خانهاخبار
تنها آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند!

تنها آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند!

اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را تنها برای سری آیفون ۱۵ پرو در دسترس قرار می‌دهد. 

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

سرانجام پس گزارش‌ها و شایعات فراوان، اپل در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۴ میلادی (WWDC 2024) از سیستم هوش مصنوعی اختصاصی خود موسوم به «Apple Intelligence» رونمایی کرد که شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی برای آیفون‌، آیپد و مک می‌شود. 

برای مقایسه، سامسونگ قابلیت‌های هوش مصنوعی محصولات پرچمدار خود را با نام «Galaxy AI»‌ عرضه کرده و گوگل نیز استراتژی مشابهی را با هوش مصنوعی «جمنای» (Gemini) پیاده‌سازی کرده است.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

با وجود قابلیت‌های جذاب و پیشرفته، ظاهراً قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence در اختیار همه کاربران آیفون قرار نخواهد گرفت.

به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، اپل تایید کرده که تنها آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence سازگار خواهند بود. این دو پرچمدار پرمیوم اپل به لطف تراشه A17 پرو تنها آیفون‌های بازار به شمار می‌روند که قادر به پردازش قابلیت‌های Apple Intelligence‌ به صورت محلی (On-Device) هستند. 

شایان ذکر است که تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۶ با تراشه A18 روانه بازار خواهند شد. در این راستا، انتظار داریم که مدل‌های استاندارد و پلاس سری آیفون ۱۶ نیز با Apple Intelligence همراه شوند. 

هوش مصنوعی اپل

با توجه به این که سری آیفون ۱۶ در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد، قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence در حال حاضر تنها با سری آیفون ۱۵ پرو سازگار است. 

جدا از دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، آیپد‌ها و مک‌های مجهز به تراشه M1 و یا جدیدتر نیز از قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence پشتیبانی خواهند کرد. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید