خانهاخبار
خطر استفاده از موبایل در بیمارستان

خطر استفاده از موبایل در بیمارستان

به گزارش گروه خبری GSM، مطالعات جدیدی توسط یک گروه تحقیقاتی هلندی در زمینۀ خطر احتمالی استفاده از موبایل در بیمارستان انجام گرفته است.
۱۸ شهریور ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، مطالعات جدیدی توسط یک گروه تحقیقاتی هلندی در زمینۀ خطر احتمالی استفاده از موبایل در بیمارستان انجام گرفته است. نتایج این تحقیقات که به صورت آنلاین در خبرگزاری Critical Care نیز منتشر شده نشان دهنده میزان تاثیر سیگنال های مختل کننده الکترومغناطیس موبایل روی وسایل و تجهیزات بیمارستانی مثل دستگاه های تهویه و یا سیستم های تنظیم کننده ضربان قلب می باشد. سیگنال هایی که از گوشی های نسل دوم و سوم منتشر می شود می تواند برای سلامتی بیماران بسیار خطرناک باشد. این تاثیرات خطرناک شامل خاموش شدن یا راه اندازی دوباره دستگاه ها که در نتیجه آن ممکن است سیستم تغذیه بیمار مختل شود، قطع تهویه، قطع و خرابی دستگاه های دیالیز و تنظیم ضربان قلب و ... می باشد. در این مطالعه حدود 60 دستگاه مختلف بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفت که ثابت شد 43 درصد آنها تحت تاثیر سیگنال های الکترومغناطیسی قرار می گیرند و بیشتر این تاثیرات توسط سیگنال های سرویس دیتای GPRS می باشد.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از به خطر افتادن بیماران قبل از ورود به بیمارستان موبایل ها را خاموش کنیم یا اصلاً با خودمان به داخل بیمارستان نبریم.

 

       



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید