خانهاخبار
سر و صدای بلوتوث در جامعه ماشینی

سر و صدای بلوتوث در جامعه ماشینی

به گزارش گروه خبری GSM، بلوتوث یکی از پرطرفدارترین تکنولوژی های حال حاضر است اما نکته اینجاست که کاربردهای زیادی در زمینه این تکنولوژی و یا وسایل مجهز به آن وجود دارد که اکثراً از دید کاربران مخفی است.
۲۷ مرداد ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، بلوتوث یکی از پرطرفدارترین تکنولوژی های حال حاضر است اما نکته اینجاست که کاربردهای زیادی در زمینه این تکنولوژی و یا وسایل مجهز به آن وجود دارد که اکثراً از دید کاربران مخفی است. در واقع طراحی آن بخصوص در وسایل متحرک اهداف زیادی داشته اما در حال حاضر فقط به عنوان وسیله ای برای برقراری تماس و مکالمه بصورت بی سیم، از آن استفاده می شود. بخصوص در هنگام رانندگی، استفاده از بلوتوث باعث کاهش درگیری راننده با گوشی موبایل خواهد شد. با اینکه خیلی از کاربردهای بلوتوث ناگفته مانده اما به زودی بلوتوث به وسیله ای برای انتقال موسیقی تبدیل خواهد شد.

پس از حضور آیفون در بازار بسیاری از تولید کننده ها از اینکه شرکت Apple امکان A2DP یا ارسال صوت از طریق بلوتوث را در گوشی آیفون لحاظ نکرده، تعجب کردند. اما به هر حال بسیاری از تولید کنندگان بخصوص تولیدکنندگان لوازم جانبی ماشینی مثل Ford و Fiat نسبت به آینده بلوتوث و امکان در زمینه A2DP در ماشین ها بسیار خوشبین هستند. می توان انتظار تحول بعدی بلوتوث در زمینه ارسال و پخش ویدئو بود که البته برای رسیدن به آن روز باید منتظر نسخه 3.0 تکنولوژی بلوتوث باشیم.

 

      



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید