خانهاخبار
سامسونگ در پاسخ به اپل ساخت تراشه ۲ نانومتری را آغاز می‌کند

سامسونگ در پاسخ به اپل ساخت تراشه ۲ نانومتری را آغاز می‌کند

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که اگزینوس ۲۶۰۰ به نخستین تراشه ۲ نانومتری سامسونگ بدل خواهد شد. 

۳ خرداد ۱۴۰۳

در حالی که از عرضه تراشه‌های ۳ نانومتری مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، گزارش شده که دو شرکت TSMC و سامسونگ فاندری از نیمه دوم سال آینده میلادی فرآیند تولید انبوه لیتوگرافی ۲ نانومتری را آغاز خواهند کرد که به تراشه‌های پرچمدار اختصاص پیدا می‌کند. 

شایعات ادعا کرده‌اند که نخستین نسل از فرآيند ساخت ۲ نانومتری سامسونگ که با نام SF2 شناخته می‌شود برای تولید تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۶۰۰ به کار خواهد کرد. 

چند روز پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که یکی از مقام‌های ارشد اپل ملاقاتی محرمانه را با شرکت TSMC ترتیب داده تا پیرامون آینده‌ تراشه‌های غول فناوری آمریکایی تصمیماتی گرفته شود. در این رابطه، شایعه شده که اپل درنظر دارد تا تمامی ظرفیت لیتوگرافی ۲ نانومتری شرکت TSMC را برای تولید مدل‌های جدید تراشه‌های سری A و سری M رزرو کند. 

تراشه اگزینوس سامسونگ

حالا خبرگزاری ET News در گزارش جدید خود ادعا کرده که سامسونگ در پاسخ به برنامه‌های اپل، فرآیند توسعه یک تراشه جدید با اسم‌رمز «Thetis» را آغاز کرده که برپایه فرآيند ۲ نانومتری ساخته می‌شود. فرآیند تولید انبوه این تراشه نیز از سال آینده شروع خواهد شد.

این تراشه جدید اگزینوس ۲۶۰۰ خواهد بود که همراه با سری گلکسی اس ۲۶ معرفی می‌شود. در صورتی که تغییری در برنامه‌های سامسونگ به وجود نیاید، تراشه پرچمدار سامسونگ با گوشی‌های گلکسی اس ۲۶ و گلکسی اس ۲۶ پلاس روانه بازار خواهد شد.

اوایل ماه جاری میلادی، شایعه‌ای ادعا کرد که تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ به پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ مجهز خواهد شد که جایگزین پردازنده‌های گرافیکی AMD می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که مدل‌های آيفون ۱۷ به اولین گوشی‌های بازار با تراشه ۲ نانومتری بدل خواهند شد که در سپتامبر سال آینده میلادی معرفی می‌شوند. پس از پرچمدارهای اپل، انتظار می‌رود که سری گلکسی اس ۲۶ با تراشه ۲ نانومتری در اوایل سال ۲۰۲۶ میلادی رونمایی شود. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید