خانهاخبار
مک بوک تاشو احتمالاً در سال ۲۰۲۶ و با تراشه M5 عرضه خواهد شد

مک بوک تاشو احتمالاً در سال ۲۰۲۶ و با تراشه M5 عرضه خواهد شد

افشاگری شناخته‌شده ادعا کرده که مک بوک تاشو اپل دو سال دیگر معرفی می‌شود و از قیمت مشابه هدست ویژن پرو برخوردار خواهد شد.

۴ خرداد ۱۴۰۳

در اوایل ماه جاری میلادی، افشاگری به نام جف پو با به اشتراک‌گذاری نقشه‌راه محصولات اپل ادعا کرد که اپل در سال ۲۰۲۵ میلادی تولید انبوه مک بوک تاشو با نمایشگر ۲۰٫۳ اینچی را آغاز می‌کند. در سال ۲۰۲۶ میلادی نیز شاهد عرضه نخستین آیفون تاشو خواهیم بود.

یک هفته پس از انتشار این گزارش، شایعه‌ای ادعا کرد که سامسونگ در حال مذاکره با اپل است تا نمایشگرهای تاشو محصولات غول فناوری آمریکایی را تامین کند. 

مک بوک پرو ۱۶ اینچی

حالا یکی از افشاگران برجسته دنیای فناوری به نام مینگ چی کو اطلاعات تازه‌ای از مک بوک تاشو را به اشتراک گذاشته است. آقای کو ادعا کرده که اپل دو اندازه نمایشگر ۱۸٫۸ اینچی و ۲۰٫۲۵ اینچی را برای مک بوک تاشو درنظر دارد. در حالت تاشده، این دو نمایشگر به ترتیب به لپتاپ‌های ۱۳ یا ۱۴ اینچی و ۱۴ یا ۱۵ اینچی بدل خواهند شد. 

برخلاف گزارش‌های قبلی، به نظر می‌رسد که ال‌جی به تامین‌کننده اصلی نمایشگرهای تاشو اپل تبدیل خواهد شد. مینگ چی کو اعلام کرده که تولید پنل‌های تاشو از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز می‌شود و سپس تولید انبوه مک بوک تاشو نیز در نیمه اول سال ۲۰۲۶ میلادی شروع خواهد شد.

طبق گفته‌های این افشاگر، مک بوک تاشو با تراشه M5 همراه خواهد شد. این تراشه هنوز معرفی نشده و در حال حاضر تراشه M4 در مدل‌های جدید سری آیپد پرو به کار رفته است. 

مک بوک پرو

ظاهرا تولید مک بوک تاشو هزینه زیادی برای اپل خواهد داشت چرا که مینگ چی کو ادعا کرده هزینه ساخت هرکدام از نمایشگر تاشو مک بوک بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار خواهد بود. ساخت لولای مک بوک تاشو نیز در هر واحد بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار هزینه نیاز خواهد داشت. البته در صورتی که بازدهی خط تولید قطعات مک بوک تاشو بهبود پیدا کند، امکان دارد که هزینه تمام‌شده آن‌ها کمتر شود.

در پایان گزاش خود، آقای کو ادعا کرده که با توجه هزینه‌های مربوط به نمایشگر و لولا، قیمت مک بوک تاشو احتمالاً برابر با هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو خواهد بود. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

Oppo-find-x7-ultra-gsm-ir
اوپو فایند X8 اولترا یک گوشی نازک با باتری حجیم خواهد بود

یکی از مقام‌های ارشد اوپو تایید کرده که پرچمدار جدید این برند با طراحی نازک و باتری حجیم همراه خواهد شد. 

بیشتر بخوانید
نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید