خانهاخبار
macOS 15 منوی تنظیمات سیستم را متحول می‌کند

macOS 15 منوی تنظیمات سیستم را متحول می‌کند

اپل اینسایدر امروز گزارش داده که سیستم عامل جدید مک‌های اپل که قرار است در ۲۱ خرداد معرفی شود، نه تنها تنظیمات سیستم را بازطراحی می‌کند، بلکه چندین تغییر دیگر را هم به ارمغان می‌آورد.

۴ خرداد ۱۴۰۳

بر طبق گزارش اپل اینسایدر، با به‌روزرسانی macOS 15 که قرار است در ماه ژوئن (خرداد ماه) در WWDC عرضه شود، اپل قصد دارد منوها و رابط‌های کاربری برنامه‌ها را تغییر دهد. از طرف دیگر تنظیمات سیستم که آخرین بار با macOS Ventura به‌روز شد، یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد.

macOS 15 منوی تنظیمات سیستم را متحول می‌کند

با macOS Ventura، اپل نام برنامه System Preferences را به System Settings تغییر داد و طرحی شبیه به برنامه تنظیمات در آیفون و آیپد معرفی کرد. گفته می‌شود که تنظیمات سیستم در macOS 15 دارای یک سیستم سازمانی جدید مبتنی بر «اولویت و اهمیت کلی» است.

دسته نوتیفیکیشن‌ها و صدا در تنظیمات سیستم به پایین‌تر در لیست منتقل می‌شوند و تنظیمات General درست در قسمت تنظیمات شبکه به بالا منتقل می‌شوند. اپل قصد دارد بخش‌های Wallpaper و Displays موجود را با تنظیمات عمومی به همان بخش منتقل کند و حریم خصوصی و امنیت با تاچ آیدی و رمز عبور و سایر تنظیمات مربوطه هماهنگ می‌شود. سیری و اسپات‌لایت با حساب‌های اینترنتی و گیم سنتر جفت خواهند شد.

طبق گزارش‌ها اپل قصد دارد نماد نوار منوی سیری را بازطراحی کند و یک نماد سیاه و سفید مسطح را جایگزین نماد رنگارنگ فعلی کند و گفته می‌شود که تغییرات طراحی در ماشین حساب (طراحی شبیه به iOS) و سافاری (منو یکپارچه برای کنترل‌های صفحه) هم وجود خواهد داشت. سایر تغییرات شایعه شده macOS 15 شامل گزینه قابل چاپ خلاصه بازیابی حساب، صفحه اولویت جدید آیکلود و یک رابط کاربری مدرن برای ایردراپ است.

کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان اپل قرار است روز دوشنبه ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) برگزار شود و در آن اپل از visionOS 2، tvOS 18، iOS 18، macOS 15 و watchOS 11 رونمایی خواهد کرد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید