خانهاخبار
6301 نوکیا با قابلیت UMA

6301 نوکیا با قابلیت UMA

به گزارش گروه خبری GSM، نوکیا اولین گوشی موبایل مجهز به UMA را تولید کرد. با استفاده از تکنولوژی UMA گوشی موبایل قادر است از طریق شبکه سلولی GSM و شبکه های WLAN ارتباط برقرار کند.
۲ مهر ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، نوکیا اولین گوشی موبایل مجهز به UMA را تولید کرد. با استفاده از تکنولوژی UMA گوشی موبایل قادر است از طریق شبکه سلولی GSM و شبکه های WLAN ارتباط برقرار کند. مدل 6301 نوکیا اولین گوشی نوکیا با قابلیت UMA است که از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با 6300 ندارد و حتی می توان گفت از لحاظ طراحی ظاهری و ساختار کاملاً شبیه 6300 است و فقط کمی ابعاد بزرگتری دارد. از دیگر ویژگی های مهم این گوشی قابلیت اتصال WLAN، حافظه ی داخلی 30 مگابایتی با قابلیت ارتقاء تا 2 گیگابایت با استفاده از کارت microSD و همچنین قابلیت پشتیبانی از 3 باند GPRS و EDGE هستند. با استفاده از قابلیت UMA کاربر خواهد بود در هر منطقه ای که پوشش Wi-Fi وجود دارد به راحتی به شبکه Wi-Fi، حتی بدون مجوز متصل شود و امکان ارسال و دریافت دیتا و یا تماس تلفن را داشته باشد. این در واقع شبیه سرویس VOIP در شبکه های GSM است. کاربران UMA قادر خواهند بود از پوشش بسیار خوب شبکه و سرعت بالای ارسال دیتا برخوردار شوند.

 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید