اپل درخشش خود را در بازار از دست داده است!
تحلیلگری شناختهشده ادعا کرده که بهبودهای جزئی محصولات اپل باعث خواهند شد تا دیگر رقبای این برند به تدریج سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.
کارشناس برجسته محصولات اپل، مارک گرمن، در جدیدترین نسخه از خبرنامه خود موسوم به Power ON ادعا کرده که بهبودهای جزئی محصولات این برند و عدم نوآوری باعث خواهند شد تا غول فناوری آمریکایی جایگاه مستحکم خود را در بازار از دست بدهد.
خبرنگار شناختهشده بلومبرگ اذعان داشته که میزان فروش آیفونها در مقایسه با سال ۲۰۲۳ میلادی افت داشته است. از سوی دیگر، سال گذشته میلادی، میزان درآمدزایی اپل واچ نیز ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد. آمار اشارهشده به خوبی نشان میدهد که دیگر طراحی خاص و نام اپل ضامن فروش محصولات کوپرتینونشینها به شمار نمیروند.

پس از عرضه گوشی آیفون X که تغییرات چشمگیری در آن اعمال شده بود، غول فناوری آمریکایی تا به امروز محتاطانه عمل کرده و بیشتر روی بهبودهای فنی و نرمافزاری دستگاههای خود تمرکز کرده است.
باید اشاره کرد حتی عرضه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو که محصول انقلابی اپل به شمار میرود، باعث نشد تا توجه کاربران در سراسر دنیا به سوی اپل جلب شود. در واقع، هدست ویژن پرو نیز موفق نشد به فروش بالایی در بازارها دست پیدا کند.

مارک گرمن ادعا میکند که رقابتها در برخی از بازارها مانند چین بسیار شدید است و اپل هنوز نتوانسته خود را با شرایط جدید وفق دهد. برای مثال، فروش گوشیهای تاشو در بازار چین سهبرابر سریعتر از محصولات استاندارد رشد داشته است.
برندهایی مانند شیائومی، آنر و اوپو که گوشیهای تاشو خود را برای بازار چین عرضه میکنند، دست بالاتر در برابر اپل دارند. این تولیدکنندگان حتی برخی از تاشدنیهای خود را برای برخی مناطق در اروپا و آسیا نیز در دسترس قرار میدهند که به حضور گستردهتر آنها در بازار موبایل کمک شایانی میکند.
با وجود آن که گوشیهای تاشو رشد بسیار خوبی در بازار داشتهاند و آینده این محصولات روشن به نظر میرسد، اپل همچنان وارد این بازار آیندهدار نشده است. البته منابع خبری ادعا کردهاند که نخستین آیفون تاشو سال آینده میلادی از راه میرسد.

از سوی دیگر، بهروزرسانی بزرگ سیری و قابلیتهای هوش مصنوعی آن هنوز در دسترس قرار نگرفتهاند و تا عرضه یک محصول کاملاً جدید اپل (مانند عینک هوشمند) هنوز دو تا سه سال زمان باقی مانده است. در این رابطه، امکان دارد کوپرتینونشینها جایگاه خود را در بازار که از سال ۲۰۰۷ میلادی تثبیت شده است، از دست بدهد.
آقای گرمن باور دارد تا زمانی که اپل نوآوری و قابلیتهای نوین را وارد محصولات خود نکند، رقبای این برند با معرفی نسل جدید پیشرفتهای سختافزاری و نرمافزاری توجه کاربران را به سوی خود جلب میکنند.
برچسبها: