خانهاخبار
macOS Sequoia به طور رسمی معرفی شد!

macOS Sequoia به طور رسمی معرفی شد!

شرکت اپل طی رویداد WWDC به طور رسمی از نسخه جدید سیستم عامل macOS با نام Sequoia رونمایی کرد.

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

کنفرانس WWDC 2024 همچنان در حال برگزاری است و اپل دقایقی پیش به طور رسمی از macOS 15 Sequoia رونمایی کرد. این نسخه از سیستم عامل macOS ویژگی‌های جذاب و موردانتظاری مثل میرورینگ آیفون، به‌روزرسانی‌های Continuity و اپلیکیشن اختصاصی مدیریت پسوورد‌های اپل را به این سیستم‌عامل آورد. نسخه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان از حالا در دسترس است و نسخه عمومی هم در این ماه عرضه می‌شود.

mac 1.jpg

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های جدید macOS 15، میرورینگ آیفون است که به شما اجازه می‌دهد آیفون خود را از طریق مک کنترل کنید. با این ویژگی، می‌توانید اعلان‌های آیفون را روی مک ببینید و حتی صدای آیفون را به مک منتقل کنید. در واقع، این قابلیت یک رابط کاربری غیرلمسی برای آیفون شما فراهم می‌کند.

mac 2.jpg

مرورگر سافاری هم با ویژگی‌های جدیدی آپدیت شده است؛ برای مثال، قابلیت Highlights با استفاده از یادگیری ماشینی موارد جذاب در صفحات وب را پیدا می‌کند. خلاصه‌ها و فهرست مطالب، به حالت Reader اضافه شده‌اند و حالت Viewer نیز که کاربرد آن نمایش ویدیوهای داخل صفحات است؛ تغییراتی را به همراه دارد.

mac 3.jpg

اپلیکیشن جدید مدیریت پسوورد‌های اپل، امکان ذخیره اطلاعاتی مانند حساب کاربری، پسوورد‌های وای‌فای، Passkeyها و کدهای تأیید را دارد. این اپلیکیشن به صورت مولتی پلتفرم منتشر شده و روی iOS، iPadOS، macOS، visionOS و حتی ویندوز هم کار می‌کند.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید