خانهاخبار
استراتژی تخفیف جواب داد؛ فروش آیفون در چین بار دیگر رشد پیدا کرد

استراتژی تخفیف جواب داد؛ فروش آیفون در چین بار دیگر رشد پیدا کرد

پس از دو ماه سخت برای اپل، گزارش‌ها خبر از بهبود میزان فروش آیفون در بزرگ‌ترین بازار گوشی دنیا داده‌اند. 

۹ خرداد ۱۴۰۳

چند هفته پیش، مدیرعامل اپل، تیم کوک، پیش‌بینی کرد که فروش آیفون در برخی از بازارها از جمله چین، با رشد قابل‌توجهی همراه می‌شود. حالا به نظر می‌رسد پیش‌بینی آقای کوک کاملاً درست از آب درآمده چرا که گزارش‌ها خبر از افزایش فروش آیفون در بازار چین داده‌اند.

آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین (CAICT) در گزارشی ادعا کرده که در ماه آوریل سال جاری میلادی، فروش گوشی‌های غیرچینی در بازار این کشور حدود ۵۲ درصد افزایش داشته است. در این راستا، اکثر گوشی‌های غیرچینی عرضه شده به برند اپل تعلق داشته‌اند. 

آمار فروش گوشی در بازار چین

در حالی که هنوز آمار دقیقی از میزان فروش آیفون در بازار چین منتشر نشده است، فروش گوشی‌های اپل در ماه آوریل با رشدی ۱۲ درصدی در مقایسه با ماه مارس همراه شده است.  

رشد فروش آیفون در بازار چین یک خبر خوب برای اپل به شمار می‌رود چرا که در دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، گوشی‌های اپل با کاهش فروش ۳۷ درصدی در بزرگ‌ترین بازار گوشی دنیا مواجه شدند. قبلا تصور می‌شد که کاهش فروش گوشی‌های اپل در بازار چین ادامه‌دار باشد ولی حالا مشخص شد که این فرضیه نادرست است.

از دلایل اصلی افزایش فروش آیفون‌ها می‌توان به تخفیف‌های سنگینی اشاره کرد که اپل روی محصولات خود اعمال کرده است. در حال حاضر، برخی از مدل‌های آیفون با تخفیفی معادل با ۳۲۰ دلار به فروش می‌رسند. 

استراتژی تخفیف آیفون‌ها دقیقاً پس از معرفی سری پرچمدار هواوی Pura 70 برای بازار چین آغاز خواهد شد. هواوی با عبور از اپل به دومین برند برتر (از نظر حجم عرضه) بازار چین بدل شده است.

آیفون ۱۵ پرو
 
طبق آمار CAICT از بازار چین، در ماه آوریل حدود ۳٫۴ میلیون گوشی غیرچینی عرضه شده که به نسبت سال گذشته حدود ۱٫۲ میلیون واحد بیشتر شده است. در مجموع، در ماه آوریل، ۲۲٫۷ میلیون گوشی در بازار چین فروخته شده که در مقایسه با سال گذشته، رشدی ۲۵ درصدی را ثبت کرده است.

علی‌رغم شروع موفق سری آیفون ۱۵ در بازار چین، میزان فروش سری پرچمدار فعلی اپل از سری آیفون ۱۴ پایین‌تر بوده است. انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۶ به لطف بهبودهای گسترده خود، فروش موفقی را در بازار چین تجربه کند. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید