از ویجت های موجود در Android Market رایگان هستند و همین امر سبب می شود که نتوان ویجت ها را به عنوان امتیازی برای گوشی در نظر گرفت.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

یکی از تغییرات جالبی که توسط سامسونگ و رابط TouchWiz این شرکت در Android 2.2 صورت پذیرفته است ، Task Manager مربوط به TouchWiz است.با وجود ویجت اختصاصی این قابلیت در صفحه اصلی می توانید تعداد نرم افزارهای فعال را مشاهده نمایید.این قابلیت شما را از نصب یک Task Manager بی نیاز خواهد کرد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

منوی اصلی مثل همیشه از بخش های قابل پیمایشی تشکیل شده است . می توانید از حالت نمایش فهرست وار هم استفاده کنید.

با فشردن و نگهداشتن یک آیکن به حالت ویرایش می روید که از آنجا قادر خواهید بود به حذف نرم افزارها و یا مرتب سازی آن ها بپردازید.

 

image
 
image
 
image

 

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  عملکرد فوق العاده ای دارد اما این امر اصلا جای تعجب ندارد. پردازنده یک گیگاهرتزی I9010 Galaxy S  که از نوع Cortex A8 است مثل همیشه عالی عمل می کند و حافظه RAM 512 مگابایتی گوشی هم بیش از اندازه کافی به نظر می رسد.

 

image
 
image
 
image

 

دفترچه تلفن

همانند سایر گوشی های هوشمند مبتنی بر آندروید سری Galaxy S، Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani     هم به یک دفترچه تلفن با ظرفیت نامحدود و قابلیت های عالی مجهز است. فونت آرمانی که پیش از این به آن اشاره کردیم در اینجا دیده می شود.

علاوه بر فونت آیکن تصویر پیش فرض مخاطبین هم تغییر کرده و به جای بالاتنه آبی رنگ این بار ، تصویر کاملی به همراه نشان GA به نمایش در می آید.

این دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی ، سیم کارت و تمامی مخاطبین Google  را به نمایش در آورد. تنظیمی اختصاصی برای این منظور در نظر گرفته شده است و به همین سبب می توانید تمامی مخاطبین تان را در کنار یکدیگر و در یک جا مشاهده نمایید. می توانید با استفاده از پیمایش حرکتی یا الفبایی به جستجوی لیست مخاطبین بپردازید.

 

image
 
image

 

Galaxy S GA  قابلیت Quick Contacts را هم که از Android 2.1 در دسترس قرار گرفته بود ،عرضه می کند.با استفاده از این قابلیت می توانید به مخاطبین در دفترچه تلفن عکسی تخصیص داده و سپس با یک ضربه بر روی آن عکس به برقراری تماس با مخاطب یا ارسال پیام یا ایمیل به وی اقدام نمایید.

 

image

 

 مثل همیشه از حساب های کاربری چندگانه ایمیل و همین طور همگام سازی مخاطبین که شامل حساب های کاربری Exchange هم می شود ، پشتیبانی می شود.فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.

 

image
 
image
 
image

 

در لیست اصلی مخاطبین ، با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه و به سمت راست ، گوشی اقدام به برقراری تماس با شماره پیش فرض مخاطب خواهد نمود و با کشیدن انگشت تان به سمت چپ ، رابط ارسال پیام جدید به نمایش در خواهد آمد. این امکان در لیست های دیگری که در آن ها اسامی یا شماره ها در دسترس شما هستند ؛ هم کار می کند.

 

image
 
image

 

قابلیت های تلفنی

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  در حین مکالمات با هیچ مشکلی مواجه نشد. با این گوشی نه با مشکلات آنتن دهی و نه با مشکلات کیفیت صدا در حین مکالمات روبرو نخواهید شد.

شماره گیری هوشمند هم در این گوشی در دسترس است و به خوبی کار می کند . پیاده سازی صورت گرفته در I9010 Galaxy S ، بر خلاف پیاده سازی ای که در Galaxy Spica عرضه شده بود و تنها در میان شماره ها به جستجو می پرداخت ، هم در میان اسامی و هم در میان شماره ها به جستجو می پردازد .

 

image
 
image
 
image

 

با برخورداری گوشی از سنسور مجاورت ، صفحه نمایش به صورت خودکار و در حین مکالمات خاموش خواهد شد. گزینه هایی چون نوشتن یادداشت ، استفاده از صفحه کلید ، قطع صدا ، نگه داشتن تماس ها و یا افزودن تماسی دیگر به مکالمه در طی مکالمات تلفنی در دسترس شما خواهند بود.

گزارش تماس ها لبه بعدی شماره گیر است و تمامی تماس های گرفته شده ، دریافت شده و از دست رفته را در یک لیست نمایش می دهد.

ما آزمون قدیمی بلندی صدای مان را بر روی Samsung I9010 Galaxy S GA هم انجام دادیم. این گوشی موفق به کسب امتیاز متوسط شد .

 

پیام رسانی

با یک نگاه می توان فهمید که بخش پیام رسانی SMS و MMS بسیار ساده است. هیچ پوشه ای در این بخش وجود ندارد و تنها کلید New message در آن به چشم می خورد. گرچه همه چیز به این سادگی هم نیست و  لیست سازماندهی شده ای از پیام های دریافتی تان به صورت حباب ها در زیر آن نمایش داده می شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

کشیدن انگشت تان در بخش هِـدِر پیام ها ، دقیقا همان کاری را انجام می دهد که در دفترچه تلفن صورت می گرفت. حرکت دادن انگشت تان به سمت چپ به معنای ایجاد پیامی جدید و حرکت دادن آن به سمت راست به معنای آغاز مکالمه خواهد بود.

امکان جستجو هم در این بخش در نظر گرفته شده است و به شما کمک می کند که با آسانی SMS یا MMS خاصی را در میان انبوه پیام ها بیابید.

برای افزودن گیرنده پیام ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید.گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آن ها می توانید یکی را برگزینید.

 

image
 
image
 
image

 

تمامی پیام های ارسال نشده و پیش نویس ها با یک علامت قرمز رنگ Draft برچسب گذاری می شوند. نکته دوست داشتنی این است حتی اگر بدون ارسال یا ذخیره پیام از آن خارج شوید ، باز هم آن پیام برای شما ذخیره خواهد شد. این بار از بخش پیام های تحویل داده نشده خبری نیست.

اگر می خواهید به مدیریت پیام خاصی بپردازید ، می توانید آن پیام را فشرده و نگاه دارید تا گزینه هایی چون Edit ، Forward و Delete به همراه گزینه هایی مانند کپی متن پیام و مشاهده جزئیات آن برای شما به نمایش در آیند.

با فشردن و نگهداشتن کادر متنی می توانید به عملکردهایی چون Cut، Copy و Paste دست پیدا کنید.میتوانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید همانند ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت و ... Paste کنید.

تبدیل یک SMS به MMS  کاملا منطقی و آسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهای تان ،اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.

 نرم افزار Gmail  ،از عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد، پشتیبانی می کند.امکان پشتیبانی از چندین حساب کاربری  Gmail هم وجود دارد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم در این گوشی وجود دارد که می تواند چندین  حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در inbox ، drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.

 

image
 
image
 
image

 

Galaxy S Giorgio Armani به صندوق ورودی ترکیبی پیام ها هم مجهز است که تمامی پیام های تان را در یک پوشه گرد هم می آورد و نیازی نیست که تک تک آن ها را برای پیام های جدید چک کنید. در مواقعی که چندین حساب کاربری ایجاد کرده اید ، این امکان کمک شایان توجهی به شما در مدیریت آن ها خواهد نمود.

Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Samsung Galaxy 551  اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  به صورت پیش فرض به صفحه کلیدهای مجازی سامسونگ مجهز است که از بسیاری از صفحه کلید های موجود در فروشگاه نرم افزاری آندروید بهتر هستند و استفاده از آن ها نیز آسان تر است. این صفحه کلید هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی از Swype  پشتیبانی می کند.

 

image
 
image

 

این روش درج متن مبتکرانه افتخار ثبت سریع ترین رکوردهای تایپ را در دنیا در اختیار خود دارد.عادت کردن به آن کمی زمان می برد اما بعد از مدت بوسیله آن می توانید در سرعت حتی صفحه کلیدهای سخت افزاری را هم پشت سر بنهید.

 

image
 
image
 
image

 

قابلیت درج متن صوتی هم در دسترس است و اگر در محیطی آرام وبی سر و صدا باشید ، می توانید از آن استفاده بهتری کنید.

 

گالری

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani    به همراه گالری اصلی آندروید عرضه می شود. ! تغییرات صورت داده شده توسط TouchWiz  هیچ تاثیری بر این قسمت نداشته اند. گالری به طور خودکار عکس ها و ویدیوها را بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره سازی آن ها می یابد.این گالری با استفاده از جلوه های سه بعدی و انتقالی متحرک ، جذاب به نظر می رسد.

 عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها  همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار اسان کرده و می توانید مانند File Manager با آن کار کنید.

آلبوم های متفاوت به صورت توده ای از تصاویر نمایش داده می شوند .اگر آلبوم های آنلاینی در Picasa داشته باشید ، می توانید به صورت مجزا آن ها را در این قسمت مشاهده نمایید.

 

image
 
image
 
image

با استفاده از کلیدی که در گوشه بالای سمت راست قرار داده شده است ، می توانید عکس ها را به وسیله تاریخ مرتب نمایید .

در حالت نمایش مشبک عکس ها هم لغزنده ای در نظر گرفته شده است که به یافتن عکس هایی که در تاریخی خاص ثبت شده اند ، کمک می کند.

اگر چندین زیر پوشه تو در تو را باز کرده باشید ، همانند Windows 7 می توانید با کلیک بر روی لبه های بالایی چندین سطح به عقب بازگردید.

البته گالری از کنترل های حرکتی چون حرکت در میان عکس ها و یا panning با استفاده از حرکت انگشتان پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توانید بدون بازگشت به حالت نمایش پیش فرض در میان عکس ها به پیمایش بپردازید. با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه به سمت چپ یا راست می توانید به عکس پیشین و یا عکس بعدی حرکت کنید.

به دلیل پشتیبانی این گوشی از مالتی تاچ ، می توانید در آن از pinch Zooming یا بزرگنمایی با نیشگون هم بهره بگیرید.برای بزرگنمایی می توانید از ضربات دوگانه بر روی عکس و یا کنترل های مجازی که برای این منظور در نظر گرفته شده اند ، هم استفاده نمایید.

 

image
 
image
 
image

 

بسیار عجیب است که نمی توانید تا اندازه واقعی عکس ها بر روی آن ها زوم کنید. گالری عکس تنها نسخه هایی از عکس ها را به نمایش در می آورد که اندازه آن ها کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل برای تماشای بهتر جزئیات عکس ها باید آن ها را به کامپیوتر انتقال دهید.

 

image

 

 گزینه های بسیاری در کار با عکس ها در اختیار شما قرار می گیرد ، می توانید آن را برش زده و یا هر اندازه که میل دارید ، بچرخانید. قابلیت Send امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها در Picasa ، نرم افزار ایمیل ، با بلوتوث و یا MMS را فراهم می کند.

 

پخش کننده ویدیویی

اگر از کسانی هستید که به تماشای ویدیو بر روی گوشی موبایل علاقمندند ، Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani   ابزار فوق العاده ای برای شماست. با وجود توان سخت افزاری بالا ، پشتیبانی از انواع فرمت های مختلف و صفحه نمایش بزرگ Super AMOLED همه چیز برای سرگرم شدن آماده است.

رابط پخش کننده ویدیویی تا حد امکان ساده است. لیستی از ویدیوهای موجود در گوشی به شما نمایش داده می شود و کلید های مجازی وظیفه کنترل پخش ویدیو را به عهده دارند.

همانند سایر گوشی های خانواده galaxy S ، این گوشی هم از فرمت های ویدیویی DivX/XviD  پشتیبانی می کند.

این گوشی در مورد ویدیوهای با رزولوشن بالا هم عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند به آسانی فایل هایی با رزولوشن 720p را پخش کند. البته با توجه به توانایی گوشی در ضبط ویدیویی با رزولوشن 720p    این مورد چندان هم عجیب نیست. خبری از خروجی تلویزیون نیست اما به لطف پشتیبانی گوشی از DLNA می توانید ویدیوها یا عکس ها را از طریق یک تلویزیون مجهز به DLNA یا لپ تاپ های مجهز به Wi-Fi تماشا کنید.

 

image
 
image

 

گزینه هایی هم برای تنظیم خوانایی تصاویر در فضاهای باز در نظر گرفته شده است. با استفاده از این گزینه میزان روشنایی و درخشندگی تصویر افزایش می یابد و زوایای دید و کیفیت تصاویر بهتری هم در اختیارتان قرار می گیرد.ضبط کننده ویدیویی هم به این گزینه مجهز شده است.

 

پخش کننده موسیقی

رابط کاربری TouchWiz  پخش کننده موسیقی Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani    را کاملا متحول کرده است. رابط این نرم افزار متشکل از چندین لبه است که امکان مرتب کردن آهنگ ها را برای کاربران فراهم می آورند. این لبه ها شامل ، آهنگ در حال پخش ، تمامی آهنگ ها ، البوم ها و لیست های پخش و خوانندگان و آهنگسازان می شوند. می توانید هر یک از این لبه ها را حذف نمایید تا بتوانید به شکل آسانتری با رابط نرم افزار به تعامل بپردازید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

علاوه بر این ، سامسونگ اکولایزر ها را هم به همراه DNSe  در Samsung i9010 Galaxy S   فعال کرده است.

 

image
 
image
 
image

 

قابلیت فوق العاده ای هم که امکان جستجوی سریع یک آهنگ از طریق Google و یا YouTube را هم فراهم می کند در اینجا عرضه شده است.

 

   

image
 
image
 
image

 

گوشی پیغامی مبنی بر انتخاب گزینه ای از میان سه آیتم خواننده ، آلبوم و یا عنوان آهنگ را برای جستجو به شما نمایش می دهد. حتی بهتر آنکه نتایج YouTube به طور مستقیم در نرم افزار اختصاصی آن باز می شوند.

 

image
 
image

 

با وجود قابلیت های چشمگیری چون Album View و پیمایش آهنگ ها شرایط از پیش هم بهتر می شوند.

متاسفانه اثری از رادیو اف ام هم دیده نمی شود.

 

کیفیت صدای خارق العاده

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  عملکرد خارق العاده ای از خود در آزمون کیفیت صدای ما بر جا گذاشت.صدای گوشی به اندازه کافی بلند است و گوشی در تمام قسمت های آزمون موفق به کسب امتیاز عالی می شود.

هنگامی که یک تقویت کننده صوتی خارجی را به گوشی متصل کردیم ، I9010 توانست در تمامی بخش های آزمون به امتیار عالی دست یابد. نسبت سیگنال به نویز و همین طور دامنه پویا و همین طور سطوح انحراف و سیگنال های ناخواسته همگی در بهترین سطح ممکن هستند. پاسخدهی به فرکانس ها هم بی نقص است.

اگر هدستی را به I9010 Galaxy S  متصل کنید ، بلندی صدای آن تا حدی کاهش می یابد اما با این حال در سطح خیلی خوب باقی می ماند. مثل همیشه در این حالت میزان سیگنال های ناخواسته و انحراف بین فرکانسی کمی افزایش می یابند اما حتی در این صورت هم نیازی به نگرانی در مورد آن ها وجود ندارد. برآمدگی ناگهانی کوچکی در نمودار پاسخدهی به فرکانس ها دیده می شود اما با این حال تنها در حد یک دسی بل است.

همه چیز در Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  همانند همتای خودش خوب است. برای درک این مطلب نگاهی به جدول زیر بیاندازید.

 

دوربین پنج مگاپیکسلی عالی

گوشی های سری galaxy S از رقابت مگاپیکسلی ها عقب مانده اند و خوب ، I9010 Giorgio Armani هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز است که به نظر می رسد برای گوشی های گرانقیمت آندرویدی به مشخصه ای عادی تبدیل شده است.این دوربین فاقد فلاش و حتی کلید شاتر است.

رابط کاربری در اغلب بخش ها همان رابط استاندارد سامسونگ است که اصلا چیز بدی نیست. این رابط به خوبی با صفحه لمسی سازگار شده است و حالت های صحنه و حالت های عکاسی را به آسانی در دسترس شما قرار می دهد. برچسب گذاری جغرافیایی ، تشخیص چهره و تشخیص لبخند هم از دیگر امکانات این دوربین هستند.

 

image
 
image

image
 
image

 

در ابتدا این طور به نظر می رسد که تعبیه نکردن کلید اختصاصی شاتر و استفاده از یک کلید شاتر مجازی که حتی امکان فوکوس به کاربر نمی دهد ، صدمه زیادی به دوربین می زند اما به محض اینکه به کار با دوربین عادت کنید ، می فهمید که راه حل سامسونگ برای این مشکل بسیار جالب است.

از قابلیت فوکوس لمسی برای فوکوس بر روی سوژه استفاده می کنید و سپس با ضربه ای بر روی کلید شاتر عکس را ثبت می نمایید . فوکوس خودکار این دوربین جز سریعترین نمونه های موجود است. با توجه به این مطلب ، فوکوس بر روی سوژه و شاید قاب بندی مجدد دیگر در دسترس نیستند. شما باید آنطور که می خواهید قاب را ببندید و عکس تان را ثبت کنید ، شاید برای عادت کردن به این روش به مقداری زمان نیاز داشته باشید اما در آخر می توانید عکس های خوبی ثبت کنید.

دوربین از قابلیت های متنوعی چون لرزش گیر تصاویر ، برچسب گذاری جغرافیایی ، تشخیص لبخند ، تشخیص چهره و تنظیم خودکار کنتراست بهره می برد.

کیفیت عکس ها در بین دوربین های پنج مگاپیکسلی جزو بهترین نمونه ها به شمار نمی رود. میزان زیاد نویز و تشدید اثر آن توسط الگوریتم خنثی سازی نویزها ، باعث می شود که جزئیات به حدی که باید در عکس ها مشاهده نشود.اما رندر رنگ ها و همین طور کنتراست تصاویر در حد خوبی است.

 

ضبط ویدیویی HD

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  عضو باشگاه گوشی هایی است که قادر به ضبط تصاویر ویدیویی با رزولوشن 720p هستند.

رابط این بخش هم بسیار شبیه به رابطی است که در بخش عکاسی دیده بودیم.

 

image
 
image

 

ضبط ویدیویی در واقع نیمه بهتر قابلیت های دوربین Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  را به نمایش می گذارد. ویدیوهای HD ضبط شده در فرمت MP4 بسیار روان هستند و از رزولوشن کافی و رنگ هایی طبیعی برخوردارند. میزان نویزها هم به خوبی تحت کنترل نگاه داشته می شود.

افزایش میزان اشباع رنگی شاید حتی ویدیوها را زنده تر هم می کرد اما ممکن بود منجر به اثرات جانبی خاصی چون رنگ های غیر طبیعی و جلوه های مصنوعی شود.

دوربین  Galaxy S GA از معدود دوربین هایی است که از فوکوس مداوم خودکار در بخش فیلمبرداری برخوردار است. مشابه XPERIA X10 بعد از قاب بندی مجدد باید چند ثانیه ای را برای فوکوس منتظر بمانید اما اگر بخواهید از صحنه ای بسیار سریع تصویربرداری کنید ، با کندی چندانی روبرو نخواهید شد. در واقع ما این روند را به فوکوس مجدد سریع و ثابت که گاهی سبب خراب شدن تمام ویدیو می شود ترجیح می دهیم.

 

امکانات ارتباطی

I9010 Galaxy S  تمامی امکانات ارتباطی را تحت پوشش قرار می دهد. این گوشی با پشتیبانی چهاربانده از GSM در تمامی نقاط دنیا قابل استفاده است و با پشتیبانی دو بانده از HSPA در آن سرعت دانلود به   7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود  به 5.76 مگابیت بر ثانیه می رسد.

در مورد امکانات ارتباطی محلی هم این گوشی از Wi-Fi(b/g/n) ، بلوتوث جدید 3.0 به همراه پشتیبانی از پروفایل A2DP و USB v2.0 حمایت می کند. پورت USB تعبیه شده از نوع microUSB است که یافتن کابل سازگار را بسیار آسان تر می سازد.

Android 2.2 امکان انتقال فایل بوسیله بلوتوث را هم مهیا کرده است.

علاوه بر حافظه داخلی 16 گیگابایتی ، Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  به کارت حافظه 32 گیگابایتی microSD هم مجهز است . اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری قرار داده شده است. حافظه ROM گوشی گنجایشی دو گیگابایتی دارد که حدود 1.5 گیگابایت آن برای نصب نرم افزارهای مختلف در اختیار شما قرار می گیرد. همانطور که می دانید Android v2.2 Froyo امکان نصب نرم افزارهای مختلف را در حافظه داخلی و کارت حافظه هم مهیا می کند و به همین دلیل نباید در مورد کمبود فضا نگران باشید.

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد امکانات ارتباطی گوشی را کامل می کند. می توانید به همراه I9010 Galaxy S از هدست های مورد علاقه تان استفاده کنید.

 

مرورگر وب عالی

مرورگر آندروید یکی از بهترین مرورگرهای موجود در میان پلت فرم های گوشی های تلفن همراه است . استفاده  از این مرورگر بسیار آسان است و به علاوه این نرم افزار سرعت فوق العاده ای نیز دارد. Froyo سرعت را بازهم افزایش داده و علاوه براین از Flash 10.1 نیز حمایت می کند.

رابط کاربری بسیار ساده است. تنها نوار آدرس و کلید های + و – به شما نمایش داده می شود.نوار آدرس در بالای صفحه قرار گرفته است و بنابراین با پیمایش صفحه به سمت پایین این نوار پنهان می شود. کلیدهای بزرگنمایی هم به صورت خودکار پنهان می شوند .

بدین طریق می توانید از تمامی صفحه نمایش 4 اینچی برای مرور وب بهره بگیرید. تجربه مرور وب  بر روی صفحه نمایش های Super AMOLED سری Galaxy S همانند Giorgio Armani جزو بهترین تجاربی است که می توانید در یک گوشی هوشمند شاهد آن باشید.

رابط ساده این نرم افزار کاملا قدرتمند است.با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.

 

image
 
image
 
image

 

مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه ، Pinch Zooming و همین طور بزرگنمایی با کلید های اختصاصی حمایت می کند. مرورگر وب Galaxy 551 از چینش مجدد متون هم پشتیبانی می کند و تنها لحظه ای بعد از تنظیم سطح بزرگنمایی ، ستون های متن با عرض صفحه تطابق می یابند.بدون این قابلیت مجبور بودید از بزرگنمایی بکاهید تا کل متن در درون صفحه جای گیرد و یا اینکه برای مشاهده کل متن به طرفین پیمایش می کردید.

لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند (Most Visited) هم در بخش History فراهم شده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

به لطف قابلیت های Froyo ، Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  از فلش هم در مرورگر وب پشتیبانی می کند. ویدیوهای یوتیوب و همین طور بازی های Kongregate به روانی بر روی این مرورگر اجرا و پخش می شوند.

 

image
 
image
 
image

 

برخی از بازی ها به خوبی بر روی این مرورگر اجرا می شوند. ویدیوهای با کیفیت سایت یوتیوب و دیگر سایت های به اشتراک گذاری ویدیویی گاهی با کندی در پخش مواجه می شوند اما در کل پشتیبانی از فلش از آنچه انتظار می رفت ، بهتر است.

می توانید از نرم افزار YouTube هم برای مرور سایت یوتیوب در گوشی تان کمک بگیرید.

 

 

سازمان دهنده

همانطور که انتظار می رفتSamsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani   به همراه ThinkFree Office عرضه می شود که هم به عنوان مرورگر و هم بعنوان ویرایشگر اسناد آفیس به کار می رود. این نرم افزار به خوبی کار می کند و از قابلیت Pinch Zooming هم بهره مند است. هم پیمایش به طرفین و هم بزرگنمایی با سرعت زیادی انجام می شوند و کارآیی بسته آفیس در کل بسیار عالیست.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدیدآسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

حالت نمایش صورت جلسه در Galaxy S به شما اجازه می دهد که به مرور رویدادها بپردازید.با استفاده از این حالت می توانید قرار ملاقات های چند روز آینده را چک کنید.

I9010 Galaxy S یک ماشین حساب هم دارد . کلیدهای این ماشین حساب بزرگ هستند و کار کردن با آنها هم راحت است.

 

image
 
image

 

از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

 

image
 
image
 
image

 

همچنین نرم افزار های ساعت جهانی ، کرونومتر ، تایمر و ضبط صدا نیز در این گوشی موجود است .

 

image
 
image
 
image
 
image

 

سامسونگ نرم افزار My Files را هم به همراه این گوشی عرضه کرده است که بعنوان File Manager کارآیی بالایی دارد و بعنوان گالری عکس هم عمل می کند. این نرم افزار قادر به انتقال ، کپی ، قفل کردن و تغییرنام فایل ها به صورت گروهی است و حتی می تواند چندین فایل را از تغییر بلوتوث ارسال کند. این نرم افزار تنها به کارت حافظه دسترسی دارد و قادر نیست به حافظه داخلی گوشی دست پیدا کند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

نرم افزارها

سامسونگ I9010 Galaxy S را به نرم افزار های متنوعی تجهیز کرده است که واقعا باید از آن ها به خاطر این کارشان قدردانی نمود. اغلب آن ها بسیار مفید هستند و می توانند توسط Samsung Apps که دومین فروشگاه نرم افزاری موجود در گوشی شماست به روز شوند . هرگاه سامسونگ بسته های به روز رسانی را برای نرم افزارها عرضه نماید یا نرم افزارهایی جدید برای آندروید عرضه کند ؛ می توانید آن ها را در این بخش بیابید.

 

image

 

Aldiko eBook نرم افزاری برای مرور اسناد الکترونیکی است. سه کتاب هم به صورت رایگان با این نرم افزار عرضه می شود که البته چندان جالب نیستند. این نرم افزار از رنگ ها و فونت های مختلف پشتیبانی می کند اما بهترین تجربه خواندن اسناد الکترونیکی را در اختیار شما قرار نمی دهد. صفحات به طرفین قابل پیمایش هستند که در یک گوشی موبایل آنچنان  جالب به نظر نمی آید. ما کتاب های کاغذی را به خوبی می شناسیم پس دلیلی نمی بینم که معایب آن ها را مجددا در دنیای دیجیتال خلق کنیم. پیمایش بالا به پایین وب سایت ها در یک وسیله دیجیتال خیلی بهتر به نظر می رسد.

نرم افزار All Share به شما اجازه دریافت و ارسال فایل به دستگاه های مختلف (PC یا تلویزیون) را می دهد. ما نتوانستیم این نرم افزار را تست کنیم اما به نظر می رسد که این نرم افزار با استفاده از DLNA کار می کند.

 

image
 
image
 
image

 

نرم افزارهای Memo و Mini Diary به خودی خود گویا هستند. نرم افزار اول تنها با متن کار می کند اما نرم افزار دوم اجازه افزودن تصاویر را هم فراهم می نماید.

 

image
 
image
 
image

 

Social Hub اجازه به اشتراک گذاری و ارسال پیام را برای شما مهیا می سازد. با استفاده از این نرم افزار می توانید پیامی ایجاد کرده و سپس آن را از طریق سرویس های مختلف (SMS/MMS ، ایمیل و سرویس های شبکه های اجتماعی) ارسال نمایید. امکان ارسال محتوای چندرسانه ای هم با استفاده از این نرم افزار وجود دارد.

text and Go تقریبا همان کار را انجام می دهد اما می تواند وضعیت شما را در سرویس های شبکه های اجتماعی هم به روز در آورد.

 

image
 
image
 
image

 

نرم افزار محبوب Layar Reality Browser هم به صورت پیش فرض در این گوشی نصب شده است . این نرم افزار به جستجوی موارد واقعی می پردازد و می تواند چیزهایی چون هتل ها ، ایستگاه های گاز ، پارکینگ ها ، فروشگاه ها و ... را در نتایج جستجو برای شما در محیطی واقعی با استفاده از دوربین و GPS به نمایش در آورد.

 

image
 
image
 
image

 

مقصدیابی GPS

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani   به یک گیرنده GPS مجهز است که با غیر فعال بودن AGPS به حدود چهار دقیقه زمان برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیازمند است. AGPS می تواند تا حدودی به این فرآیند سرعت بخشد اما نیاز به دسترسی به اینترنت دارد.

خوب مشخصا در این گوشی ، نرم افزار Google Maps به صورت پیش فرض نصب شده است اما متاسفانه امکان فعال کردن راهنمای صوتی این نرم افزار تنها در آمریکا وجود دارد.

 

image
 
image

 

حتی بدون راهنمای مقصدیابی باز هم راهنماهایی در آن دیده می شود:مسیر شما و محل فتان بر روی صفحه نمایش داده می  شود و برای یافتن مقصد به شما کمک می کند-البته اگر بتوانید نقشه ها را بخوانید.

مثل همیشه ، این نرم افزار به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش نرم افزار Google Maps دانست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه  یک تور مجازی خواهد بود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

Samsung I9010 Galaxy S با نرم افزار دیگری برای مقصدیابی ماهواره ای عرضه نمی شود اما می توانید نرم افزاری را بدین منظور از Android Market دانلود نمایید.در آنجا هم گزینه های رایگان و هم غیر رایگان در اختیار شما خواهند بود.

 

image
 
image
 
image

 

Android Market

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  از آخرین نسخه سیستم عامل آندروید و رزولوشن WVGA در صفحه نمایشش برخوردار است و  امکان دسترسی به اغلب نرم افزارهای این فروشگاه را در اختیار شما قرار می دهد.

ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن ها  سه بخش Application ، Games و Downloads است.میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت دیده می شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

بازی ها و نرم افزارها در دو  قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش  زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته می توانید بدون فیلتر کردن هم آن ها را مشاهده کنید اما به نظرم برای این کار باید چندین روز زمان صرف کنید.

جستجو بسیار سریع انجام می گیرد ، تنها کافی است روی کلید Search کلیک کرده و نام چیزی را که در جستجوی آن هستید ، وارد کنید.با توجه به نمایش اطلاعات و توضیحات سازنده نرم افزار ، درجه بندی انجام گرفته ، نظرات کاربران و عکس های نرم افزار انتخاب از میان نتایج جستجو به آسانی انجام می پذیرد.

همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید. از نرم افزارهای مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزارهای مقصدیابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورند.

سخن پایانی

ما دوست داشتیم Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  از طلا ساخته شده بود اما باز هم در ساخت گوشی نه اغراق شده است و نه افراطی صورت پذیرفته است ، گوشی کارآیی و زیبایی را در کنار هم برای راضی ساختن کاربران عرضه می دارد.

اینکه یک گوشی فشن از یک گوشی هوشمند بهتر باشد ، خیلی عقلانی و معقول به نظر نمی آید، اینطور نیست؟ اما آنچه که شما را به هیجان می آورد الزاما همه را به هیجان وا نخواهد داشت. آیا ترکیب آندروید و آرمانی موفقیت آمیز خواهد بود؟ آیا کارآیی گوشی تاثیری بر انتخاب کسانی که تنها به دنبال زرق و برق و زیبایی هستند ، خواهد داشت؟ آیا لازم است که یک گوشی هوشمند با طراحی مناسب و ساختی با کیفیت از موادی عالی  شکل گرفته باشد؟

پاسخ به این سوالات ساده است. سوال سخت تر این است که آیا I9010 ارزش بهای اضافی پرداختی را نسبت به I9000 را دارد یا خیر؟

پاسخ به این سوال در زمینه تجربه کاربری قطعا نه است و تنها در زمینه طراحی و کیفیت ساخت است که به این سوال باید پاسخ مثبت داد. شاید برخی حاضر باشند تا اندکی هزینه ای اضافی را برای مواد با کیفیت تر و طراحی بهتر بپردازند اما تصور نمی کنم در مورد دویست یورو آن ها چنین نظری داشته باشند.

لز سوی دیگر Galaxy S اکنون می تواند با ظاهر زیبای iPhone 4 برابری کند(با در نظر گرفتن قیمت).  و  I9010 در صورتی که از بسته های حمایتی اپراتور ها استفاده نمایید از آخرین نسخه آیفون هم برای شما ارزان تر تمام خواهد شد.

درست است که این گوشی از Desire HD گران تر است اما تفاوت آن ها به صفحه نمایش Super AMOLED و همین طور کیفیت ساخت گوشی باز می گردد که ارزش بهای پرداختی را دارد.

باید منتظر ماند و نحوه قیمت گذاری Sony Ericsson XPERIA Arc را هم دید اما ما حدس می زنیم که قیمت آن با I9010 در حوالی نیمه سال جاری میلادی تفاوت چندانی نخواهد داشت. اما اگر بعد از این زمان هم قیمت گوشی تفاوت پیدا کند باز هم رقابت یکطرفه نخواهد شد و همه چیز به انتخاب بین طراحی و میزان قابلیت ها باز خواهد گشت.

اگر بخواهیم واقع بین باشیم ، Arc رقبایی را هم در روبروی خود می بیند.دو گوشی هم خانواده Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  از جمله این رقبا خواهند بود.به نظر می رسد محصول سونی اریکسون آتیه دشوارتری را نسبت به محصول کره ای ها پیش رو دارد.

Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani  گوشی هوشمندی با ساخت عالی و کارآیی خارق العاده است که دو نیمه یک بدن اند. اما متاسفانه تعداد کمی از کاربران به ترکیب کامل یک گوشی هوشمند با یک گوشی فشـــن توجه خواهند نمود. و تعداد کمتری هم به فکر خرید آن خواهند افتاد. و باز هم تعداد کمتری به این اندیشه جامه عمل خواهند پوشاند. همانطور که گفتیم اصلا منصفانه نیست !

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)