مشکل جدید برای کاربران پیکسل: بروزرسانی امنیتی دردسر ساز شد!
برخی گوشیهای Pixel، بهویژه مدلهای 6 تا 9، پس از بهروزرسانی دسامبر با مشکلاتی در ارتباط داده مواجه شدهاند. کاربران میتوانند با بازنشانی تنظیمات شبکه یا غیرفعال کردن 4G/VoLTE این مشکل را امتحان کنند.
بسیاری از کاربران گوشیهای Pixel که بهروزرسانی امنیتی دسامبر را در اوایل این ماه نصب کردهاند، اکنون با مشکلاتی در اتصال دادههای خود مواجه هستند. مدلهای متأثر از این مشکل شامل سری Pixel 6، Pixel 6 Pro، Pixel 7، Pixel 7 Pro، Pixel 8 و Pixel 9 میشوند.

در این زمینه، یکی از کاربران در Reddit به مشکلاتی اشاره کرده است که بعد از نصب آخرین بهروزرسانی روی گوشی Pixel 7 خود با آن روبهرو شده است. او به وضوح بیان کرده که این بهروزرسانی باعث ایجاد مشکلاتی چون گرمای بیش از حد گوشی و از دست دادن اتصال دادههای موبایلش شده است. کاربر دیگری که از مدل پیکسل 8 استفاده میکند نیز تأیید کرده است که پس از انجام این بهروزرسانی با مشکلات مشابهی در وضعیت اتصال دادهها مواجه شده است.
زمانی که به مدلهای جدیدتر نگاه میکنیم، کاربری با نام Pixel 9 Pro در یک فروم مختلف نوشته است که گوشیاش در حین استفاده از اطلاعات موبایل، اتصال خود را قطع کرده و نشانگر تعجب در نوار وضعیت گوشی ظاهر میشود. او تلاش کرده است تا با بازنشانی تنظیمات شبکه موبایل مشکلات خود را برطرف کند، اما متأسفانه این اقدام نتوانسته است مؤثر واقع شود و مشکلات همچنان پابرجا مانده است. در همین راستا، کاربری با نام RobinHirst11 در صفحه پشتیبانی گوشیهای Pixel پیشنهاد داده که بهنظر میرسد مشکلات موجود به دلیل بهروزرسانی امنیتی دسامبر به وجود آمده است. با این حال، تعدادی از دیگر کاربران نیز پس از بازنشانی تنظیمات شبکه خود نتوانستهاند به اتصال دادههای خود دست یابند. به همین دلیل پیشنهاد میشود مراحل زیر را برای حل مشکل امتحان کنند: میتوانید با رفتن به مسیر Settings > System > Reset options > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth این تنظیمات را بازنشانی کنید.
جالب است که با وجود این مشکلات در برخی از گوشیهای پیکسل، آنها همچنان قادر به برقراری و دریافت تماسهای تلفنی هستند. یکی از دیگر روشهای پیشنهادی برای حل این مشکل، غیر فعال کردن ویژگی 4G/VoLTE است. این کار را میتوانید با مراجعه به مسیر Settings > Network & Internet > SIMs > Provider's name انجام دهید و گزینه مربوطه را غیرفعال کنید.
با توجه به گزارشهای مختلفی که در شبکههای اجتماعی در حال انتشار است، به نظر نمیرسد که این مشکل بهشدت گسترده باشد. مهم است که به دارندگان گوشیهای پیکسل 6، پیکسل 6 پرو و همچنین مدلهای قدیمیتر اطلاعرسانی شود که دیگر کاربران مشابه نیز پس از نصب این بهروزرسانی با مشکلاتی مواجه شدهاند. تا این لحظه، گوگل هیچ اشارهای به این مشکل نکرده و بهنظر نمیرسد که بهروزرسانی جدیدی برای برطرف کردن این مشکل در دست اقدام باشد.
بنابراین، اگر شما نیز از کاربران گوشیهای Pixel هستید و پس از نصب آخرین بهروزرسانی امنیتی با مشکلاتی در ارتباط دادهها روبروید، میتوانید اقدام به بازنشانی تنظیمات شبکه موبایل یا غیرفعال کردن گزینه 4G/VoLTE کنید. خواهشمندیم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا به دیگر کاربران کمک کنیم و در این زمینه راهکارهای مفیدی را ارائه دهیم.
برچسبها: