خانهاخبار

تغییر برند بیشتر کاربران گوشی های …

تغییر برند بیشتر کاربران گوشی های هوشمند برای خرید آتی خود

گروه خبری GSM: نظرسنجی نشان می‌دهد شركت‌های سازنده تلفن‌های همراه هوشمند باید تلاش مضاعفی برای...

۱۳۸۹/۹/۸

گروه خبری GSM:نظرسنجی نشان می‌دهد شركت‌های سازنده تلفن‌های همراه هوشمند باید تلاش مضاعفی برای باقیماندن در بازار داشته باشند زیرا دارندگان تلفن‌های هوشمند وفاداری اندكی نسبت به تلفن‌های هوشمند فعلی خود نشان می‌دهند.

نتایج نظرسنجی موسسه GFK نشان می‌دهد كه 56 درصد از دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند در بازارهای جهانی درصددند برند تلفن خود را برای خرید آتی تغییر دهند و تنها دارندگان تلفن‌های هوشمند ساخت شركت اپل وفاداری نسبتا بالایی نسبت به تلفن‌های فعلی خود نشان دادند.

تلفن‌های هوشمند دارای امكاناتی مانند Wi-Fi ،GPS و دوربین‌هایی با وضوح بالای تصاویر هستند كه به راحتی به اینترنت متصل می‌شوند و سرویس‌های بسیار جذابی به صاحبان خود ارائه می‌كنند.

رویان گارنر یكی از افراد مرتبط با این نظرسنجی به خبرگزاری رویترز گفت: در حال حاضر وفاداری مشتریان تلفن‌های هوشمند به تلفن‌های خود بسیار پیچیده شده زیرا تنوع در برنامه‌های نصب شده برروی این تلفن‌ها متفاوت است و شركت‌های سازنده باید تلاش كنند نظر مشتریان را جلب كنند.

وی افزود: اگر یك تلفن نتواند سرویس‌هایی را كه در تبلیغات به آن اشاره می‌كند به خریدار ارائه كند وفاداری مشتریان به خود را از دست خواهد داد.

نظرسنجی انجام شده نشان داد تنها 25 درصد از صاحبان تلفن‌های هوشمند به سیستم عامل تلفن همراه خود وفادار خواهند بود و آن‌ها در صدد آن هستند كه سیستم‌های عامل دیگر را تجربه كنند. البته 59 درصد دارندگان تلفن‌های هوشمند اپل نسبت به سیستم عامل تلفن خود ابراز وفاداری كردند.

این در حالی بود كه تنها 21 درصد از دارندگان تلفن همراه دارای نرم‌افزار مایكروسافت نسبت به سیستم عامل این شركت ابراز وفاداری كردند.

این نظرسنجی هم‌چنین نشان داد 28 درصد از دارندگان تلفن‌های همراه دارای نرم‌افزار آندروید به این سیستم عامل وفادار خواهند بود و از طرفی تلفن‌های سیمبین نیز میزان 24 درصدی وفاداری را به خود اختصاص دادند.

شركت نوكیا كه بزرگ‌ترین تولیدكننده تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود، در حال اصلاح استراتژی نرم‌افزاری خود است و انتظار دارد دو نرم‌افزار جدید تلفن همراه در سال آینده به بازار ارائه كنند.

موسسه‌ GFK این نظرسنجی را به‌طور آنلاین و در میان دو هزار و 653 دارنده تلفن همراه هوشمند در برزیل، ‌آلمان، اسپانیا، انگلیس، آمریكا و چین در ماه‌های اكتبر و نوامبر انجام داد.

منبع ایسنا

گروه خبری GSM:نظرسنجی نشان می‌دهد شركت‌های سازنده تلفن‌های همراه هوشمند باید تلاش مضاعفی برای باقیماندن در بازار داشته باشند زیرا دارندگان تلفن‌های هوشمند وفاداری اندكی نسبت به تلفن‌های هوشمند فعلی خود نشان می‌دهند.

نتایج نظرسنجی موسسه GFK نشان می‌دهد كه 56 درصد از دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند در بازارهای جهانی درصددند برند تلفن خود را برای خرید آتی تغییر دهند و تنها دارندگان تلفن‌های هوشمند ساخت شركت اپل وفاداری نسبتا بالایی نسبت به تلفن‌های فعلی خود نشان دادند.

تلفن‌های هوشمند دارای امكاناتی مانند Wi-Fi ،GPS و دوربین‌هایی با وضوح بالای تصاویر هستند كه به راحتی به اینترنت متصل می‌شوند و سرویس‌های بسیار جذابی به صاحبان خود ارائه می‌كنند.

رویان گارنر یكی از افراد مرتبط با این نظرسنجی به خبرگزاری رویترز گفت: در حال حاضر وفاداری مشتریان تلفن‌های هوشمند به تلفن‌های خود بسیار پیچیده شده زیرا تنوع در برنامه‌های نصب شده برروی این تلفن‌ها متفاوت است و شركت‌های سازنده باید تلاش كنند نظر مشتریان را جلب كنند.

وی افزود: اگر یك تلفن نتواند سرویس‌هایی را كه در تبلیغات به آن اشاره می‌كند به خریدار ارائه كند وفاداری مشتریان به خود را از دست خواهد داد.

نظرسنجی انجام شده نشان داد تنها 25 درصد از صاحبان تلفن‌های هوشمند به سیستم عامل تلفن همراه خود وفادار خواهند بود و آن‌ها در صدد آن هستند كه سیستم‌های عامل دیگر را تجربه كنند. البته 59 درصد دارندگان تلفن‌های هوشمند اپل نسبت به سیستم عامل تلفن خود ابراز وفاداری كردند.

این در حالی بود كه تنها 21 درصد از دارندگان تلفن همراه دارای نرم‌افزار مایكروسافت نسبت به سیستم عامل این شركت ابراز وفاداری كردند.

این نظرسنجی هم‌چنین نشان داد 28 درصد از دارندگان تلفن‌های همراه دارای نرم‌افزار آندروید به این سیستم عامل وفادار خواهند بود و از طرفی تلفن‌های سیمبین نیز میزان 24 درصدی وفاداری را به خود اختصاص دادند.

شركت نوكیا كه بزرگ‌ترین تولیدكننده تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود، در حال اصلاح استراتژی نرم‌افزاری خود است و انتظار دارد دو نرم‌افزار جدید تلفن همراه در سال آینده به بازار ارائه كنند.

موسسه‌ GFK این نظرسنجی را به‌طور آنلاین و در میان دو هزار و 653 دارنده تلفن همراه هوشمند در برزیل، ‌آلمان، اسپانیا، انگلیس، آمریكا و چین در ماه‌های اكتبر و نوامبر انجام داد.

منبع ایسنا