خانهاخبار
با Apple Intelligence، هوش مصنوعی جدید اپل آشنا شوید!

با Apple Intelligence، هوش مصنوعی جدید اپل آشنا شوید!

شرکت اپل همانند انتظارات طی رویداد جدید خود از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با نام Apple Intelligence رونمایی کرد.

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

اپل در رویداد WWDC 2024 از "Apple Intelligence" رونمایی کرد؛ نامی که برای مجموعه جدید ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود در آیفون، آیپد، مک و دیگر دستگاه‌ها انتخاب کرده است. این شرکت که تا به حال تمایلی به استفاده از اصطلاح "هوش مصنوعی" در توصیف ویژگی‌های یادگیری ماشینی خود نداشت؛ اکنون همانند سایرین به معرفی قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی محصولات خود پرداخته است.

 

Apple Intelligence به جای شما در اپلیکیشن‌ها اقدام می‌کند

ai 1.jpg

اپل می‌گوید که ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence قادر خواهند بود تا در اپلیکیشن‌ها به جای شما اقداماتی را انجام دهند. این ویژگی‌ها می‌توانند اعلان‌های شما را مدیریت کنند، به طور خودکار متن بنویسند یا متنی را در ایمیل و دیگر اپلیکیشن‌ها خلاصه کنند. این ویژگی‌ها همچنین می‌توانند از یک اپلیکیشن برای انجام کاری در اپلیکیشن دیگر استفاده کنند؛ مانند درخواست پخش پادکستی که همسرتان برای شما ارسال کرده است.

البته، اپل به رسم همیشه از حفظ حریم خصوصی کاربران خود نیز غافل نشده و این شرکت به طور رسمی اعلام کرد که ویژگی‌های هوش مصنوعی آن روی دستگاه پردازش می‌شوند؛ اما برای بهره‌برداری از این ویژگی‌ها به چیپست‌های A17 پرو یا سری M نیاز خواهید داشت. در زمان‌هایی که ویژگی‌های هوش مصنوعی نیاز به دسترسی به فضای ابری دارند؛ اپل می‌گوید که این سرویس به فضای ابری خصوصی برای هر کاربر متصل شده و این داده‌ها هرگز در سرورها ذخیره نخواهند شد.

 

سیری با هوش مصنوعی بهبود می‌یابد

ai siri.jpg

اپل اعلام کرد که کاربران می‌توانند به طور طبیعی‌تری با سیری در iOS 18 صحبت کنند. این شرکت همچنین از قابلیت گفتگوی متنی با سیری نیز رونمایی کرد که بسیاری از کاربران درخواست اضافه شدن آن به iOS را داشتند. علاوه بر این، اپل می‌گوید که سیری حالا توان انجام کارهایی مانند تنظیم پیام‌های متنی زمان‌بندی شده و درک از متن صحبت‌های شما برای استفاده از اپلیکیشن‌ها را خواهد داشت.

به ادعای اپل، سیری حالا توانایی انجام کارها در داخل اپلیکیشن‌ها را خواهد داشت؛ به عنوان مثال، می‌توانید از سیری بخواهید تا عکسی را که در حال مشاهده هستید به یک دوست ارسال کند. این شرکت این قابلیت را "آگاهی از صفحه نمایش" می‌نامد. به عنوان مثال دیگر، سیری می‌تواند عکس‌های شما را برای یافتن گواهینامه رانندگی جستجو کرده و سپس اطلاعات لازم را در فرم‌های اینترنتی وارد کند.

 

ویژگی‌های "کمک به نوشتن" در اکوسیستم اپل

ai writing.jpg

اپل همچنین ابزاری را برای ارائه پیشنهادات جدید برای نوشتن ایمیل و خلاصه‌سازی متون ارائه خواهد داد. در اپلیکیشن ایمیل‌ها، هنگام تایپ یک پیام می‌توانید از سیری بخواهید تا آن را برای شما نوشته و حتی لحن متن را تغییر دهد. به گفته اپل، این ویژگی‌های نوشتاری به صورت سراسری و در تمامی بخش‌های سیستم عامل در دسترس هستند.

 

Genmoji - ایموجی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی

ai genmoji.jpg

اپل همچنین قابلیت جدیدی به نام "Genmoji" را معرفی کرد. این ویژگی به طور خودکار واکنش‌های شبیه به ایموجی را تولید می‌کند و اگر امکان یافتن ایموجی مورد نظر خود را نداشته باشید؛ می‌توانید یک ایموجی جدید را توسط هوش مصنوعی خلق کنید!

 

همکاری اپل با OpenAI واقعیت دارد

ai gpt.jpg

مدل زبانی ChatGPT 4o تا اواخر امسال به iOS، macOS و iPadOS اضافه خواهد شد و به عنوان یک چت‌بات در کنار سیری عمل می‌کند. در مواقعی که سیری امکان انجام درخواست شما را نداشته باشد؛ از ChatGPT کمک خواهد گرفت. این شرکت می‌گوید که کار خود را با بهترین چت‌بات موجود شروع می‌کند؛ اما در آینده از مدل‌های هوش مصنوعی دیگری نیز پشتیبانی خواهد کرد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید