خانهاخبار
شایعه: قرارداد اپل و OpenAI نهایی شده است!

شایعه: قرارداد اپل و OpenAI نهایی شده است!

به تازگی گزارش شده که اپل برای قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS، با شرکت OpenAI قراردادی را امضا کرده است. 

۷ خرداد ۱۴۰۳

چندی پیش، گزارشی در دسترس قرار گرفت مبنی بر این که اپل برای فعال‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18، در حال مذاکره با دو شرکت OpenAI و گوگل است. حالا اما به نظر می‌رسد قرارداد اپل و OpenAI نهایی شده است.

افشاگر و تحلیلگر برجسته محصولات اپل، مارک گرمن، در نسخه جدید از خبرنامه خود موسوم به PowerON ادعا کرده که اپل و OpenAI به یک توافق نهایی برای فعال‌سازی چت‌بات هوش مصنوعی در iOS 18 دست پیدا کرده‌اند. 

لوگوی اپل و Openai

آقای گرمن اذعان داشته که قرارداد بزرگ OpenAI‌ و اپل جزوی از کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل (WWCD) خواهد بود که ماه آینده برگزار می‌شود. 

علی‌رغم توافق با OpenAI، ظاهرا اپل همچنان در حال مذاکره با گوگل است تا هوش مصنوعی جمنای را در اختیار iOS 18‌ قرار دهد. البته مارک گرمن ادعا کرده که این موضوع در رویداد پیش‌رو اپل مطرح نخواهد شد و تنها قرارداد این برند با OpenAI اعلام خواهد شد.

گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که اپل در حال توسعه مدل هوش مصنوعی اختصاصی خود به نام Ajax است که برای پردازش‌ قابلیت‌های هوش مصنوعی بررسی متون، پاسخ‌های هوشمند و خلاصه‌نویسی به کار می‌رود. باید اشاره کرد که این قابلیت‌ها به صورت محلی و On-Device روی دستگاه اجرا خواهند شد.

هوش مصنوعی ios 18

امکان دارد که مدل هوش مصنوعی ChatGPT و دیگر فناوری‌های OpenAI‌ برای بررسی متون طولانی‌تر، تولید عکس و دیگر قابلیت‌های پیشرفته‌تر استفاده شوند. 

در نهایت باید اشاره کرد که قرارداد OpenAI با اپل باعث می‌شود که غول فناوری آمریکایی زمان بیشتری برای توسعه مدل هوش مصنوعی و چت‌بات خود داشته باشد. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید