GSM-logo
خانهاخبار
گزارش مالی نوکیا منتشر شد: بزرگترین سقوط تاریخ نوکیا در فصل دوم ۲۰۱۱

گزارش مالی نوکیا منتشر شد: بزرگترین سقوط تاریخ نوکیا در فصل دوم ۲۰۱۱

گروه خبری GSM: شرکت نوکیا سرانجام گزارش مالی خود مربوط به ..
۰۱ مرداد ۱۳۹۰

تبلیغات

home_header
گروه خبری GSM: شرکت نوکیا سرانجام گزارش مالی خود مربوط  به فصل دوم سال جاری میلادی را منتشر کرد و توضیح داد که در این دوره زمانی از حجم فروش محصولات نوکیا کاسته شده است  و این شرکت فنلاندی در مجموع  حدود نیم میلیارد یورو ضرر کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی فروش تولیدات  بخش سخت‌افزار و خدمات نوکیا  کاهش 20 درصدی را پیش‌روی خود دید  و با این اتفاق مجموع درآمدهای آن 5/5 میلیارد یورو محاسبه شد. شرکت نوکیا در این مدت توانست 55/2 میلیارد یورو گوشی معمولی بفروشد که این رقم نیز گویای کاهش سالانه 20 درصدی فروش آن‌ها بود. فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا نیز با کاهش 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 37/2 میلیارد یورو رسید.

فروش خاصل شرکت مادر نوکیا به همراه زیرمجموعه‌های  آن از جمله مرکز تولیدکننده تجهیزات  مخاربراتی نوکیا-زیمنس و شرکت NAVTEQ در فصل دوم سال 2011 میلادی به 26/9 میلیارد یورو رسید که این رقم نسبت به فروش مدت مشابه سال قبل 7 درصد کمتر بود. این شرکت در بخش پروژه‌های عملیاتی نیز با ضرر 487 میلیون یورو مواجه شد.

میانگین قیمت محصولات نوکیا در فصل دوم سال  جاری میلادی بدون تغییر نسبت به فصل  اول امسال قاقی مانند. در فصل نخست سال 2011 میانگین قیمت هر یک از محصولات  نوکیا 61 یورو بود که این رقم برای فصل دوم 62 یورو اعلام شد. در این  میان میانگین قیمت هر گوشی هوشمند تولید  شده در شرکت نوکیا 3 یورو بیشتر شد و به 142 یورو رسید. قیمت میانگین برای هر گوشی معمولی در این دوره زمانی 36 یورو بود.

شرکت نوکیا  در این دوره زمانی کمترین میزان  درآمد از فروش محصولات خود را تجربه  کرد. در سه ماهه دوم امسال عرضه محصولات  نوکیا به بازار جهانی با کاهش 20 درصدی همراه شد. بر این اساس،  در حالی که در فصل دوم سال گذشته 111 میلیون دستگاه گوشی نوکیا وارد بازار  جهانی شده بود، این رقم در مدت  مشابه امسال به 88.5 میلیون دستگاه رسید.

بازارهای  اروپا، آسیا-پسیفیک و چین با کاهش چشمگیر محصولات نوکیا مواجه شدند و در هر یک از این مناطق بین 6 تا 8 میلیون دستگاه کمتر از گذشته گوشی عرضه شد.
گروه خبری GSM: شرکت نوکیا سرانجام گزارش مالی خود مربوط  به فصل دوم سال جاری میلادی را منتشر کرد و توضیح داد که در این دوره زمانی از حجم فروش محصولات نوکیا کاسته شده است  و این شرکت فنلاندی در مجموع  حدود نیم میلیارد یورو ضرر کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی فروش تولیدات  بخش سخت‌افزار و خدمات نوکیا  کاهش 20 درصدی را پیش‌روی خود دید  و با این اتفاق مجموع درآمدهای آن 5/5 میلیارد یورو محاسبه شد. شرکت نوکیا در این مدت توانست 55/2 میلیارد یورو گوشی معمولی بفروشد که این رقم نیز گویای کاهش سالانه 20 درصدی فروش آن‌ها بود. فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا نیز با کاهش 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 37/2 میلیارد یورو رسید.

فروش خاصل شرکت مادر نوکیا به همراه زیرمجموعه‌های  آن از جمله مرکز تولیدکننده تجهیزات  مخاربراتی نوکیا-زیمنس و شرکت NAVTEQ در فصل دوم سال 2011 میلادی به 26/9 میلیارد یورو رسید که این رقم نسبت به فروش مدت مشابه سال قبل 7 درصد کمتر بود. این شرکت در بخش پروژه‌های عملیاتی نیز با ضرر 487 میلیون یورو مواجه شد.

میانگین قیمت محصولات نوکیا در فصل دوم سال  جاری میلادی بدون تغییر نسبت به فصل  اول امسال قاقی مانند. در فصل نخست سال 2011 میانگین قیمت هر یک از محصولات  نوکیا 61 یورو بود که این رقم برای فصل دوم 62 یورو اعلام شد. در این  میان میانگین قیمت هر گوشی هوشمند تولید  شده در شرکت نوکیا 3 یورو بیشتر شد و به 142 یورو رسید. قیمت میانگین برای هر گوشی معمولی در این دوره زمانی 36 یورو بود.

شرکت نوکیا  در این دوره زمانی کمترین میزان  درآمد از فروش محصولات خود را تجربه  کرد. در سه ماهه دوم امسال عرضه محصولات  نوکیا به بازار جهانی با کاهش 20 درصدی همراه شد. بر این اساس،  در حالی که در فصل دوم سال گذشته 111 میلیون دستگاه گوشی نوکیا وارد بازار  جهانی شده بود، این رقم در مدت  مشابه امسال به 88.5 میلیون دستگاه رسید.

بازارهای  اروپا، آسیا-پسیفیک و چین با کاهش چشمگیر محصولات نوکیا مواجه شدند و در هر یک از این مناطق بین 6 تا 8 میلیون دستگاه کمتر از گذشته گوشی عرضه شد.

نظرات (4 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

bhwwhb

۱۳۹۰/۵/۲
ببینید مشکل نوکیا فقط اشتباه پیمودن راهی بود که خیلی به پشتیبانی از سیمبین اصرار کرد و همین موجب سبقت گرفتن بقیه شد وگرنه نوکیا در نوع سخت افزاری و کیفیت و ارایه امکانات همیشه بهترینه این موضوع رو میتونید در برسی تخصصی دروبین N9 بخونید که چه ابداعی به خرج داده و این موضوع براتون روشن میشه که تمام امکانات و تکنولوژی که نوکیا در محصولاتش استفاده میکنه سفارش سازی شده و مختص خود نوکیاست و هیچ برندی نمیتونه بهش دسترسی داشته باشه یا مثلا در مورد کیفیت و بلندای پخس موزیک گوشیx7 تو برسی اش عنوان شده بهترین در نوع خودشه و فقط یک یا دو گوشی از سطحی بالاتر ازش قرار دارند اونم ایفون که تو دنیا موزیک پلیرش قویه حالا شما فرض کن گوشی ایکس ۷ یک گوشی اندرویدی بود به نظر شما کدام گوشی اندرویدی تاب و توان رقابت باهاش رو داشت؟! این مشکل نوکیا هم داره به مرور حل میشه با تمرکز بر روی ویندوز فون از نوکیا محصولات به معنای کلمه هوشمند رو تو بازار رقابت مشاهده میکنیم که با امکانات و تخصص نوکیا تکمیل میشه البته نمونه ای از حرکت نوکیا رو میتونید در صفحه اول سایت مشاهده کنید مییگو

Hoji_Soren

۱۳۹۰/۵/۱
سلام آقاي ESII_ZARE يه سري اطلاعات برات ايميل كردم برو بخون . . .

yahya_2ahell

۱۳۹۰/۵/۱
اخه نوکیا اصلا تلاش نمیکنه تا گوشی خیلی خوبی بزنه همش دز یه هدی میزنه که از گوشی قبلیش بالاتر باشه باید کاری کنه تا بتونه از همه ی شرکت های موبایل بزنه بالا

ESII_ZARE

۱۳۹۰/۵/۱
salam khaste nabashin bebakhshin man az shoma ye rahnemayi mikham vase kharide ye gooshi ke sedash khoob bashe va asl ham bashe doorbinesham haddagal 5 megapiksel bashe kheyli mamnun misham rahnemayim konin

پیشنهاد سردبیر

home_header