خانهاخبار
ایلان ماسک از همکاری اپل و OpenAI خوشحال نیست!

ایلان ماسک از همکاری اپل و OpenAI خوشحال نیست!

ایلان ماسک تهدید کرده که اگر ChatGPT در سطح سیستم‌عامل وارد محصولات اپل شود، ورود این دستگاه‌ها به شرکت‌های خود را ممنوع خواهد کرد. 

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

تا قبل از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی سال ۲۰۲۴ میلادی اپل (WWDC 2024)، شایعات مختلفی ادعا کرده بودند که اپل و OpenAI یک قرارداد مهم را امضا کرده‌اند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT وارد دستگاه‌های اپل شوند. 

شب گذشته رویداد موردانتظار اپل برگزار شد و غول فناوری آمریکایی به طور رسمی تایید کرد که از مدل هوش مصنوعی شرکت OpenAI در محصولات خود بهره خواهد برد. 

حالا اما یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های دنیای فناوری اپل را تهدید کرده که استفاده از دستگاه‌های این برند را در شرکت خود ممنوع اعلام می‌کند. 

ایلان ماسک در کنار لوگوی ایکس

در طی WWDC 2024، اپل اعلام کرد که در حال همکاری با شرکت OpenAI است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی دستیار مجازی سیری را بهبود ببخشد. زمانی که iOS 18 عرضه شود، سیری با برخی ویژگی‌های ChatGPT ادغام می‌شود و نقش یک چت‌بات را به خود می‌گیرد. 

شایان ذکر است که اکثر درخواست‌های کاربران توسط سیری پردازش خواهند شد ولی یک الگوریتم وجود دارد که تشخیص می‌دهد ChatGPT می‌تواند یک تسک خاص را بهتر انجام دهد. در نتیجه، درخواست موردنظر توسط مدل هوش مصنوعی OpenAI‌ پردازش خواهد شد. 

ادغام ChatGPT با سیری می‌تواند دستیار مجازی اپل را قدرتمندتر از قبل بسازد ولی ظاهرا ایلان ماسک چندان از این موضوع راضی نیست. آقای ماسک با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نظر خود را درباره همکاری اپل و OpenAI بیان کرده است.

این چهره شناخته‌شده در اظهارنظری تند اعلام کرده است: «اگر اپل OpenAI را در سطح سیستم‌عامل محصولات خود وارد کند، دستگاه‌های اپل در شرکت‌های من ممنوع خواهند شد. این یک نقض امنیتی غیرقابل‌قبول است.»

ایلان ماسک

میلیاردر برجسته حوزه فناوری شرکت‌های زیادی مانند تسلا، ایکس، اسپیس ایکس و بورینگ را در اختیار دارد و حتی صاحب یک شرکت به نام xAI نیز است که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

ایلان ماسک در کنار سم‌ آلتمن، مدیرعامل فعلی OpenAI، از موسسان OpenAI بوده‌اند ولی آقای ماسک در سال ۲۰۱۸ از این شرکت جدا شد. پس از رشد چشمگیر ChatGPT، اختلافات بین این دو فرد شروع شد به طوریکه چند ماه پیش، ایلان ماسک به دلیل نقض یک قرارداد از شرکت OpenAI شکایت کرد. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید