آیفون 17e در نقشه راه ۲۰۲۶ اپل قرار دارد
چندی پیش گزارشی داشتیم از یک منبع به نسبت معتبر که لیست گوشیهای آینده اپل را نشان میداد، اما در این گزارش به آیفون 17e اشارهای نشده بود، اما اکنون مینگ چی کو گفته که این گوشی در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.
به گفته مینگ چی کو تحلیلگر معتبر محصولات اپل، این شرکت در نیمه اول سال آینده آیفون 17e را عرضه خواهد کرد.

کو روز به تازگی با تایید گزارش اخیر مبنی بر اینکه اپل به استراتژی عرضه آیفون به صورت جداگانه روی خواهد آورد، تفسیر خود را از نقشه راه اپل برای دو سال آینده ارایه داد:
- نیمه دوم سال ۲۰۲۵: آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ اسلیم (ایر)، آیفون ۱۷ پرو، آیفون ۱۷ پرو مکس
- نیمه اول سال ۲۰۲۶: آیفون 17e
- نیمه دوم سال ۲۰۲۶: آیفون تاشو، آيفون ۱۸ اسلیم (ایر)، آیفون ۱۸ پرو، آیفون ۱۸ پرو مکس
- نیمه اول سال ۲۰۲۷: آیفون ۱۸، آیفون 18e
- نیمه دوم سال ۲۰۲۷: نسل دوم آیفون تاشو (در حال حاضر توسعه آن شروع شده)، آیفون ۱۹ اسلیم (با نمایشگر بزرگتر نسبت به آیفون ۱۸ اسلیم)، آیفون ۱۹ پرو، آیفون ۱۹ پرو مکس
اوایل امسال اپل آیفون 16e را عرضه کرد، مدل مقرون به صرفهتر آیفون ۱۶ که قیمت آن در آمریکا از ۵۹۹ دلار شروع میشود و جایگزین خط تولید آیفون SE رده پایین میشود. در طول آخر هفته The Information فهرستی طولانی از مدلهای آیفون را که اپل قصد دارد در سالهای ۲۰۲۵، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ عرضه کند، از جمله آیفون 18e در بهار ۲۰۲۷ ارایه داد، اما هیچ اشارهای به عرضه آیفون 17e در سال آینده نکرد.
حالا نقشه راه کو برای عرضه آیفونهای آینده اپل نشان میدهد که این شرکت قصد دارد ریتم عرضه خود را با مدلهایی که در نیمه اول سال و نیمه دوم سال از سال ۲۰۲۶ وارد بازار میشوند، تقسیم کند. این برنامه شامل مدلهای آیفون ۱۸ پرو و یک آیفون تاشو جدید در اواخر ۲۰۲۶ و مدلهای استاندارد آیفون ۱۸ در اوایل ۲۰۲۷ است.
این تحلیلگر به دو عامل کلیدی در این تغییر استراتژی اشاره میکند. اول رقبای اپل به طور معمول گوشیهای پرچمدار جدید خود را در نیمه اول سال عرضه میکنند و این باعث ایجاد یک شکاف بازاریابی میشود که اپل قصد دارد آن را پر کند. دوم هم گسترش خط تولید آیفون اپل در صورت عرضه همزمان همه مدلها، خطر کمرنگ شدن تلاشهای بازاریابی را به همراه دارد.
تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند چینی از جمله شیائومی، هواوی، اوپو و ویوو با عرضه گوشیهای پرچمدار رقابتی خود که معمولا در نیمه اول سال عرضه میشوند، به طور پیوسته سهم بازار اپل را در چین کاهش دادهاند. تجدید حیات اخیر هواوی در بخش گوشیهای هوشمند پریمیوم، چالش خاصی را برای موقعیت اپل ایجاد کرده است.
تغییر اپل به یک نقشه راه چرخهای تقسیم شده، اولین باری است که اپل از زمان ایجاد الگوی عرضه پاییزی خود با آیفون 4s در سال ۲۰۱۱ به طور عمدی عرضه گوشیهای پرچمدار آیفون خود را از هم جدا میکند.
برچسبها: