خانهاخبار
در افغانستان کودکانی که در عملیات انتحاری شرکت کنند یک گوشی تلفن همراه جایزه می گیرند.

در افغانستان کودکانی که در عملیات انتحاری شرکت کنند یک گوشی تلفن همراه جایزه می گیرند.

به گزارش گروه خبری GSM، نماینده ی سازمان ملل در افغانستان در گزارش خود اعلام کرده بود که در افغانستان با رشوه دادن یک گوشی تلفن همراه، کودکان مدرسه ای را برای شرکت در عملیات انتحاری اغفال می کنند.
۲۱ شهریور ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، نماینده ی سازمان ملل در افغانستان در گزارش خود اعلام کرده بود که در افغانستان با رشوه دادن یک گوشی تلفن همراه، کودکان مدرسه ای را برای شرکت در عملیات انتحاری اغفال می کنند. با وجودیکه طالبان استفاده از پسرانی که هنوز بالغ نشده اند را ممنوع اعلام کرده است ولی بسیاری از کودکان بدون اینکه متوجه ماهیت کار خود و بازگشت ناپذیر بودن آن شوند با وعده ی دریافت جایزه و پول راضی به خودکشی با بمب می شوند. انگیزه ی بسیاری از این کودکان گرفتن پول برای خانواده و یا جایزه گرفتن موتور سیکلت و تلفن همراه است. این کودکان اغلب از خانواده های خود جدا شده اند و یا فرزندان خانواده های بسیار فقیر و بی سواد هستند. در بسیاری از موارد بمب ها از راه دور و تنها از طریق فرستادن امواج رادیویی به دستگاه های الکترونیکی مثل گوشی تلفن همراه منفجر می شود.

 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید