خانهاخبار
سرفیس پرو جدید معرفی شد؛ کامپیوتر همه‌جانبه هوش مصنوعی مایکروسافت

سرفیس پرو جدید معرفی شد؛ کامپیوتر همه‌جانبه هوش مصنوعی مایکروسافت

مایکروسافت شب گذشته از نسل جدید سرفیس پرو رونمایی کرد که در دو مدل تراشه اسنپدراگون X پلاس و الیت روانه بازار می‌شود.

۱ خرداد ۱۴۰۳

مایکروسافت شب گذشته و با برگزاری رویدادی رسما از نسل جدید سرفیس پرو (Surface Pro) رونمایی کرد که تازه‌ترین محصول سری دستگاه‌های هیبریدی این برند محسوب می‌شود. همچنین سرفیس پرو جدید اولین نسل از محصولات «کوپایلت + پی‌سی» به شمار می‌رود. برند کوپایلت + پی‌سی به دوره جدید کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت مربوط می‌شود.

حذف عدد از شیوه‌ نام‌گذاری سرفیس پرو جدید نشان می‌دهد که این دستگاه با تغییر و تحولات مهمی همراه شده است. در این رابطه، مایکروسافت ادعا می‌کند که در مقایسه با نسل‌های قبلی سرفیس پرو، این محصول جدید کاملا دستگاهی متفاوت است.

سرفیس پرو جدید همراه با کیبورد

سرفیس پرو ۲۰۲۴ در دو مدل تراشه اسنپدراگون X الیت (Snapdragon X Elite) و اسنپدراگون X پلاس (Snapdragon X Plus) عرضه خواهد شد. به لطف سخت‌افزار جدید، تبلت هیبریدی مایکروسافت حالا ۹۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی شده است. 

تراشه‌های کوالکام سبب شده‌اند که عمر باتری در سرفیس پرو جدید بهتر شود. طبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده است، این تبلت قادر خواهد بود که تا ۱۴ ساعت به طور مداوم به پخش ویدئو بپردازد و یا تا یک روز کاربران را همراهی کند. به علاوه، سرفیس پرو در یک نسخه 5G نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

پنل جلویی سرفیس پرو جدید میزبان نمایشگر ۱۳ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که در دو مدل ال‌سی‌دی و اولد همراه می‌شود. در واقع، پنل اولد یکی از بهبودهای مهم نسل جدید سرفیس پرو به شمار می‌رود. مطابق انتظار، نمایشگر سرفیس پرو از HDR پشتیبانی می‌کند. 

قابلیت‌ های و مشخصات فنی سرفیس پرو

سرفیس پرو جدید به وای‌فای ۷ مجهز شده و از دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. وزن دستگاه نیز هیچ تفاوتی نداشته و همچنان زیر ۹۰۰ گرم است. مایکروسافت تایید کرده که سرفیس پرو جدید از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. 

مایکروسافت برای سرفیس پرو یک صفحه کلید جدید موسوم به Flex Keyboard را توسعه داده که از برچسب قیمتی ۴۵۰ دلاری بهره می‌برد و با قلم Slim Pen عرضه می‌شود. این صفحه کلید در هر دو حالت متصل‌شده و بلوتوثی با سرفیس پرو سازگار است. تاچ‌پد فلکس کیبورد تا ۱۴ درصد بزرگ‌تر شده تا کاربران راحتی بیشتری در استفاده صفحه کلید داشته باشند.

کیبورد جدید سرفیس پرو

برای خرید کانفیگ پایه سرفیس پرو ۲۰۲۴ که شامل نمایشگر ال‌سی‌دی، تراشه اسنپدراگون X پلاس، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود، کاربران باید ۹۹۹ دلار پرداخت کنند.

 از سوی دیگر، نسخه نمایشگر اولد مدل پایه سرفیس پرو جدید با قیمت ۱۵۰۰ دلاری به فروش می‌رسد.مدل بالارده و پرمیوم سرفیس پرو جدید که از حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی بهره می‌برد، قیمت ۲۱۰۰ دلاری را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید