سامسونگ برند «Galaxy» را از برخی دستگاههای خود حذف میکند
سامسونگ اعلام کرده که احتمالا برای رقابت با اپل، برند "Galaxy" را از برخی دستگاههای خود حذف خواهد کرد.
رسانه E-Today از کره جنوبی اعلام کرده که سامسونگ در حال بررسی استفاده از یک طرح نام تجاری جدید برای گوشیهای اندرویدی است که علاوهبر برند فعلی «Samsung Galaxy» استفاده شود. اگر چنین ابتکاری عملی شود، گوشیهای پرچمدار سامسونگ میتوانند بدون استفاده از نام گلکسی که برای اولین بار در سال 2009، در اولین گوشی اندرویدی این شرکت بهکار رفت، عرضه شوند.
حذف برند «گلکسی» از دستگاههای پرچمدار سامسونگ برای رقابت با اپل
سامسونگ گفته که میتواند نام تجاری جدیدی را بهعنوان راهی برای جدا کردن نقاط عطف نوآورانه شرکت توسعه دهد. این به اظهار نظری برمیگردد که در اوایل سال جاری، رئیس بازاریابی جهانی سامسونگ گفت که مشتریان، هر زمان که یک نقطه عطف نوآورانه وجود داشته باشد، منتظر نام جدیدی هستند.

با ارائه یک نام تجاری جدید برای گوشیهای پرچمدار سامسونگ، شرکت میتواند با معرفی آنها بهعنوان دستگاههایی با مشخصات ویژه و حتی قیمتهایی که از سری گلکسی متمایز هستند، آنچه را میخواهد به مشتریان القا کند.
سامسونگ در حال حاضر، از نام «گلکسی» برای طیف وسیعی از دستگاههای میانرده M و A تا سری پرچمدار S استفاده میکند و حتی سری گوشیهای تاشو را نیز تحت زیرمجموعه برند گلکسی معرفی کرده است. البته به سری F نیز باید اشاره کرد که با همین برند گلکسی، بیشتر در کشورهایی مانند هند، چین و بنگلادش بهفروش میرسد.
از آنجایی که یک گوشی گلکسی سامسونگ میتواند یک دستگاه پرچمدار تا یک دستگاه پایینرده باشد، این نام تجاری، رقابت سامسونگ با آیفون دشوار میکند. در مقابل، اپل هم تنها با برند پرو، آیفونها را دستهبندی میکند که بهنظر میرسد تا به امروز، ایده موفقی بوده است.

در حالی که سامسونگ معمولا از نظر تعداد دستگاه به فروش رسیده، در هر سال پیشتاز تمام تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند است، اما بهنظر میرسد که فروش آن در حال کاهش است و در بخش دستگاههای پرچمدار هم اپل، در جایگاه نخست قرار دارد. این در نهایت باعث سود بیشتر برای اپل میشود و سامسونگ امیدوار است با ارائه یک برند ممتاز جدید، بتواند کسانی را که بهدنبال بهترین گوشیهای تولید شده توسط این شرکت هستند را جذب کند.
اوایل این ماه، بانک سرمایهگذاری پایپر سندرلر گزارش داد که از هر 10 نوجوان آمریکایی، 9 نفر آیفون دارند و سامسونگ معتقد است که با متمایز کردن گوشیهای پرچمدار خود میتواند قدرت آیفون را در این جمعیت از بین ببرد.
برچسبها: