خانهاخبار
کنسول دستی جدید ایسوس یک بهبود بسیار مهم خواهد داشت

کنسول دستی جدید ایسوس یک بهبود بسیار مهم خواهد داشت

ایسوس در تاریخ ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) از کنسول دستی جدیدی به نام ROG Ally X رونمایی خواهد کرد. 

۵ خرداد ۱۴۰۳

ایسوس چندی پیش تایید کرد که در تاریخ ۲ ژوئن مصادف با ۱۳ خرداد، از کنسول دستی جدیدی به نام ROG Ally X رونمایی خواهد کرد. حالا به تازگی لیست مشخصات فنی کامل کنسول ایسوس فاش شده که خبر از چندین بهبود مهم برای این دستگاه می‌دهد. 

شایان ذکر است که کنسول ROG Ally X یک محصول نسل بعدی به شمار نمی‌رود بلکه نسخه بهبودیافته کنسول دستی ROG Ally محسوب می‌شود. در واقع، کنسول ROG Ally X نقاط ضعف‌ نسخه قبلی را برطرف می‌کند و تجربه بازی بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

کنسول ROG ally در حال اجرای بازی

یکی از مهم‌ترین بهبودهای کنسول دستی ROG Ally X به باتری آن مربوط می‌شود. تصویر فاش‌شده از مشخصات فنی این دستگاه تایید می‌کند که کنسول ایسوس از باتری ۸۰ وات‌ساعتی بهره می‌برد که در مقایسه با باتری ۴۰ وات‌ساعتی ROG Ally، ظرفیت آن دو برابر شده است.

عمر باتری پایین یکی از نقاط ضعف کنسول ROG Ally به شمار می‌رفت ولی حالا ظاهراً  ROG Ally X این مشکل را حل کرده و می‌تواند تا مدت زمان بیشتری کاربران را همراهی کند.

علی‌رغم بهبود چشمگیر باتری، وزن و ضخامت ROG Ally X تنها به ترتیب ۷۰ گرم و ۵ میلی‌متر بیشتر شده است. همچنین این کنسول به حافظه رم سریع‌تر ۲۴ گیگابایتی LPDDR5X-7500 مجهز خواهد بود که به نسبت رم ۱۶ گیگابایتی (LPDDR5-6400) مدل قبلی بهبود قابل‌توجهی خواهد داشت.

لیست مشخصات فنی ایسوس ROG Ally x

ایسوس به ROG Ally X یک درگاه USB-C دیگر اضافه خواهد کرد که از سرعت USB4 پشتیبانی می‌کند. به علاوه، طراحی فن دستگاه نیز بهبود پیدا خواهد کرد تا صدای کمتری تولید کند و حرارت را به شیوه موثرتری خارج کند. 

ایسوس قبلاً به بهبودهای نرم‌افزاری کنسول ROG Ally X اشاره کرده بود و حالا نیز گزارش شده که این دستگاه از Armory Crate SE v1.5 بهره خواهد برد که رابط کاربری بهتری دارد، دسترسی به بازی‌ها را آسان می‌سازد، تب‌های مختلفی برای پلتفرم‌هایی مانند استیم و اپیک را در خود دارد و از صفحه خانه قابل‌شخصی‌سازی‌ برخوردار است. 

کنسول rog ally ایسوس

بهبودهای گسترده کنسول ROG Ally X ظاهراً هزینه‌هایی برای کاربران خواهند داشت. در این راستا، شایعه شده که کنسول جدید ایسوس با قیمت ۷۹۹ دلاری به فروش خواهد رسید که ۱۰۰ دلار گران‌تر از مدل Ryzen Z1 Extreme کنسول ROG Ally است. 

در نهایت باید اشاره کرد که کنسول ROG Ally X به مانند نسل قبلی از نمایشگر ۷ اینچی فول‌ اچ‌دی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تراشه Ryzen Z1 Extreme برخوردار خواهد شد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید