خانهاخبار
مشخصات فنی کلیدی شیائومی ۱۵ فاش شد

مشخصات فنی کلیدی شیائومی ۱۵ فاش شد

اسنپدراگون ۸ نسل چهار، حافظه داخلی ۱ ترابایتی، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و نمایشگر 1.5K از ویژگی‌های پرچمدار جدید شیائومی به شمار می‌روند.

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

نسل جدید سری پرچمدار شیائومی موسوم به سری شیائومی ۱۵ احتمالاً در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. دو گوشی شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو به اولین گوشی‌های بازار بدل خواهند شد که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار عرضه می‌شوند. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station بخشی از مشخصات فنی یک گوشی هوشمند را به اشتراک گذاشته که به نظر شیائومی ۱۵ است. 

طبق گفته‌های این افشاگر، شیائومی ۱۵ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار و نمایشگر اولد تخت LTPO با رزولوشن تصویر 1.5K مجهز خواهد شد. 

مشخصات فنی شیائومی ۱۵

متاسفانه افشاگر DCS اشاره‌ای به اندازه نمایشگر پرچمدار شیائومی نکرده ولی شایعه شده که شیائومی ۱۵ به مانند شیائومی ۱۴ یک پرچمدار کامپکت خواهد بود. همانطور که می‌دانیم، شیائومی ۱۴ از نمایشگر ۶٫۳۶ اینچی بهره می‌برد.

برای تصویربرداری، شیائومی ۱۵ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.3 اینچی، لنز فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد پرچمدار شیائومی از قابلیت‌های عکاسی مختلفی پشتیبانی خواهد کرد. 

در ادامه گزارش خود، افشاگر DCS تایید کرده که شیائومی ۱۵ با حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت روانه بازار خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به سنسور اثرانگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، اسپیکرهای دوگانه و موتور لرزشی پیشرفته اشاره کرد. 

شیائومی ۱۴ پرو

بدون ذکر جزئیات دقیق‌تر از حجم و توان شارژ باتری شیائومی ۱۵، افشاگر DCS‌ ادعا کرده که باتری پرچمدار شیائومی در عین سبک و ظریف بودن، از ظرفیت بالاتری بهره می‌برد. 

برای یادآوری، شیائومی ۱۴ به باتری ۴۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که از شارژ ۹۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. در این راستا، احتمال دارد که شیائومی ۱۵ با باتری ۴۸۰۰ و یا ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی شود.

در نهایت باید اشاره کرد که شیائومی ۱۵ با فریم تخت همراه خواهد شد و در دو رنگ مشکی و سفید به فروش خواهد رسید. همچنین این گوشی در دو مدل پنل شیشه‌ای و چرم مصنوعی روانه بازار خواهد شد. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید