خانهاخبار
گلکسی زد فولد ۶ و فلیپ ۶ تنها در یک نسخه اسنپدراگون عرضه می‌شوند

گلکسی زد فولد ۶ و فلیپ ۶ تنها در یک نسخه اسنپدراگون عرضه می‌شوند

برخلاف شایعات قبلی، نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز خواهند شد.

۲ خرداد ۱۴۰۳

سامسونگ امسال سری گلکسی اس ۲۴ را در دو مدل اسنپدراگون ۸ نسل سه و اگزینوس ۲۴۰۰ روانه عرضه کرد. برخلاف سری گلکسی اس، گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد همواره در یک نسخه تراشه یکسان روانه بازار شده‌اند.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در یک نسخه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه معرفی خواهند شد.

شایعات قبلی ادعا کرده‌اند که گلکسی زد فلیپ ۶ برای برخی از بازارها با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه می‌شود که دقیقاً استراتژی مشابه فروش سری گلکسی اس ۲۴ است. با این وجود، خبرگزاری TheElec با انتشار گزارشی ادعا کرده که هر دو مدل گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ تنها در یک نسخه اسنپدراگون ۸ نسل سه برای بازارهای جهانی در دسترس قرار می‌گیرند.

گلکسی زد فلیپ ۵ در کنار گلکسی زد فلیپ ۴

عرضه گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ در یک نسخه اسنپدراگون ۸ نسل  سه می‌تواند در جلب نظر کاربران موثر باشد چرا که تفاوت‌های معناداری از نظر عملکرد فنی بین تراشه‌های سری اسنپدراگون و اگزینوس وجود دارد. 

علی‌رغم آن که اگزینوس ۲۴۰۰ به تراشه موفقی برای سامسونگ بدل شد، این سخت‌افزار همچنان در برخی از زمینه‌ها مانند پردازش تصاویر، مدیریت حرارت تولید‌شده و مصرف انرژی عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل سه از خود نشان داد. 

با وجود این که تفاوت بین تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس کمتر از قبل شده است، کاربران همچنان به نسخه اسنپدراگون پرچمدارهای سامسونگ تمایل بیشتری دارند. در این رابطه، عرضه گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه خبر خوبی برای کاربران به شمار می‌رود.

نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد ۵

خبرگزاری TheElec در ادامه گزارش خود اعلام کرده که تصمیم سامسونگ برای عرضه نسل جدید گوشی‌های تاشو خود در یک مدل اسنپدراگون یک حرکت استراتژیک است چرا که غول فناوری کره درنظر دارد که همکاری خود با شرکت کوالکام را تقویت کند.

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در طی رویداد آنپکد و در تاریخ ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر)‌معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید