خانهاخبار
آشنایی با همه لپ‌تاپ‌های مجهز به Copilot Plus که در رویداد سرفیس معرفی شدند

آشنایی با همه لپ‌تاپ‌های مجهز به Copilot Plus که در رویداد سرفیس معرفی شدند

ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی، لنوو و سامسونگ، همگی از Copilot Plus پشتیبانی می‌کنند.

۱ خرداد ۱۴۰۳

علاوه بر سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ، مایکروسافت مجموعه‌ای از کامپیوترهای شخصی Copilot Plus را از تمام تولیدکنندگان اصلی معرفی کرد. در اینجا تمام کامپیوترهای شخصی Copilot Plus که در رویداد سرفیس مایکروسافت در روز دوشنبه معرفی شدند را مرور می‌کنیم. 

ایسر سوئیفت ۱۴ هوش مصنوعی

 با سایر لپ‌تاپ‌های سوئیفت ۱۴ با تراشه‌های هوش مصنوعی اشتباه نشود. سوئیفت ۱۴ هوش مصنوعی تنها مدل با پردازنده‌ی سری Qualcomm Snapdragon X است، اما این مدل با تراشه ۱۲ هسته‌ای پایه‌ی Snapdragon X Elite یا تراشه ۱۰ هسته‌ای X Plus و حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 SSD ارائه می‌شود.

ایسوس ویووبوک اس ۱۵

ایسوس با ویووبوک اس ۱۵ وارد عرصه‌ی کامپیوترهای شخصی Copilot می‌شود. این لپ‌تاپ از دو پردازنده‌ی کوالکام بهره می‌برد: مدل پایه‌ی ۱۲ هسته‌ای Snapdragon X Elite و مدل ۱۰ هسته‌ای Snapdragon X Plus. هر دو مدل تا ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت PCIe 4.0 SSD را پشتیبانی می‌کنند.

دل XPS، Inspiron و Latitude

دل امسال پنج کامپیوتر شخصی Copilot Plus مبتنی بر  Snapdragon را عرضه می‌کند که با سری XPS 13 و Inspiron 14 Plus (7441) آغاز می‌شود. مدل XPS با تراشه‌ی میان‌رده‌ی Snapdragon X Elite و حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت PCIe SSD پیکربندی خواهد شد و از سه گزینه‌ی نمایشگر بهره می‌برد: دو پنل IPS (یکی لمسی و دیگری غیرلمسی) و یک پنل OLED که لمسی نیز هست. پنل OLED بالاترین رزولوشن را در بین گزینه‌های نمایشگر خواهد داشت، اما نرخ تازه‌سازی آن پایین‌ترین است.

ezgif-4-d28ae984b9.jpg

در همین حال، مدل Inspiron از تراشه‌ی Snapdragon X Plus استفاده خواهد کرد و تا ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت M.2 2230 SSD را پشتیبانی می‌کند. در این مدل تنها یک گزینه‌ی نمایشگر وجود دارد که یک پنل IPS لمسی است. مدل دل Latitude 7455 در دو گزینه‌ی مبتنی بر تراشه‌ی Snapdragon X Elite و Plus عرضه می‌شود و امکان پشتیبانی از حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت M.2 2230 SSD را دارد.

اچ‌پی OmniBook و EliteBook Ultra

اچ‌پی در یک تلاش گسترده برای پاکسازی و سازمان‌دهی سبد محصولات لپ‌تاپ خود، سری‌های سابق Envy، Pavilion و Dragonfly را با نام‌های OmniBook و EliteBook جایگزین کرده است که OmniBookها روی کاربران خانگی و EliteBookها روی بازار تجاری یا کسب‌وکار تمرکز خواهند داشت.اچ‌پی عرضه لپ‌تاپ‌های جدید خود، OmniBook X AI و EliteBook Ultra AI را از ماه آینده آغاز خواهد کرد. هر دو مدل به پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای Snapdragon X Elite مجهز خواهند بود. مدل EliteBook تنها از ۱۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند، در حالی که حداکثر رم قابل پشتیبانی برای OmniBook برابر با ۳۲ گیگابایت است.

لنوو Yoga Slim و ThinkPad

لنوو از دو مدل Yoga Slim 7x 14 و ThinkPad 14s مجهز به پردازنده‌های Snapdragon X Elite رونمایی کرده است. Yoga Slim به دلیل فقدان ویژگی‌های سازمانی که در ThinkPad تجارت‌محور وجود دارد، از قیمت پایین‌تری برخوردار است. هر دو مدل از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کنند، اما ThinkPad امکان پشتیبانی از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم را دارد، در حالی که حداکثر رم قابل پشتیبانی برای Yoga Slim تنها ۳۲ گیگابایت است.

ezgif-4-e15d5e3a54.jpg

مایکروسافت سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ ۶

اولین دستگاه مایکروسافت که نسخه‌ی Copilot Plus آن معرفی شد، سرفیس پرو است. این مدل را می‌توانید با پردازنده‌ی Snapdragon X Elite یا X Plus، قابلیت اتصال اختیاری ۵G و نمایشگر IPS یا OLED تهیه کنید.

همچنین سرفیس لپ‌تاپ ۶ نیز معرفی شد که از تراشه‌های Snapdragon Elite یا Plus، تا ۶۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد.

سامسونگ Galaxy Book4 Edge

اولین کامپیوترهای شخصی Copilot Plus سامسونگ همگی با نام Galaxy Book4 Edge عرضه می‌شوند. این سری شامل یک مدل ۱۴ اینچی و دو مدل ۱۶ اینچی است که همه از پردازنده‌ی Snapdragon X Elite، نمایشگر لمسی AMOLED با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ و ۱۶ گیگابایت رم برخوردارند.

پیش‌خرید تمام این کامپیوترها هم اکنون ممکن است و ارسال آن‌ها از ۱۸ ژوئن آغاز خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید