خانهاخبار
اپل از iPadOS 18 رونمایی کرد

اپل از iPadOS 18 رونمایی کرد

شرکت اپل دقایقی پیش در کنفرانس WWDC از نسخه جدید سیستم عامل iPadOS رونمایی کرد.

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

شرکت اپل دقایقی پیش از  iPadOS 18، به‌روزرسانی بزرگ بعدی سیستم‌ عامل آیپدها رونمایی کرد. این نسخه جدید بسیاری از ویژگی‌ها و بهبودهای iOS 18 مانند اپلیکیشن Photos بازطراحی شده و ابزارهای جدید برای شخصی‌سازی صفحه اصلی را به آیپد می‌آورد.

ipad 1.jpg

یکی از تغییرات جذاب  iPadOS 18، نوار تب شناور جدید است که به یک نوار کناری ناوبری تبدیل می‌شود و قابلیت شخصی‌سازی دارد. این نوار در سراسر سیستم قابل استفاده است. همچنین، رابط کاربری مرورگر اسناد در اپلیکیشن‌های Pages، Numbers و Keynote  نیز بازطراحی شده است. قابلیت شخصی‌سازی کنترل سنتر نیز همانند iOS 18 در این نسخه وجود دارد.

اپلیکیشن ماشین حساب سرانجام به آیپد آمده و با ویژگی‌های جدیدی مانند تاریخچه و تبدیل واحدها، به کاربران امکان می‌دهد تا محاسبات خود را به راحتی انجام دهند. همچنین، با استفاده از یادداشت‌های ریاضی و اپل پنسل، حل معادلات به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌شود. SharePlay نیز با امکانات جدیدی مانند ضربه زدن و رسم روی صفحه در حین اشتراک‌گذاری و کنترل از راه دور آیپد یا آیفون دیگران، بهبود یافته است. انیمیشن‌های بهبود یافته در سراسر رابط کاربری، تجربه کاربری را روان‌تر و جذاب‌تر می‌کنند.

ipad 2.jpg

اولین نسخه بتای iPadOS 18 برای توسعه‌دهندگان از امروز در دسترس است و نسخه بتای عمومی و انتشار رسمی آن در پاییز انجام خواهد شد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید