راهنمای رفع خطای "No SIM" یا "Invalid SIM" در آیفون
در صورت مواجه شدن با خطای Invalid SIM یا No SIM در آیفون چه کار باید بکنیم؟
تبلیغات

آیفونهای جدید از سیمکارت الکترونیکی (eSIM) پشتیبانی میکنند، اما در بسیاری از نقاط جهان، سیمکارتهای فیزیکی همچنان گزینه مرسوم به شمار میروند. همچنین میتوان از قابلیت دو سیمکارت، چه با فعالسازی دو eSIM مجزا و چه با ترکیب یک سیمکارت فیزیکی و یک eSIM، بهرهمند شد. فارغ از انتخاب شما، سرویس شبکه تلفن همراه باید بلافاصله پس از نصب سیمکارت در آیفون فعال شود. مواجهه با پیام خطای «سیمکارت موجود نیست» (No SIM) یا «سیمکارت نامعتبر» (Invalid SIM) میتواند کلافهکننده باشد، اما اپل راهکارهای عیبیابی مؤثری را پیشنهاد میکند که بهتر است پیش از تماس با پشتیبانی اپراتور، آنها را به کار ببندید.
در گام نخست، اگر از سیمکارت فیزیکی استفاده میکنید، آن را از دستگاه خارج کرده و برای هرگونه آسیب فیزیکی مشهود، مانند خراشیدگی، پریدگی لبهها یا خمیدگی، بهدقت بررسی کنید. چنین آسیبهایی میتوانند عملکرد سیمکارت را مختل کرده باشند که در این صورت باید آن را تعویض نمایید. بهترین راه برای اطمینان از سالم بودن سیمکارت این است که آن را در دستگاه دیگری امتحان کرده و ببینید آیا امکان برقراری تماس با آن وجود دارد یا خیر.
بهروزرسانی تنظیمات اپراتور در آیفون
راه دیگر برای تشخیص منشأ مشکل، آزمودن یک سیمکارت دیگر در آیفون است. اگر اطمینان دارید که سیمکارت شما سالم و طرح تعرفه آن فعال است اما آیفون همچنان خطای «No SIM» را نمایش میدهد، زمان بررسیهای دقیقتر فرا رسیده است. اپل راهاندازی مجدد آیفون را پیشنهاد میکند، هرچند به احتمال فراوان پیش از این، آن را امتحان کردهاید.

بهطور معمول، تنظیمات ضروری اپراتور بهصورت خودکار نصب میشوند و حتی ممکن است هنگام وارد کردن سیمکارت جدید، پیامی مبنی بر آن دریافت کنید. با این حال، گاهی لازم است این تنظیمات را دستی نصب کنید. برای بررسی، به مسیر
بروید و منتظر بمانید تا در صورت وجود آپدیت جدید، اعلانی نمایش داده شود. در این صورت، دستورالعملها را دنبال کرده و در پایان، آیفون خود را مجدداً راهاندازی کنید.چنانچه با وجود اجرای تمام مراحل عیبیابی، مشکل پابرجا بود و آیفون همچنان قادر به شناسایی سیمکارت نبود، توصیه نهایی اپل، تماس با تیم پشتیبانی اپراتور تلفن همراهتان است.
برچسبها: