GSM-logo
خانهاخبار
اپل همچنان دست‌نیافتنی در فروش هدفون‌های بی‌سیم

اپل همچنان دست‌نیافتنی در فروش هدفون‌های بی‌سیم

اپل سال‌هاست که بر جایگاه نخست عرضه و فروش هدفون‌های بی‌سیم با انواع مختلف ایرپادز خود در جهان تکیه زده و اینطور که پیداست بعید به نظر می‌رسد شرکتی بتواند به زودی این جایگاه را از آن خود کند.

۰۱ خرداد ۱۴۰۴

تبلیغات

home_header

بر اساس داده‌های جدیدموسسه Canalys، اپل در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ با فروش ۱۸٫۲ میلیون دستگاه و تصاحب ۲۳٫۳ درصد از سهم بازار، جایگاه خود را به عنوان رهبر جهانی بازار هدفون‌های بی‌سیم حفظ کرد.

ایرپادز اپل

داده‌ها نشان می‌دهد که اپل، از جمله شرکت تابعه آن بیتس، همچنان از اکوسیستم سخت‌افزار و نرم‌افزار خود برای تسلط بر بازار استریوی بی‌سیم واقعی (TWS) استفاده می‌کند. اگرچه سهم بازار آن از ۲۴٫۴ درصد در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ اندکی کاهش یافته است، اما اپل همچنان رشد ۱۲ درصدی سالانه در عرضه را تجربه کرده است که به طور قابل توجهی به بهبود کلی بازار جهانی کمک می‌کند. کل عرضه جهانی TWS به ۷۸٫۳ میلیون دستگاه افزایش یافته است که نشان ‌دهنده افزایش ۱۸ درصدی سالانه است که سریع‌ترین نرخ رشد برای این دسته از محصولات از سال ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش‌ها برندهای پیشرو به طور تهاجمی در حال گسترش، هم در دسترسی جغرافیایی و هم در موقعیت‌یابی محصول برای جذب مشتریان جدید هستند. رشد مداوم اپل به تمرکز استراتژیک آن بر افزودن ادغام‌ها و اکوسیستم مرتبط با سلامت نسبت داده می‌شود. ویژگی‌هایی مانند تعویض یکپارچه دستگاه، صدای فضایی با ردیابی پویای سر و سیری هندزفری همچنان محصولات اپل را در بازاری شلوغ و به طور فزاینده‌ای حساس به قیمت متمایز می‌کنند. جدیدترین مدل‌های پاوربیتس پرو ۲ شامل پایش ضربان قلب هستند، در حالی که ایرپاد پرو ۲ اکنون مجموعه‌ای از قابلیت‌های سلامت شنوایی، از جمله قابلیت کار به عنوان سمعک‌های پزشکی را ارایه می‌دهد.

در حالی که اپل همچنان در بازارهای تثبیت ‌شده، از جمله آمریکای شمالی که بیش از ۵۰٪ سهم بازار را در اختیار دارد، پیشرو است، رشد در مناطق نوظهور توسط استراتژی‌های قیمت‌گذاری تهاجمی و بومی‌سازی از سوی فروشندگان رقیب هدایت می‌شود. به عنوان مثال شیائومی با افزایش ۶۳ درصدی در میزان عرضه نسبت به سال گذشته، به نه میلیون دستگاه رسید و از سامسونگ پیشی گرفت و به دومین فروشنده بزرگ هدفون‌های بی‌سیم واقعی در سطح جهان تبدیل شد. سامسونگ هم که شامل شرکت‌های تابعه هارمن مانند جی‌بی‌ال است، ۵٫۶ میلیون دستگاه عرضه کرد و ۷٫۱٪ سهم بازار را در اختیار گرفت. هواوی و برند هندی boAT به ترتیب با ۶٪ و ۴٫۹٪ سهم بازار، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

تغییر گسترده‌تر بازار از قابلیت‌های صوتی پایه به سمت ارزش‌های سبک زندگی و اکوسیستم، اپل را در موقعیت مطلوبی قرار می‌دهد، مشروط بر اینکه به گسترش کاربرد و مطلوبیت محصولات هدفون خود ادامه دهد. کانالیس رشد مجدد بازار آمریکا را تا حدودی به افزایش موجودی پیش از تغییرات تعرفه پیش‌بینی ‌شده نسبت داده که شرکای خرده ‌فروشی را بر آن داشت تا محصولات پرتقاضای خود، از جمله محصولات اپل را انبار کنند.

کانالیس همچنین به شتاب رو به رشد دستگاه‌های بی‌سیم گوش باز (OWS) اشاره کرد، دسته‌ای که شامل طرح‌های قلاب گوش و گیره گوش با هدف ادغام فناوری صوتی با مد و تجربه شنیداری فراگیرتر است. محصولات OWS در حال حاضر از نظر کیفیت صدا از دستگاه‌های سنتی TWS عقب‌تر هستند، اما کانالیس گفته که برخی از فروشندگان در حال همکاری با آزمایشگاه‌های صوتی برای کاهش این شکاف هستند. در حالی که اپل وارد بخش OWS نشده است، روند به سمت فاکتورهای شکل محور سبک زندگی می‌تواند بر محصولات آینده این شرکت تاثیر بگذارد.

برچسب‌ها:

home_header