خانهاخبار
چت‌بات‌های هوش مصنوعی قدرتمند در iOS 18، اما نه از طرف اپل!

چت‌بات‌های هوش مصنوعی قدرتمند در iOS 18، اما نه از طرف اپل!

هوش مصنوعی در iOS 18: اپل به رقبای خود می‌رسد یا جا می‌ماند؟
 

۱ خرداد ۱۴۰۳

زمانی که اپل ویژگی‌های جدید آیفون را معرفی می‌کند، معمولاً با رویکردهای خلاقانه‌ای همراه است که بر پایه ایده‌های موجود رقبا بنا شده‌اند.

با این حال، به نظر می‌رسد در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) در iOS 18، شرایط متفاوت باشد، زیرا اپل تا حدودی از قافله عقب است و ممکن است نتواند کاربران حرفه‌ای را تحت تأثیر قرار دهد.

رویکرد اپل به هوش مصنوعی شاید بیشتر بر حفظ حریم خصوصی تمرکز داشته باشد، اما به نظر نمی‌رسد از نظر عملکرد، برتری داشته باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل نگران است که کاربران ویژگی‌های آینده هوش مصنوعی در iOS 18 را نادیده بگیرند. این شرکت ظاهراً در تلاش است تا به رقبایی مانند گوگل و OpenAI برسد و به همین دلیل، ممکن است قابلیت‌های اختصاصی هوش مصنوعی خود به اندازه کافی چشمگیر نباشد.

هوش مصنوعی در iOS 18

طبق شایعات، اپل در iOS 18 احتمالاً یک رویکرد ترکیبی برای ویژگی‌های هوش مصنوعی خود در نظر خواهد گرفت. بدین ترتیب، پردازنده عصبی (Neural Engine) روی دستگاه می‌تواند وظایف آفلاین را مدیریت کند، در حالی که راه‌حل‌های ابری این شرکت برای درخواست‌های پیچیده‌تر در نظر گرفته شود.

نکته قابل توجه این است که اپل ظاهراً به دلیل نگرانی در مورد اثربخشی و شهرت، از معرفی چت‌بات اختصاصی هوش مصنوعی در این نسخه صرف نظر خواهد کرد. در عوض، این شرکت ممکن است از طریق همکاری با OpenAI، چت‌باتی با قابلیت‌های ChatGPT را برای کاربران آیفون به ارمغان بیاورد.

فراتر از آن، iOS 18 می‌تواند با کارآمدتر و مکالمه‌محورتر کردن سیری، عملکرد آن را بهبود بخشد. کاربران همچنین می‌توانند منتظر ویژگی‌هایی مانند خلاصه‌های هوشمند اعلان‌ها، خلاصه سریع اخبار، ویرایش عکس با هوش مصنوعی (سطح پایه)، رونوشت ضبط صوت، تکمیل خودکار بهتر در برنامه‌ی تقویم و موارد دیگر باشند.

اپل قرار است در WWDC24 (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان) از پیش‌نمایش iOS 18، iPadOS 18، macOS 15 و watchOS 11 رونمایی کند.

در سخنرانی اصلی این کنفرانس که در تاریخ ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود، انتظار می‌رود لیست رسمی از ویژگی‌های هوش مصنوعی که اواخر امسال به پلتفرم‌های این شرکت می‌آیند، ارائه شود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید