خانهاخبار
تأثیر تلفن همراه بر مغز بیش از حد تصور است.

تأثیر تلفن همراه بر مغز بیش از حد تصور است.

به گزارش گروه خبری GSM، یک گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که استفاده بیش از حد از تلفن همراه سرعت فعالیت مغز را کاهش می دهد
۲۲ شهریور ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، یک گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که استفاده بیش از حد از تلفن همراه سرعت فعالیت مغز را کاهش می دهد ولی در عین حال بر توانایی فرد در تمرکز بر مسائل تأثیر بسزایی دارد. مطمئناً تلفن همراه در زندگی کاربران بسیار مؤثر می باشد ولی اکنون به نظر می رسد که این تأثیر بر افرادی که وابسته به موبایل خود هستند بیش از حد انتظار است. تلفن همراه می تواند موجب بروز سرطان شود و این یکی از شایع ترین خطرات آن به شمار می آید؛ لیست بیماری های ناشی از استفاده از تلفن همراه روز به روز افزایش می یابد. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که پدیده ی کاهش سرعت فعالیت مغز در کاربرانی که از تلفن همراه زیاد استفاده می کنند بسیار شبیه به بیماران مبتلا به آلزایمر است، چرا که مغز این بیماران نیز بسیار کند کار می کند. از سوی دیگر معلوم شده است که استفاده از تلفن همراه موجب افزایش قدرت تمرکز می شود زیرا محیط های پر سر و صدا و شلوغ مغز را وادار می کند تا اطلاعات بی ربط را از خود دور کند و بر نکات مهم تمرکز نماید. اکنون دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا چنین تأثیری در استفاده ی طولانی مدت از موبایل نیز ایجاد می شود و اینکه آیا این کاهش سرعت فعالیت مغز برای سلامتی خطرناک است یا نه.

 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید