اسپاتیفای به زودی سرویس حرفهایتر خود را رونمایی میکند
موزیک پرو نام گزینه جدید پرکاربرترین سرویس استریم موسیقی دنیا است که قصد دارد منابع درامد خود را تنوع بخشد و کاربران وفادار خود را کاملا راضی نگه دارد.
کاربران اسپاتیفای که منتظرند تا بدانند چه زمانی سرویس صوتی ممتاز با کیفیت بالا بعد از این همه تاخیر طولانی ارایه میشود، ممکن است سرانجام به خواسته خود برسند. بلومبرگ گزارش داده که امیدوار است این سرویس استریم در اواخر سال جاری یک گزینه جدید موزیک پرو را راهاندازی کند.

گفته میشود که اسپاتیفای در حال توسعه طرح اشتراک پریمیوم جدید است که علاوه بر برنامههای موجود، ماهیانه ۵٫۹۹ دلار هزینه دارد و پخش صوتی با کیفیت بالا، قابلیتهای ریمیکس و دسترسی انحصاری به بلیط کنسرت را ارایه میکند.
قیمتگذاری و زمانبندی این سرویس حرفهای هنوز مشخص نشده زیرا اسپاتیفای در تلاش است تا حقوق لازم را از شرکتهای بزرگ موسیقی تضمین کند. این شرکت گفته که هزینه اضافی احتمالا بسته به منطقه متفاوت است و قیمتهای پایینتری برای بازارهای در حال توسعه برنامهریزی شده است.
به نظر میرسد که که سرویس جدید اسپاتیفای شامل ویژگیهای مبتنی بر هوش مصنوعی باشد که به مشترکین اجازه میدهد آهنگهای هنرمندان مختلف را میکس کنند. اسپاتیفای همچنین در حال بررسی استراتژیهای مختلف فروش بلیت کنسرت مانند دسترسی پیشفروش و گزینههای صندلی ممتاز از طریق گفتگو با مروجین اصلی و فروشندگان بلیط است.
طبق گزارش امروز، گزینه موزیک پرو در حالی در نظر گرفته شده که اسپاتیفای به دنبال تنوع بخشیدن به جریانهای درآمدی خود و هدف قرار دادن طرفداران موسیقی وفادار است که به طور منظم برای کالاها، کنسرتها و کلوپهای طرفداران هزینه میکنند. ظاهرا این شرکت معتقد است که با وجود قیمت بالاتر، سطح پیشرفته مذکور میتواند میلیونها مشترک را جذب کند.
پس از افزایش قیمت اخیر برای اشتراکهای موجود و معرفی کتابهای صوتی، چندین سال است که توسعه یک گزینه پریمیوم در حال انجام است. اسپاتیفای پیشتر در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) برنامههایی را برای سطح Hi-Fi اعلام کرده بود، اما راهاندازی آن هرگز محقق نشد، حتی زمانی که رقبایی مانند اپل موزیک و آمازون شروع به ارایه پخش صوتی با کیفیت بالا در اشتراکهای استاندارد خود کردند.
با توجه به پیشرفت رقبای اسپاتیفای، سطح پولی «موزیک پرو» باید یک پیشنهاد جامعتر باشد که فراتر از کیفیت صوتی بهبود یافته و برخی پلی لیستهای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد تا بتواند کاربران را ترغیب کند که پول بیشتری که میپردازند ارزشش را دارد.