خانهاخبار
نخستین تبلت برند پوکو معرفی شد؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و تراشه کوالکام

نخستین تبلت برند پوکو معرفی شد؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و تراشه کوالکام

پوکو به تازگی از اولین تبلت برند خود موسوم به پوکو پد رونمایی کرده که نسخه ری‌برند ردمی پد پرو محسوب می‌شود.

۴ خرداد ۱۴۰۳

روز گذشته، شیائومی از دو گوشی پوکو F6 پرو و پوکو F6 پرو رونمایی کرد. در کنار معرفی این دو گوشی، غول فناوری چین از نخستین تبلت برند پوکو به نام پوکو پد (Poco Pad) نیز پرده‌برداری کرد که برای اهداف کاری و سرگرمی توسعه داده شده است. 

شایان ذکر است که پوکو پد یک محصول کاملاً جدید نیست چرا که به نظر می‌رسد این تبلت نسخه‌ ری‌برند ردمی پد پرو (Redmi Pad Pro) است. 

طبق اعلام رسمی شیائومی، پوکو پد به نمایشگر ۱۲٫۱ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر 2.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این پنل ۱۲ بیتی قادر است به روشنایی ۶۰۰ نیتی دست پیدا کند و به لطف تنظیم نور DC، تجربه تصویر بدون فلیکر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نمایشگر پوکو پد

با نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۱۰، تبلت پوکو برای اهداف کاری و سرگرمی بهینه شده است. این تبلت از چهار اسپیکر با فناوری دالبی اتمس بهره می‌برد. به علاوه، نمایشگر پوکو پد از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند که در هنگام پخش ویدئو کیفیت بالاتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. 

انرژی موردنیاز پوکو پد توسط باتری ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی تایید کرده که پوکو پد به کمک باتری خود می‌تواند تا ۱۶ ساعت به طور مداوم به پخش ویدئو بپردازد. همچنین تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، پوکو پد تا ۲۶ ساعت موسیقی پخش می‌کند.

باتری و اسپیکر پوکو پد

قلب تپنده پوکو پد تراشه اسنپدراگون 7s نسل دو است که با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. البته در صورت نیاز به حافظه بیشتر، شیائومی تبلت خود را به درگاه کارت حافظه microSD مجهز کرده است.

تراشه و سیستم عامل پوکو پد

به عنوان یک محصول از برند شیائومی، پوکو پد نیز با سیستم عامل HyperOS عرضه می‌شود که در کنار یک گوشی مبتنی بر HyperOS قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران می‌توانند که صحفه نمایش گوشی خود (با سیستم عامل HyperOS) را به روی تبلت پوکو پد منتقل کنند. همچنین امکان درگ و دراپ فایل‌ها، متون و تصاویر نیز بین تبلت پوکو پد و گوشی مبتنی بر HyperOS فراهم آورده شده است. 

طراحی پوکو پد

شایان ذکر است که پوکو پد از بدنه تمام فلزی بهره می‌برد که با دو رنگ آبی و خاکستری همراه می‌شود. ضخامت و وزن این تبلت نیز به ترتیب برابر با ۷٫۵۲ میلی‌متر و ۵۷۱ گرم است. 

شیائومی یک کاور، صفحه کلید و قلم هوشمند را برای تبلت پوکو پد عرضه می‌کند که البته به طور جداگانه به فروش می‌رسد. 

مشخصات فنی پوکو پد

در نهایت باید اشاره کرد که پوکو پد برای کانفیگ حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۳۰ دلار روانه بازار می‌شود. برای خرید صفحه کلید و قلم، کاربران باید به ترتیب ۸۰ دلار و ۶۰ دلار پرداخت کنند. کاور نیز تنها با قیمت ۲۰ دلار به فروش خواهد رسید.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید