خانهاخبار
این سه پرچمدار مهم چینی در ماه اکتبر معرفی می‌شوند

این سه پرچمدار مهم چینی در ماه اکتبر معرفی می‌شوند

سه گوشی پرچمدار ویوو X200، اوپو فایند X8 و شیائومی ۱۵ در ماه اکتبر و پس از معرفی تراشه‌های مدیاتک و کوالکام عرضه خواهند شد.

۷ خرداد ۱۴۰۳

گزارش‌ها تایید کرده‌اند که کوالکام در ماه اکتبر سال جاری میلادی از نسل جدید تراشه پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل چهار رونمایی خواهد کرد. حتی امکان دارد که مدیاتک نیز در همین ماه تراشه پرچمدار خود موسوم به دیمنسیتی ۹۴۰۰ را نیز معرفی کند. 

حالا اما افشاگر برجسته چینی، Digital Chat Station، با انتشار پستی ادعا کرده که نخستین گوشی‌های مجهز به دو تراشه پرچمدار مدیاتک و کوالکام در ماه اکتبر سال جاری میلادی عرضه می‌شوند.

طبق گزارش این افشاگر، انتظار می‌رود چندین گوشی پرچمدار با تراشه‌های نسل بعدی و نمایشگر‌های با رزولوشن تصویر 1.5K در ماه اکتبر معرفی شوند. با توجه به این که افشاگر DCS ادعا کرده که این گوشی‌ها از اندازه بزرگی بهره نمی‌برند، به نظر می‌رسد این افشاگر به مدل‌های استاندارد سری محصولات پرچمدار اشاره داشته است.

شیائومی ۱۴ پرو

در گزارش خود، افشاگر DCS اعلام کرده که دو مدل از این گوشی‌ها به تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ مجهز خواهند بود در حالی که گوشی دیگر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار بهره خواهد برد.

شایعه شده که گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار شیائومی ۱۵ است و از سوی دیگر، دو گوشی دیگر نیز ویوو X200 و اوپو فایند X8 خواهند بود. گزارش شده که این گوشی‌ها در ماه اکتبر معرفی خواهند شد. برخلاف شیائومی ۱۵، دو گوشی ویوو X200 و اوپو فایند X8 از دوربین تله‌فوتو پریسکوپی برخوردار خواهد شد.

انتظار می‌رود که به همراه شیائومی ۱۵ و ویوو X200، مدل‌های بالارده آن‌ها یعنی شیائومی ۱۵ پرو و ویوو X200 پرو نیز روانه بازار شوند که به ترتیب به تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل چهار و دیمنسیتی ۹۴۰۰ مجهز خواهند بود.

اوپو فایند X7

در حال حاضر، هنوز گزارشی پیرامون پرچمدار پرمیوم اوپو فایند X8 اولترا منتشر نشده ولی احتمال دارد که این گوشی با اسنپدراگون ۸ نسل چهار و قابلیت اتصال ماهواره‌ای همراه شود. اوپو فایند X8 اولترا احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که دیگر گوشی‌های موردانتظار مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار یعنی وان پلاس ۱۳، ردمی K80 پرو و ریلمی جی‌تی ۶ پرو در حال ساخت هستند. البته این گوشی‌ها تا قبل از پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهند شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید