بازار پوشیدنیها 3 درصد رشد داشته است؛ پیشرفت چشمگیر شیائومی
بازار پوشیدنیهای هوشمند در سهماهه سوم سال جاری میلادی ۳ درصد رشد داشته است.
بازار پوشیدنیهای هوشمند (شامل مچبندها، ساعتهای ساده و ساعتهای پیشرفته) در سهماهه سوم سال جاری میلادی ۳ درصد رشد داشته که خبر از بهبود نسبی شرایط این بازار میدهد. در بازه زمانی اشارهشده، حدود ۵۲٫۹ میلیون دستگاه روانه بازار شدهاند.
در بین تمامی محصولات، مچبندهای هوشمند بالاترین میزان رشد فروش را ثبت کردهاند. افزونبر افزایش فروش ۷ درصدی، حدود ۱۰٫۴ میلیون واحد از این دستگاهها عرضه شدهاند. بازار مچبندها از سهماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی روند نزولی داشته و در سهماهه سال ۲۰۲۴ میلادی برای نخستینبار با رشد فروش همراه شده است.
تحلیلگران موسسه تحقیقاتی Canalys ادعا میکنند که افزایش میزان فروش مچبندهای هوشمند به استقبال گسترده کاربران در بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین و خاورمیانه مربوط میشود. گزارش شده شیائومی اسمارت بند ۹ (Xiaomi Smart Band 9) و گلکسی فیت ۳ (Galaxy Fit 3) جزو پرفروشترین مدلها بودهاند.
در سهماهه سوم سال جاری میلادی، اپل ۸٫۵ میلیون پوشیدنی هوشمند روانه بازار کرده و سهمی ۱۶٫۱۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. به مانند غول فناوری آمریکایی، شیائومی نیز ۸٫۵ میلیون دستگاه روانه بازار کرده که معادل سهمی ۱۶٫۱۰ درصدی از بازار است.
علیرغم بهرهمندی از سهم بازار مشابه، میزان درآمدزایی اپل و شیائومی تفاوت چشمگیری دارند. کوپرتینونشینها حدود ۴۰ درصد از ارزش کلی حجم عرضه را به خود اختصاص دادهاند در حالی که سهم شیائومی از ارزش حجم عرضه تنها برابر با ۴ درصد بوده است.
در رده سوم لیست پرفروشترین تولیدکنندهها، برند هواوی دیده میشود که از سهم ۱۳٫۵ درصدی بهره میبرد. به علاوه، سامسونگ با عرضه ۴٫۸ میلیون پوشیدنی و کسب سهمی ۹٫۱۰ درصدی در جایگاه چهارم قرار دارد.