GSM-logo
خانهاخبار
اپل چگونه هوش مصنوعی خود را بهبود می‌بخشد؟

اپل چگونه هوش مصنوعی خود را بهبود می‌بخشد؟

شاید شما هم در جریان مشکلات اپل برای بهبود اپل اینتلیجنس باشید. موضوعی که باعث شد این شرکت سیری بهبود یافته توسط هوش اپل را تا ماه‌ها بعد به تعویق بیاندازد. یکی از دلایلی که اپل در این پروژه به مشکل خورد، استفاده نکردن از دیتای کاربران به منظور حفظ حریم خصوصی است (زیرا هوش مصنوعی نیاز به اطلاعات کاربران برای یادگیری دارد). اما راه حل این شرکت برای چنین موضوع مهمی چیست...

۲۷ فروردین ۱۴۰۴

تبلیغات

home_header

اپل با تمرکز بی‌نتیجه‌اش بر حریم خصوصی کاربران، با جمع‌آوری داده‌های کافی برای آموزش مدل‌های زبان بزرگی که ویژگی‌های هوش اپل را تقویت می‌کنند و در نهایت سیری را بهبود می‌بخشد، با چالش‌هایی مواجه شده است.

برای بهبود ‌هوش اپل، این شرکت باید گزینه‌های حفظ حریم خصوصی را برای آموزش هوش مصنوعی ارایه دهد و برخی از روش‌هایی که اپل استفاده می‌کند در یک پست وبلاگ جدید تحقیقات یادگیری ماشینی توضیح داده شده است.

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence)

به طور اساسی اپل برای بهبود خلاصه‌سازی، ابزارهای نوشتن و سایر ویژگی‌های Apple Intelligence به داده‌های کاربر نیاز دارد، اما نمی‌خواهد داده‌ها را از تک تک کاربران جمع‌آوری کند. بنابراین در عوض، اپل راهی برای درک روند استفاده با استفاده از حریم خصوصی متفاوت و داده‌هایی که به هیچ شخص مرتبط نیست، ابداع کرده است. این شرکت در حال ایجاد داده‌های مصنوعی است که نشان‌دهنده روندهای کلی در داده‌های واقعی کاربر است، و از تشخیص روی دستگاه برای مقایسه استفاده می‌کند و بینشی را بدون نیاز به دسترسی به اطلاعات حساس به شرکت ارایه می‌دهد.

این کار به این صورت است که اپل چندین ایمیل مصنوعی را در مورد موضوعاتی که در ایمیل‌های کاربران رایج است تولید می‌کند، مانند دعوت به بازی تنیس در ساعت ۳ بعد از ظهر. سپس اپل یک جاسازی از آن ایمیل با اطلاعات زبان، موضوع و طول خاص ایجاد می‌کند. از طرفی ممکن است چندین جاسازی با طول ایمیل و اطلاعات متفاوت ایجاد شود.

این تعبیه‌ها برای تعداد کمی از کاربران آیفون که Device Analytics را روشن کرده‌اند ارسال می‌شود و آیفون‌هایی که جاسازی‌ها را دریافت می‌کنند، نمونه‌ای از ایمیل‌های کاربر واقعی را انتخاب می‌کنند و جاسازی‌ها را برای آن ایمیل‌های واقعی محاسبه می‌کنند. تعبیه‌های مصنوعی که اپل ایجاد کرده است با جاسازی ایمیل واقعی مقایسه می‌شود و آیفون کاربر تصمیم می‌گیرد که کدام یک از جاسازی‌های مصنوعی به نمونه واقعی نزدیک‌تر باشد.

اپل سپس از حریم خصوصی متفاوت برای تعیین اینکه کدام یک از جاسازی‌های مصنوعی به طور معمول در همه دستگاه‌ها انتخاب می‌شوند استفاده می‌کند، بنابراین می‌داند ایمیل‌ها چگونه معمولا بدون مشاهده ایمیل‌های کاربر و بدون اینکه بدانند کدام دستگاه‌های خاص کدام جاسازی‌ها را شبیه‌ترین انتخاب کرده‌اند، بیان می‌شوند.

این شرکت می‌گوید که اغلب جاسازی‌های مصنوعی که جمع‌آوری می‌کند، می‌توانند برای تولید داده‌های آموزشی یا آزمایشی استفاده شوند یا می‌توانند به عنوان نمونه‌هایی برای اصلاح بیشتر داده‌ها استفاده شوند. این فرآیند راهی را برای اپل برای بهبود موضوعات و زبان ایمیل‌های مصنوعی ارایه می‌کند که به نوبه خود مدل‌ها را برای ایجاد خروجی متن بهتر برای خلاصه‌های ایمیل و سایر ویژگی‌ها، بدون نقض حریم خصوصی کاربر، آموزش می‌دهد.

اپل کاری مشابه را برای جنموجی انجام می‌دهد و از حریم خصوصی دیفرانسیل برای شناسایی پیام‌های محبوب و الگوهای سریع استفاده می‌کند که می‌تواند برای بهبود ویژگی تولید تصویر استفاده شود. اپل از تکنیکی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که فقط نوتیفیکیشن‌های جنموجی را دریافت می‌کند که توسط صدها نفر استفاده شده است و هیچ چیز خاص یا منحصر به فردی که بتواند یک فرد را شناسایی کند، دریافت نمی‌کند.

اپل نمی‌تواند Genmoji را مرتبط با یک دستگاه شخصی ببیند و همه سیگنال‌هایی که رله می‌شوند ناشناس هستند و شامل نویز تصادفی برای پنهان کردن هویت کاربر هستند. اپل همچنین هیچ داده ای را با آدرس آی‌پی یا شناسه‌ای که می‌تواند با حساب اپل مرتبط باشد پیوند نمی‌دهد.

با هر دوی این روش‌ها، فقط کاربرانی که برای ارسال Device Analytics به اپل شرکت کرده‌اند، در آزمایش شرکت می‌کنند، بنابراین اگر نمی‌خواهید از داده‌هایتان به این روش استفاده شود، می‌توانید آن گزینه را خاموش کنید.

اپل قصد دارد استفاده از تکنیک‌های حریم خصوصی متفاوت را برای بهبود Memories Creation، Image Playgroung، ابزارهای نوشتن یا همان Writing Tools و هوش بصری در iPadOS 18.5، iOS 18.5 و macOS 15.5 گسترش دهد.

برچسب‌ها:

home_header