خانهاخبار
گوشی‌های پرچمدار احتمالاً گران‌تر خواهند شد!

گوشی‌های پرچمدار احتمالاً گران‌تر خواهند شد!

هزینه بالای ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار احتمالاً باعث افزایش قیمت گوشی‌های پرچمدار می‌شود.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوالکام سال گذشته و در طی رویداد Snapdragon Summit اعلام کرد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار احتمالا با قیمت بالاتری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل سه در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت. حالا اما گزارش شده که تراشه نسل بعدی کوالکام با افزایش قیمتی قابل‌توجهی همراه خواهد شد.

افشاگر شناخته‌شده چینی، Digital Chat Station، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اذعان داشت که قیمت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار (شناسه مدل SM8750) افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. 

قیمت بالاتر اسنپدراگون  ۸ نسل چهار

افشاگر DCS ادعا کرده که به دلیل افزایش قیمت ویفرهای به کار رفته در اسنپدراگون ۸ نسل چهار، کوالکام ظاهرا مجبور خواهد شد که تراشه خود را با قیمت بالاتری عرضه کند. طبق ادعای این افشاگر، به دلیل افزایش قیمت اسنپدراگون ۸ نسل چهار، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی احتمالاً فرآیند توسعه نسخه پرو گوشی‌های پرچمدار خود را لغو خواهند کرد. 

همراه با سیستم دوربین و نمایشگر، پردازنده‌ها نیز نقش پررنگی در قیمت‌گذاری یک گوشی هوشمند دارند. در نتیجه، قیمت بالاتر اسنپدراگون ۸ نسل چهار به طور قطع باعث گران‌تر شدن گوشی‌های پرچمدار اندرویدی خواهد شد. 

به طور معمول، انتظار می‌رود که تولیدکنندگان با افزایش قیمت گوشی‌های خود، پرداخت هزینه‌ها را به دوش کاربران بیاندازند. با این وجود، امکان دارد که شرکت‌ها با اعمال برخی تغییرات در گوشی‌های خود مانند استفاده از دوربین‌های ضعیف‌تر یا نمایشگر قدیمی‌تر قیمت محصولات خود را ثابت نگه دارند.

تراشه اسنپدراگون کوالکام

برای اولین بار نیست که افزایش قیمت یک تراشه پرچمدار کوالکام سبب گران‌تر شدن گوشی‌های هوشمند می‌شود. در سال ۲۰۲۰ میلادی، تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با مودم 5G همراه شد که این ویژگی باعث افزایش قیمت این سخت‌افزار شد. 

یک مقام ارشد شیائومی در سال ۲۰۲۰ میلای تایید کرد که هزینه‌های مودم و پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ موجود در شیائومی می ۱۰ در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ به کاررفته در شیائومی می ۹ دو برابر شده است. در این رابطه، گوشی می ۱۰ در حدود ۱۲۰ الی ۱۴۰ دلار گران‌تر از مدل می ۹ شد. 

شایان ذکر است که افزایش قیمت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار بی‌دلیل نیست چرا که این تراشه برای نخستین بار به هسته‌های پردازنده اختصاصی Oryon کوالکام مجهز خواهد شد. شایعه شده که پردازنده مرکزی جدید اسنپدراگون ۸ نسل چهار عملکرد بهتری در مقایسه با تراشه‌های اپل خواهد داشت. 



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید