خانهاخبار
بروزرسانی visionOS 2 معرفی شد؛ تبدیل تصاویر دوبعدی به سه‌بعدی!

بروزرسانی visionOS 2 معرفی شد؛ تبدیل تصاویر دوبعدی به سه‌بعدی!

اپل در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی خود از بروزرسانی جدید ویژن پرو رونمایی کرد که با قابلیت‌های مهمی برای کاربران و توسعه‌دهندگان همراه شده است.

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

پس از گذشت چهار ماه از عرضه هدست ویژن پرو، اپل در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود از نسخه جدید سیستم‌عامل هدست واقعیت ترکیبی خود موسوم به visionOS 2 رونمایی کرده است. این بروزرسانی قابلیت‌هایی را به همراه دارد که کاربران از زمان عرضه ویژن پرو آن‌ها از اپل درخواست کرده بودند. 

با برزورسانی visionOS 2، برنامه Photos حالا می‌تواند تنها با یک کلیک، تصاویر قدیمی دو‌بعدی را به صورت فضایی (Spatial) دربیاورد. در واقع، این ویژگی به تصاویر عمق می‌دهد و باعث می‌شود عکس‌ها به صورت سه‌بعدی نمایش داده شوند. 

تصاویر سه بعدی visionos

اپل در visionOS 2 قابلیت نمایشگر مجازی Mac را نیز بهبود داده است. نمایشگر مجازی ویژن پرو حالا معادل دو نمایشگر 4K خواهد بود و همچنین یک گزینه برای فعال‌سازی نمایشگر فوق‌عریض وجود خواهد داشت. 

با انتخاب گزینه نمایشگر فوق‌عریض، نمایشگر مجازی به صورت یک پنل فوق‌عریض خمیده در مقابل چشمان کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

قابلیت های visionos

بروزرسانی visionOS 2 ویژگی SharePlay را به برنامه Photos ویژن پرو اضافه می‌کند تا کاربر بتواند این برنامه را با استفاده از پرسونا فضایی خود با کاربر یک ویژن پرو دیگر به اشتراک بگذارد. این قابلیت در نوع خود بسیار قابل‌توجه است چرا که دو کاربر می‌توانند در یک فضای سه‌بعدی به تماشا محتوا و ادیت عکس بپردازند. 

اپل اعلام کرده که برند Canon‌ یک لنز فضایی EOS را ویژن پرو طراحی کرده که برای تولید محتوا با این هدست کاربرد دارد. به لطف چندین API جدید، کار ساخت اپلیکیشن برای ویژن پرو ساده‌تر از قبل می‌شود و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود که راحت‌تر و سریع‌تر برنامه‌های هدست واقعیت ترکیبی اپل را توسعه دهند.

نمایشگر مجازی visionos

طبق تایید رسمی اپل، ویژن پرو در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) برای بازارهای چین، ژاپن، هنگ‌کنگ و سنگاپور برای پیش‌خرید در دسترس قرار می‌گیرد. هدست اپل در تاریخ ۲۸ ژوئن (۸ تیر) به صورت پیش‌خرید برای بازارهای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و انگلستان عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید