خانهاخبار
مک‌بوک پرو با نمایشگر اولد احتمالا در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد

مک‌بوک پرو با نمایشگر اولد احتمالا در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد

در امروز شاهد انتشار گزارشی درباره احتمال عرضه مک‌بوک پرو با نمایشگر اولد طی سال ۲۰۲۶ هستیم.

۸ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش گروه تحقیقاتی Omdia، شرکت اپل احتمالا طی سال ۲۰۲۶ از نسل جدید مک‌بوک پرو با نمایشگر‌های اولد رونمایی خواهد کرد.

mac 1.jpg

با استناد به آمار ارائه شده توسط این شرکت، تقاضا برای پنل‌های اولد تا سال ۲۰۳۱ به میزان ۳۷ درصد افزایش می‌یابد و شرکت‌هایی چون اپل برای لپ‌تاپ‌های رده بالا و تبلت‌های خود به سراغ این پنل‌ها خواهند رفت. آقای «ریکی پارک»، یکی از تحلیل‌گران ارشد Omdia درباره این امر چنین می‌گوید:

«اپل به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۶ عرضه مک‌بوک پرو با نمایشگر‌های اولد را آغاز خواهد کرد. این حرکت موجب افزایش تقاضا در بازار پنل‌های اولد می‌شود و احتمالا تا سال ۲۰۳۱ شاهد عرضه بیش از ۶۰ میلیون لپ‌تاپ با نمایشگرهای اولد خواهیم بود.»

mac 2.jpg

پنل‌های اولد قابلیت کنترل تمامی پیکسل‌های خود به صورت مجزا را دارند و به همین دلیل، دقت بالاتری را در نمایش رنگ‌ها ارائه می‌دهند. این پنل‌ها همچنین در نمایش رنگ مشکی بی رقیب هستند و کنتراست بالاتر، نرخ پاسخگویی سریع‌تر و زاویه دید بهتر از جمله سایر نقاط قوت آنها محسوب می‌شوند.

در ابتدای ماه مه، شاهد معرفی نسل جدید آیپد پرو با نمایشگر‌های اولد بودیم و این امر موجب افزایش سه برابری تقاضا برای پنل‌های اولد مخصوص تبلت در سال ۲۰۲۴ شد. به عقیده اکثر تحلیل‌گران بازار، اپل در آینده سایر آیپد‌های خود مانند آیپد ایر و آیپد مینی را نیز با نمایشگر‌های اولد روانه بازار خواهد کرد و تقاضا برای پنل‌های اولد مخصوص تبلت به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

mac 3.jpg

در هفته گذشته شاهد انتشار گزارشی بودیم که به ادعای آن، سامسونگ تولید پنل‌های اولد ۸ اینچی برای نسل جدید آیپد مینی را آغاز کرده است. این گزارش همچنین به عرضه آیپد مینی و آیپد ایر با نمایشگر‌های اولد در سال ۲۰۲۶ اشاره می‌کرد؛ بنابراین به نظر رسیده که اپل سال ۲۰۲۶ را برای اعمال تغییرات عمده در نمایشگرهای محصولات خود انتخاب کرده است.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید