خانهاخبار
حذف آسان حساب کاربری در پلی‌استور؛ گوگل به نفع کاربران قدم برداشت

حذف آسان حساب کاربری در پلی‌استور؛ گوگل به نفع کاربران قدم برداشت

گوگل در اقدامی به نفع کاربران، امکان حذف آسان حساب کاربری را در فروشگاه پلی‌استور فراهم کرد. با این تغییر، کاربران می‌توانند بدون نیاز به نصب مجدد برنامه، حساب کاربری خود را از برنامه‌ها حذف کنند. 

۸ خرداد ۱۴۰۳

سال گذشته، گوگل قانون جدیدی را برای فروشگاه گوگل پلی استور معرفی کرد که هدف آن برنامه‌هایی است که امکان ایجاد حساب کاربری را دارند. بر اساس این قانون، اگر یک برنامه اجازه ایجاد حساب کاربری را می‌دهد، توسعه‌دهنده موظف است امکان حذف حساب را هم از داخل برنامه و هم از طریق وب فراهم کند تا برنامه همچنان در پلی استور لیست شود.

گوگل اعلام کرده بود که این روش‌های حذف داده در «اوایل سال آینده» در لیست برنامه‌ها نمایش داده خواهد شد و حالا این تغییرات بالاخره برای کاربران فعال شده است.

یکی از کاربران وب‌سایت Android Authority، با نام مستعار Assemble Debug، متوجه شده است که فروشگاه گوگل پلی استور شروع به نمایش نشان «امکان حذف حساب کاربری» در بخش «امنیت داده‌ها» در لیست برنامه‌ها کرده است.

نشان «امکان حذف حساب کاربری» در بخش «امنیت داده‌ها»
 

از دسامبر ۲۰۲۳، گوگل توسعه‌دهندگان را تشویق کرده است تا اطلاعات مربوط به حذف حساب کاربری را در لیست برنامه‌های خود در فروشگاه قرار دهند.

حذف آسان حساب کاربری در پلی‌استور

توسعه‌دهندگان می‌توانستند تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ برای مطابقت با این قانون درخواست تمدید بدهند، در غیر این صورت، برنامه‌های غیرمجاز ممکن است در آینده با «اقدامات اجرایی اضافی»، مانند حذف از فروشگاه گوگل پلی استور، مواجه شوند.

با راه‌اندازی نشان‌های حذف داده، ما به مهلت اجرای این قانون بسیار نزدیک شده‌ایم، بنابراین توسعه‌دهندگان برنامه نباید روی تمدیدهای بیشتر حساب باز کنند.

سیاست حذف داده‌های گوگل بیان می‌کند که توسعه‌دهندگان باید امکان حذف داده‌ها و حساب کاربری را هم از داخل برنامه و هم از طریق وب فراهم کنند. به این ترتیب، اگر کاربری برنامه‌ای را حذف کرده باشد، نیازی به نصب مجدد برنامه برای درخواست حذف داده‌ها یا حساب کاربری خود ندارد.

توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که به دلایل قانونی مانند انطباق با مقررات، نیاز به نگهداری برخی داده‌ها دارند، باید این روش‌های نگهداری داده را افشا کنند.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید