خانهاخبار
گلکسی رینگ سامسونگ در راه است؛ از این گجت چه انتظاراتی داریم؟

گلکسی رینگ سامسونگ در راه است؛ از این گجت چه انتظاراتی داریم؟

سازنده‌ی ساعت‌های هوشمند گلکسی، رسما فراتر از مچ دست حرکت می‌کند؟

۱ خرداد ۱۴۰۳

اکنون می‌توان با اطمینان گفت که سامسونگ به طور رسمی در حال ساخت یک حلقه هوشمند است. در ۱۷ ژانویه، این شرکت در رویداد unpacked خود، به صورت مختصر از این حلقه رونمایی کرد. در حالی که جزئیات در آن زمان محدود بود، سامسونگ اولین تصاویری را که از این دستگاه دیده بودیم به نمایش گذاشت و آن را Galaxy Ring نامید. سپس این شرکت در MWC 2024 در حالی که جزئیات بیشتری را در مورد آن فاش کرد، این حلقه را به رخ کشید.

طبق گزارش‌ها، ثبت اختراع این دستگاه در سال ۲۰۲۲ انجام شده است، و سرویس اطلاعات حقوق مالکیت فکری کره (KIPRIS) برای Samsung Galaxy Ring علامت تجاری ثبت کرده است. بنابراین، به نظر می‌رسد سامسونگ مدت‌هاست که به این نوع طراحی (فرم فکتور) توجه داشته است.

سال‌هاست که شایعات مربوط به حلقه‌ی هوشمند اپل را نادیده می‌گیریم، اما واقعیت این است که حلقه‌های هوشمند در حال محبوب شدن هستند. تجربه‌ی بدون صفحه‌نمایش این گجت‌ها برای بسیاری از کاربرانی که فقط می‌خواهند بدون حواس‌پرتی، ردیابی‌های پایه‌ای را انجام دهند، جذاب است. به هر حال، به طور قطع حلقه‌ی سامسونگ در حال عرضه است.

گلکسی رینگ

محتمل‌ترین تاریخ عرضه برای حلقه‌ی گلکسی سامسونگ چه زمانی است؟

تخمین زدن تاریخ عرضه‌ی اولین تلاش سامسونگ در حوزه‌ی حلقه‌های هوشمند تقریبا غیرممکن است. ورود به حوزه‌ی جدید، برای سامسونگ به منزله‌ی ریسک است و این شرکت نمی‌خواهد در این راه شکست بخورد. برای رقابت با حلقه‌های هوشمند موجود، این شرکت باید قبل از عرضه، دستگاه را به خوبی بهینه کند.

به دنبال رویداد Unpacked در تاریخ ۱۷ ژانویه، تحلیلگر Avi Greengart به صورت عملی با نمونه‌های اولیه‌ی Galaxy Ring کار کرد و در تِرِدز (Threads) تایید کرد که این محصول در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. با این حال، او تاریخ دقیق عرضه‌ی آن را مشخص نکرد.

با این حال، یک احتمال تا فوریه‌ی ۲۰۲۴ قطعی به نظر می‌رسد، و آن عرضه‌ی محصول در نیمه‌ی دوم سال است. یکی از مدیران اجرایی سامسونگ در اوایل فوریه در لینکدین اعلام کرد که Galaxy Ring در نیمه‌ی دوم سال عرضه خواهد شد. این موضوع توسط یکی دیگر از مدیران اجرایی سامسونگ در MWC 2024 نیز تایید شد.

تاریخ عرضه‌ی دقیق چطور؟

رسانه‌ی کره‌ای ET News در ۲۰ فوریه گزارش داد که Galaxy Ring در رویداد Unpacked در نیمه‌ی دوم جولای عرضه خواهد شد. SamMobile بعداً در آوریل ۲۰۲۴ ادعا کرد که رویداد Unpacked این شرکت در تاریخ ۱۰ جولای برگزار می‌شود. این رسانه همچنین در مارس ۲۰۲۴، Galaxy Ring را در ویجت باتری سامسونگ مشاهده کرد که نشان از نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی آن دارد.

حلقه‌ی گلکسی سامسونگ در ۱۷ می (از طریق ۹۱ موبایل) در وب‌سایت Bluetooth SIG ظاهر شد. محصولات معمولا چند هفته تا چند ماه قبل از عرضه در این وب‌سایت لیست می‌شوند، که نشان می‌دهد تا عرضه‌ی کامل این محصول فاصله‌ی زیادی نداریم.

گلکسی رینگ

حلقه‌ی گلکسی سامسونگ چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

سامسونگ در MWC 2024 مجموعه‌ای از ویژگی‌های Galaxy Ring را تایید کرد. این شرکت می‌گوید که این حلقه‌ی هوشمند چندین معیار مرتبط با خواب ( ضربان قلب، تأخیر خواب، حرکت شبانه) را ردیابی می‌کند، ردیابی باروری را ارائه می‌دهد و به خوبی با ساعت گلکسی شما کار می‌کند.

سامسونگ در MWC به خبرنگاران گفت که عمر باتری Galaxy Ring بیش از چند روز است. با این حال، طبق گزارش‌ها، این برند به رسانه‌های کره‌ای اعلام کرده است که انتظار طول عمر باتری ۵ تا ۹ روز را داشته باشند. همچنین به نظر می‌رسد مدیر بخش موبایل، TM Roh اشاره کرده است که نمی‌توانید از طریق این حلقه تماس بگیرید.

در رابطه با باتری، سامسونگ به CNET گفت که کوچکترین نمونه‌ی اولیه‌ی موجود در MWC دارای باتری ۱۴.۵ میلی‌آمپر ساعتی بوده است. در همین حال، گفته می‌شود که بزرگترین مدل ظرفیت ۲۱.۵ میلی‌آمپر ساعتی داشته است. با این حال، طبق گزارش‌ها، این شرکت هنوز در حال نهایی کردن جزئیات است. این نمونه‌های اولیه‌ای که در رویداد ظاهر شدند به طور قابل توجهی سبک‌تر از رقیب خود یعنی حلقه‌ی Oura بودند. سامسونگ به CNET گفت، کوچکترین مدل نمونه‌ی اولیه ۲.۳ گرم وزن دارد، در حالی که وزن بزرگترین مدل به ۲.۹ گرم می‌رسد. برای مقایسه، حلقه‌ی Oura بسته به سایز بین ۴ تا ۶ گرم وزن دارد.

سامسونگ تا به امروز جزئیات زیادی از Galaxy Ring را فاش کرده است، اما همچنان موارد ناشناخته‌ی بسیاری وجود دارد.

یکی ازپتنت‌های اولیه به پتانسیل یکپارچه‌سازی با  سیستم خانه‌ی هوشمند اشاره می‌کند. سامسونگ ممکن است به کاربران Galaxy Ring این امکان را بدهد تا دستگاه‌های متصل مانند تلویزیون هوشمند را کنترل کنند. در همین حال، گزارش جولای ۲۰۲۳ توسط The Elec به اختراع دیگری از سامسونگ اشاره می‌کند که نشان می‌دهد یک عینک واقعیت ترکیبی (XR) می‌تواند از یک حلقه‌ی هوشمند برای دریافت اطلاعات موقعیتی انگشتان و دستان شما استفاده کند. این به طور تئوری به معنای ردیابی دقیق دست و انگشت در برنامه‌های XR است که کنترل دقیق بر رابط کاربری و برنامه‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. با این حال، این فقط یک اختراع است، بنابراین هیچ تضمینی برای ارائه‌ی این ویژگی در Galaxy Ring یا هر حلقه‌ی دیگر سامسونگ وجود ندارد.

سامسونگ تا به امروز جزئیات زیادی از Galaxy Ring را فاش کرده است، اما همچنان موارد ناشناخته‌ی بسیاری وجود دارد.

بر اساس گفته‌های تحلیلگر Avi Greengart که در ژانویه ۲۰۲۴ نمونه‌ی اولیه‌ی این حلقه را دیده است، این محصول در سایز‌هایی تا ۱۳ عرضه خواهد شد. این تحلیلگر همچنین اشاره کرد که سامسونگ قصد دارد این حلقه‌ی هوشمند را در سه رنگ ارائه دهد. سامسونگ در MWC 2024 سه رنگ طلایی، نقره‌ای و مشکی را تایید کرد. این شرکت همچنین تعداد ۹ سایز را تایید کرد.

گزارش ۲۰ فوریه‌ی ET News همچنین به قابلیت‌های Galaxy Ring در زمینه‌ی نوار قلب (ECG) و اندازه‌گیری جریان خون اشاره می‌کند. این خبرگزاری همچنین ادعا کرد که این حلقه‌ی هوشمند از پرداخت‌های بدون سیم پشتیبانی می‌کند و به شما امکان کنترل سایر دستگاه‌ها را می‌دهد. هنوز هیچ یک از این جزئیات تایید نشده است.

در گزارش CNET که قبلاً ذکر شد، معاون رئیس جمهور سامسونگ، دکتر Hon Pak، گفت که آنها در حال تلاش برای سازگاری Galaxy Ring با سایر گوشی‌های اندرویدی هستند. در حالی که این حلقه‌ی هوشمند با گوشی‌های غیر از گلکسی کار می‌کند، از آیفون پشتیبانی نخواهد کرد. پاک به این خبرگزاری گفت: «ما چالش iOS/Android را درک می‌کنیم و در نهایت امیدواریم که دستگاه‌های ما از چنان کیفیتی برخوردار باشند که مردم تمایل به تغییر پلتفرم داشته باشند.»

سامسونگ تا به امروز جزئیات زیادی از Galaxy Ring را فاش کرده است، اما همچنان موارد ناشناخته‌ی بسیاری وجود دارد.
گلکسی رینگ

بر اساس گفته‌های تحلیلگر Avi Greengart که در ژانویه ۲۰۲۴ نمونه‌ی اولیه‌ی این حلقه را دیده است، این محصول در سایز‌هایی تا ۱۳ عرضه خواهد شد. این تحلیلگر همچنین اشاره کرد که سامسونگ قصد دارد این حلقه‌ی هوشمند را در سه رنگ ارائه دهد. سامسونگ در MWC 2024 سه رنگ طلایی، نقره‌ای و مشکی را تایید کرد. این شرکت همچنین تعداد ۹ سایز را تایید کرد. گزارش ۲۰ فوریه‌ی ET News همچنین به قابلیت‌های Galaxy Ring در زمینه‌ی نوار قلب (ECG) و اندازه‌گیری جریان خون اشاره می‌کند. این خبرگزاری همچنین ادعا کرد که این حلقه‌ی هوشمند از پرداخت‌های بدون سیم پشتیبانی می‌کند و به شما امکان کنترل سایر دستگاه‌ها را می‌دهد. هنوز هیچ یک از این جزئیات تایید نشده است.

در گزارش CNET که قبلاً ذکر شد، معاون رئیس جمهور سامسونگ، دکتر Hon Pak، گفت که آنها در حال تلاش برای سازگاری Galaxy Ring با سایر گوشی‌های اندرویدی هستند. در حالی که این حلقه‌ی هوشمند با گوشی‌های غیر از گلکسی کار می‌کند، از آیفون پشتیبانی نخواهد کرد. پاک به این خبرگزاری گفت: «ما چالش iOS/Android را درک می‌کنیم و در نهایت امیدواریم که دستگاه‌های ما از چنان کیفیتی برخوردار باشند که مردم تمایل به تغییر پلتفرم داشته باشند.»سامسونگ تا به امروز جزئیات زیادی از Galaxy Ring را فاش کرده است، اما همچنان موارد ناشناخته‌ی بسیاری وجود دارد. رسانه‌ی کره‌ای Chosun Biz  نیز در مارس ۲۰۲۴ ادعا کرد که Galaxy Ring می‌تواند بر اساس اطلاعات سلامتی ردیابی‌شده، برنامه‌های غذایی شخصی‌سازی‌شده را به کاربران توصیه کند. به نظر می‌رسد این قابلیت از طریق ادغام با Samsung Food و Samsung e-Food Center در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است که سرویس دوم که به شما امکان سفارش مواد غذایی را می‌دهد، محدود به کره‌ی جنوبی است.

فهرست Bluetooth SIG که قبلا ذکر شد، همچنین انواع شماره مدل را تایید کرد: SM-Q500، SM-Q501، SM-Q502، SM-Q503، SM-Q505، SM-Q506، SM-Q507، SM-Q508 و SM-Q509. این تا حد زیادی با گزارش Galaxy Club در آوریل ۲۰۲۴ مطابقت دارد، به جز یک شماره مدل اضافی (SM-Q503) در پرونده‌ی جدید. این فهرست همچنین اشاره می‌کند که این حلقه‌ی هوشمند از بلوتوث ۵.۴ پشتیبانی می‌کند.

آیا باید منتظر گلکسی رینگ سامسونگ بمانید؟

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که حلقه‌ی گلکسی سامسونگ ارزش صبر کردن را داشته باشد. از طرف دیگر، با این همه ناشناخته و احتمالاً سال‌ها انتظار تا عرضه‌ی این محصول، توصیه نمی‌کنیم که منتظر بمانید. بهترین پوشیدنی همیشه گجتی است که در حال حاضر به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام‌تان کمک می‌کند. اگر یک پوشیدنی مربوط به دست در لیست خرید شما قرار دارد، چند گزینه دیگر نیز وجود دارد. حلقه‌ی Oura 3 (با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار در Oura) با ردیابی خارق‌العاده‌ی خواب و رویکردی جامع به سلامت، انتخاب برتر ما است. در همین حال، حلقه‌ی Circular (با قیمت ۲۸۴ دلار در وب‌سایت سازنده) بهترین جایگزین برای Oura Ring 3 است. این حلقه ضربان قلب، خواب و اکسیژن خون را ردیابی می‌کند و نیازی به اشتراک ماهانه ندارد.

اگر ترجیح می‌دهید در اکوسیستم سامسونگ باقی بمانید، شاید فعلاً به خط ساعت‌های هوشمند این شرکت پایبند باشید. Galaxy Watch 6 (با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار در سامسونگ) تجربه‌ای جامع از یک ساعت هوشمند را با تمام اصول اولیه در زمینه ردیابی سلامتی و تناسب اندام ارائه می‌دهد. Galaxy Watch 6 Classic (با قیمت ۴۲۹ دلار در آمازون) کمی گران‌تر است، اما دارای یک صفحه‌ی چرخان کاربردی و ظاهری شیک است.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید