خانهاخبار
همگام‌سازی کامل تصویر پروفایل با حساب کاربری گوگل در اندروید ۱۵

همگام‌سازی کامل تصویر پروفایل با حساب کاربری گوگل در اندروید ۱۵

بر اساس گزارش‌ها، اندروید ۱۵ با برنامه جدید انتخاب آواتار که عکس حساب کاربری گوگل شما را همگام‌سازی می‌کند، عرضه می‌شود. 
 

۱ خرداد ۱۴۰۳

انتشار نسخه دوم بتای اندروید ۱۵ با ویژگی‌های جدید

انتشار نسخه دوم بتای اندروید ۱۵ با ویژگی‌های جدید

گوگل اخیراً نسخه دوم بتای اندروید ۱۵ را منتشر کرده است که قرار است اواخر امسال به صورت رسمی عرضه شود. این بروزرسانی شامل ویژگی‌های جدید فراوانی است و تعداد زیادی بهبود جزئی در پلتفرم را نیز در بر دارد که بسیاری از آن‌ها هنوز کشف نشده‌اند.

اپلیکیشن جدید Google Pixel Avatar 

اپلیکیشن جدید Google Pixel Avatar

یکی از ویژگی‌های جدید این نسخه، اپلیکیشن تازه‌ای به نام «Google Pixel Avatar App» است که به نظر می‌رسد نسخه جداگانه‌ای از ابزار انتخاب تصویر پروفایل باشد.

این اپلیکیشن که به تازگی معرفی شده است، تجربه‌ای مشابه با نسخه قبلی ادغام‌شده در برنامه تنظیمات ارائه می‌دهد، اما با قابلیت‌های بیشتری همراه است. اکنون کاربران می‌توانند تصویر پروفایل خود را از بین تصاویر گالری، تصاویر پروفایل از پیش ساخته‌شده و یا حتی تصویر فعلی حساب Google خود انتخاب کنند.

بهبود همگام‌سازی تصویر پروفایل در اندروید ۱۵

در نسخه‌های قبلی اندروید، در صورت تغییر تصویر پروفایل Google، این تغییر در همه صفحاتی که تصویر پروفایل اندروید نمایش داده می‌شد، اعمال نمی‌گردید. این موضوع تناقضی ایجاد می‌کرد که ممکن بود برای برخی کاربران مشکل‌ساز باشد. اما در نسخه بتای دوم اندروید ۱۵، این مشکل برطرف شده است.

بهبود همگام‌سازی تصویر پروفایل در اندروید ۱۵

اکنون برنامه جدید «Google Pixel Avatar App» به جای بخش تنظیمات، ابزار انتخاب تصویر پروفایل را مدیریت می‌کند و این قابلیت را دارد که تصویر پروفایل اندروید شما را هر زمان که تصویر حساب Google شما تغییر می‌کند، به‌طور خودکار به‌روزرسانی کند.

دسترسی و نصب

نسخه دوم بتای اندروید ۱۵ برای دستگاه‌های پیکسل سازگار، شامل تمامی پیکسل‌های مجهز به تراشه تنسور، در دسترس است. کاربران می‌توانند با دانلود از فروشگاه Galaxy Store، اپلیکیشن دستیار دوربین را دریافت کنند. این نسخه جدید امکانات و بهبودهای فراوانی را به همراه دارد که تجربه کاربری بهتری را برای کاربران اندروید فراهم می‌کند.

اپلیکیشن Google Pixel Avatar

برای اطلاع‌رسانی به کاربران، متن روی صفحه انتخاب تصویر پروفایل به‌روزرسانی شده و اکنون متن «اگر تصویر حساب کاربری گوگل خود را تغییر دهید، [تصویر پروفایل] به‌صورت خودکار در اینجا نیز به‌روزرسانی خواهد شد» نمایش داده می‌شود.

عملکرد همگام‌سازی در آزمایش‌ها 

در تست‌های کوتاه‌مدت انجام‌شده، هر تغییری که در تصویر حساب کاربری گوگل ایجاد شد، تقریباً بلافاصله در نوار وضعیت و پنجره تعویض کاربر منعکس شد. با این حال، این همگام‌سازی یک‌طرفه است؛ یعنی اگر تصویر پروفایل اندروید خود را به‌صورت دستی تغییر دهید، تاثیری بر تصویر حساب کاربری گوگل نخواهد داشت.

محدودیت دسترسی برای برنامه‌های شخص ثالث

به‌طور تئوری، برنامه‌های شخص ثالث نیز باید بتوانند برای دسترسی به تصویر پروفایل کاربر درخواست مجوز کنند. با این حال، برنامه‌ی «Google Pixel Avatar App» از یک لیست مجاز استفاده می‌کند که تنها شامل نام بسته‌های (package name) برنامه‌های «تنظیمات» و «SystemUI» است. این محدودیت به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربران اعمال شده است، زیرا ممکن است افراد نخواهند که هر برنامه‌ای به تصویر پروفایل آن‌ها دسترسی داشته باشد.

این تغییرات در اندروید ۱۵ باعث بهبود تجربه کاربری و همگام‌سازی بهتر تصویر پروفایل میان دستگاه‌های اندروید و حساب کاربری گوگل شده است. کاربران اکنون می‌توانند از این قابلیت جدید برای مدیریت بهتر تصاویر پروفایل خود بهره‌مند شوند، در حالی که همچنان حریم خصوصی آنها حفظ می‌شود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید