خانهاخبار
انتظارات ما از آی‌مک M4 چیست؟

انتظارات ما از آی‌مک M4 چیست؟

اپل در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی آی‌مک ۲۴ اینچی در سال ۲۰۲۴ است، بنابراین ما می‌توانیم مدل جدیدی را با تراشه M4 تا قبل از پایان سال ببینیم. اپل در تلاش است تا کل خط مک را از جمله آی‌مک، با تراشه‌های M4 متمرکز بر هوش مصنوعی بازسازی کند.

۶ خرداد ۱۴۰۳
آیمک جدید M4

مقاله امروز شامل همه چیزهایی است که در مورد برنامه‌های اپل برای آی‌مک M4 می‌دانیم.

تراشه M4

انتظار می‌رود آی‌مک ۲۴ اینچی نسل بعدی تراشه M4 را دریافت کند که همان تراشه‌ای است که اپل برای آخرین مدل‌های آیپد پرو استفاده کرده است. آی‌مک‌های اپل در حال حاضر دارای تراشه M3 هستند، بنابراین M4 یک به‌روزرسانی مستقیم خواهد بود.

پردازنده M4 بر اساس همان فناوری ۳ نانومتری M3 ساخته شده است، اما یک تراشه نسل دوم با بهبود سرعت و کارایی است. در تست بنچمارک گیک‌بنچ M4 تا ۲۵ درصد سریع‌تر از تراشه M3 است که یک جهش قابل توجه در عملکرد است.

تراشه M3 امتیاز تک هسته‌ای ۳۰۸۷ و امتیاز چند هسته‌ای ۱۱۷۰۲ را به دست آورده، در حالی که M4 امتیاز تک هسته‌ای ۳۶۹۵ و امتیاز چند هسته‌ای ۱۴۵۵۰ را کسب کرده است.

چیپست  M4 اپل دارای یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای و گرافیک ۱۰ هسته‌ای است که دارای شش هسته کارآمد و چهار هسته قدرتمند برای وظایف سنگین است. البته نسخه‌ای از M4 هم با پردازنده مرکزی ۹ هسته‌ای وجود دارد که اپل در آیپد پرو از آن استفاده کرده است، اما بعید است که این تراشه در آی‌مک به کار رود.

سایر مک‌ها تراشه‌های M4 Max، M4 Pro و M4 Ultra ارتقا یافته را دریافت خواهند کرد، اما آی‌مک ۲۴ اینچی یک محصول پایه در سطح دستگاه‌هایی مانند مک ‌بوک ایر است، بنابراین تنها با تراشه M4 عرضه خواهد شد.

طراحی

اپل آخرین بار در سال ۲۰۲۱ آی‌مک را بازطراحی کرد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ظاهر جدیدی در راه باشد وجود ندارد. این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی آی‌مک ۲۰۲۴ به جای هر گونه تغییر ظاهری طراحی، بر روی قسمت‌های داخلی متمرکز شود.

imac-pink.jpg

آی‌مک یک دستگاه همه کاره است که ترکیبی از کامپیوتر و نمایشگر است. ضخامت آن فقط ۱۱٫۵ میلی‌متر است و نمای باریکی دارد که به راحتی روی دسکتاپ قرار می‌گیرد. این محصول در طیف وسیعی از رنگ‌های روشن، با قسمت زیرین هماهنگ در رنگ پاستلی عرضه می‌شود.

در ضمن تا این لحظه هیچ به‌روزرسانی دیگری به جز تراشه M4 برای آی‌مک گزارش نشده است.

چه خبر از آی‌مک بزرگ‌تر؟

به طور دایم تقریبا همیشه شایعات در مورد آی‌مک با صفحه ‌نمایش بزرگ‌تر حدود ۳۰ اینچی منتشر شده است، اما این دستگاه هنوز در مراحل اولیه توسعه در اواسط سال ۲۰۲۳ بوده و هیچ صحبتی در مورد زمان عرضه یک آی‌مک بزرگ‌تر وجود ندارد.

iMac-Pro-Mock-Graphic-Feature.jpg

این احتمال وجود دارد که بتوانیم این محصول را در سال ۲۰۲۵ ببینیم، اما در سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد. اپل امسال به آی‌مک ۲۴ اینچی پایبند خواهد بود، همانطور که از زمان توقف مدل ۲۷ اینچی در سال ۲۰۲۲ این کار را انجام داده است.

تاریخ عرضه

در ماه آوریل (اسفند ماه ۱۴۰۲) مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، گفت که آی‌مک ۲۴ اینچی احتمالا در اواخر سال شاهد به‌روزرسانی تراشه M4 خواهد بود. اپل گاهی اوقات رویدادهایی را در ماه اکتبر (مهر ماه) یا نوامبر (ماه آبان) برگزار می‌کند، زمانی که مک‌های جدید مورد انتظار هستند، بنابراین می توانیم آی‌مک را در همان بازه زمانی ببینیم.

همچنین انتظار می‌رود اپل مدل‌های مک بوک پرو و ​​مک مینی را قبل از پایان سال به‌روز کند. آی‌مک آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه ۱۴۰۲) به‌روزرسانی شد، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که عرضه این دستگاه در اکتبر ۲۰۲۴ درست در همان بازه زمانی صورت گیرد.

شما دوست دارید که اپل چه ویژگی‌های جدیدی را به نسل بعدی آی‌مک اضافه کند؟

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید