خانهاخبار
بهترین گوشی‌هایی که به Snapdragon 8 نسل 3 مجهزند

بهترین گوشی‌هایی که به Snapdragon 8 نسل 3 مجهزند

اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های اندرویدی 2024 هستید، باید مدل هایی با پردازنده Snapdragon 8 نسل 3 را در نظر بگیرید.

۳ خرداد ۱۴۰۳

وقتی صحبت از گوشی های اندرویدی قدرتمند (پرچمدار) می شود، سری Snapdragon 8 همچنان حرف اول را می زند. با این حال، برخی از شرکت ها مثل گوگل با تراشه تنسور خودشان، مسیرهای دیگری را امتحان می کنند. حتی سامسونگ برای مدل های جهانی گلکسی اس24 به پردازنده اگزینوس خود بازگشته است.

بهترین گوشی های دارای Snapdragon 8 نسل 3:

  • Samsung Galaxy S24 series(فقط نسخه Ultra)
  • OnePlus 12
  • Asus ZenPhone 11
  • Asus ROG Phone 8
  • Xiaomi 14

گوشی های آینده:

  • Galaxy Z Flip 6
  • Galaxy Zold 6

Samsung Galaxy S24 series

سری گلکسی اس ۲۴

سری Samsung Galaxy S24 series برخی از بهترین مشخصات و عملکرد را ارائه می دهد. اما دقت کنید که تنها مدل Ultra این سری در خارج از آمریکا از پردازنده Snapdragon 8 نسل 3 استفاده می کند. مدل های اس24 و اس24 پلاس از پردازنده اگزینوس 2400 بهره می برند. سامسونگ در این سری، روی هوش مصنوعی هم حسابی ویژه باز کرده است.

مجموعه هوش مصنوعی جدید سامسونگ، امکاناتی مثل " Photo Assist" را ارائه می دهد که شبیه به ویرایشگر جادویی گوگل، به شما اجازه ویرایش پس زمینه تصاویر را می دهد. همچنین، Chat Assistant  در کیبورد سامسونگ، هنگام تایپ کردن پیام ها را اصلاح می کند و حتی برای بهبود لحن و بیان شما پیشنهاداتی ارائه می دهد. اینها فقط نمونه هایی از قابلیت های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. قابلیت " Circle to Search" نیز شبیه به گوگل لنز عمل می کند. علاوه بر این، سامسونگ با ارائه هفت سال به روز رسانی نرم افزار و رفع باگ های امنیتی، سطح جدیدی را در زمینه پشتیبانی نرم افزاری تعیین کرده است.

OnePlus 12

وان پلاس ۱۲

OnePlus 12 از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسل قبلی خود یعنی OnePlus 11 دارد. اما این مدل از استحکام بیشتر، نمایشگر کمی بزرگتر و قطعا پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 نسل 3 با رم تا 16 گیگابایت بهره می برد. همچنین، سیستم خنک کننده دوگانه " Cryo-Velocity " باعث می شود تا داغ نشود و برای بازی های موبایل، مخصوصا برای کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی برای یک گوشی گیمینگ مثل Asus ROG Phone 8 کنند، عالی باشد. افرادی که به عمر باتری اهمیت می دهند هم از افزایش ظرفیت باتری از 4820 به 5400 میلی آمپر ساعت خوشحال خواهند شد.

البته همه چیز بی نقص نیست. برخلاف استاندارد IP68 که در برابر غوطه ور شدن در آب مقاوم است، OnePlus 12 فقط گواهینامه IP65 دارد که یعنی در برابر پاشش آب از زوایای مختلف مقاوم است. همچنین، وان پلاس بر خلاف دیگر رقبا، هنوز به طور کامل به سمت هوش مصنوعی حرکت نکرده است، هرچند ممکن است این موضوع در به روز رسانی های نرم افزاری آینده برطرف شود.

ایسوس Zenfone 11 اولترا

ذنفون ۱۱ اولترا

ایسوس Zenfone 11 اولترا نسبت به Zenfone 10 کاملاً متحول شده است. این گوشی با نمایشگر بزرگتر 6.78 اینچی، بسیار بزرگ تر شده و پیشرفت های دیگری از جمله پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 نسل 3 را به همراه دارد. شباهت های زیادی بین این مدل جدید و ROG Phone 8 وجود دارد، اما Zenfone 11 اولترا کمتر روی بازی تمرکز می کند و از طراحی شیشه ای سنتی به صورت ساندویچی بهره می برد. تغییر بزرگ دیگر، عمر باتری است که به طرز قابل توجهی از 4300 میلی آمپر ساعت به 5500 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. این ظرفیت حتی از OnePlus 12 هم بیشتر است و آن را به گزینه ای عالی برای گیمرهای موبایلی تبدیل می کند که نمی خواهند هزینه زیادی برای یک گوشی مخصوص بازی صرف کنند.

برخلاف وان پلاس که تقریباً هیچ توجهی به قابلیت های هوش مصنوعی در OnePlus 12 نکرده است، ایسوس در Zenfone 11 اولترا رویکردی متعادل را در پیش گرفته است. این گوشی از قابلیت هایی مانند تبدیل صدای ضبط شده به متن با هوش مصنوعی، ترجمه تماس با هوش مصنوعی به صورت همزمان و همچنین حذف نویز با هوش مصنوعی بهره می برد. Zenfone 11 اولترا نه تنها در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت کرده است، بلکه شامل چندین بهبود نرم افزاری جدید مانند گزینه های شخصی سازی بیشتر نیز می شود.

ایسوس ROG Phone 8

آی او جی فون ۸

ROG Phone 8 نسبت به ROG Phone 7 کاملاً دگرگون شده است و از طراحی کاملاً جدیدی بهره می برد که باعث میشود کمتر از قبل خشن به نظر برسد. با وجود این تغییر، همچنان کاملاً برای بازی ساخته شده است، اما اکنون ظاهری محتاطانه تر دارد که می تواند مشتریانی را که به دنبال چیزی متفاوت از پرچمداران معمولی هستند ولی تحت تأثیر ظاهر اغراق آمیز گوشی های گیمینگ هم قرار نمی گیریند، جذب کند. در بخش سخت افزار، شما شاهد یک پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 و تا 24 گیگابایت رم به همراه بسیاری از ارتقاء های جدید دیگر خواهید بود. همچنین برای اولین بار، به لطف طراحی یکپارچه جدید بدنه، از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با استاندارد IP68 بهره می برد.

در حالی که ROG Phone 8 نسبت به نسل قبلی خود جذابیت بیشتری پیدا کرده است، برخی از ویژگی هایی را که قبلاً به خاطر آنها شناخته می شد را کنار گذاشته است، از جمله ظاهر درخشان، فن های خنک کننده بزرگتر و قدرتمندتر و بلندگوهای جلوی فوق العاده که در تمام ROG Phone های قبلی وجود داشت.

Xiaomi 14

شیائومی ۱۴

Xiaomi 14 در بازارهای منتخب اروپا و آسیا، یکی از بهترین پرچمداران با قیمت مناسب به شمار می رود. هر دو مدل Xiaomi 14 و 14 pro از پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 با رم تا 16 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی تا 1 ترابایت بهره می برند. تجربه دوربین نیز بسیار شبیه به هم است، هرچند مدل پرو دارای دیافراگم متغیر بهبود یافته f/1.42 – f/4 است.

سری Xiaomi 14 انقلابی در دنیای گوشی های هوشمند ایجاد نمی کند. هیچ ارتقاء عمده ای در زمینه هوش مصنوعی وجود ندارد، اما در کل، نسبت به سال گذشته یک گام محکم به جلو برداشته است. اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند و باارزش هستید، سری Xiaomi 14 ارزش بررسی دارد.

گوشی های آینده مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3

سامسونگ Galaxy Zold 6

گلکسی زد فولد ۶

هنوز به طور رسمی معرفی نشده، اما انتظار می رود سامسونگ Galaxy Zold 6 در رویداد Galaxy Unpacked تابستان آینده عرضه شود. تقریباً قطعی است که این گوشی تاشو از جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره مند خواهد شد. شایعات همچنین حاکی از دوربین بهبودیافته و احتمالاً مدل های جدیدی مانند نسخه Ultra و نسخه اقتصادی برای فولد 6 هستند. برخی منابع ادعا می کنند که ممکن است شاهد استفاده از دوربین 50 مگاپیکسلی مشابه گلکسی اس24 باشیم. همچنین، ظرفیت باتری نیز ممکن است از 4400 میلی آمپر ساعت به 4600 میلی آمپر ساعت افزایش یابد.

سامسونگ Galaxy Z Flip 6

گلکسی زد فلیپ ۶

یک دستگاه تاشو دیگر با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 که به زودی عرضه خواهد شد، Galaxy Z Flip 6 است. انتظار می رود این گوشی یک بروزرسانی نسبتا جزئی با بدنه کمی ضخیم تر و باتری بزرگتر 4000 میلی آمپر ساعتی داشته باشد. همچنین زمزمه هایی در مورد احتمال عرضه نسخه ارزان تری از Flip 6 مشابه شایعات مربوط به مدل های جدید Fold 6 وجود دارد. اطلاعات زیادی در مورد سایر مشخصات فنی در دسترس نیست، اگرچه برخی شایعات حاکی از احتمال ارتقاء به حسگر 50 مگاپیکسلی برای Flip 6 نیز هستند.

آیا به گوشی با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 نیاز دارید؟

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام یکی از قدرتمندترین پردازنده های ساخته شده تا به امروز است و تقریباً از پس هر کاری که به آن محول کنید، از اجرای بازی های سنگین گرفته تا ویرایش ویدیو، برمی آید. اگر به دنبال داشتن بهترین و جدیدترین پردازنده اندروید هستید، اسنپدراگون 8 نسل 3 بهترین انتخاب است. این پردازنده، قابلیت های هوش مصنوعی جدید را به ارمغان می آورد و آن ها را با قدرت پردازش بالا ترکیب می کند که به راحتی از هر آنچه توسط گوگل تنسور، اگزینوس یا پردازنده های مدیاتک ارائه می شود، پیشی می گیرد.

پاسخ این سوال بستگی به نیازهای شما دارد. اگر یک گیمر حرفه ای موبایل یا کاربر قدرتمندی هستید که کارهای سنگینی با گوشی خود انجام می دهید، اسنپدراگون 8 نسل 3 انتخابی عالی به نظر می رسد. این پردازنده از گزینه های تنسور، اگزینوس یا مدیاتک قدرتمندتر است و با معرفی قابلیت های هوش مصنوعی Galaxy AI، عملکردی تقریباً در حد و اندازه سری افسانه ای Pixel ارائه می دهد.

اگر بیشتر کارهای شما به امور اولیه مانند استفاده از شبکه های اجتماعی، وبگردی و بازی های معمولی محدود می شود، اسنپدراگون 8 نسل 3 کمی بیشتر از حد نیاز است و به راحتی می توانید با یک پیکسل مجهز به تنسور یا یکی از بسیاری از تراشه های میان رده موجود در بازار کار خود را راه بیندازید.

از طرف دیگر، یک گوشی پرچمدار با اسنپدراگون 8 نسل 3 ماندگاری بیشتری به همراه خواهد داشت. اکثر این گوشی ها حداقل چندین بروزرسانی سیستم عامل دریافت خواهند کرد و حتی برخی مدل ها مانند سری گلکسی اس24 تا هفت سال بروزرسانی کامل را دریافت می کنند. با توجه به تمام این قدرت، متوجه خواهید شد که این گوشی برای کاربران معمولی نیز به راحتی تا هفت سال دوام خواهد آورد.

نمی خواهید هزینه های بالای خرید یک گوشی با Snapdragon 8 Gen 3 را متحمل شوید؟ یکی دیگر از گزینه های جایگزین، بررسی برخی از گوشی های Snapdragon 8 Gen 2 سال گذشته است. این دستگاه ها هنوز عملکرد خوبی دارند و با عرضه نسل جدید، تخفیف های قابل توجهی روی آن ها اعمال شده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید