خانهاخبار
تمامی ویژگی‌های جدید iOS 17.5

تمامی ویژگی‌های جدید iOS 17.5

اپل چند روز پیش iOS 17.5 را عرضه کرد. سیستم عاملی که هرچند برای اروپایی‌ها ویژگی‌های بیشتری دارد، اما برای سایر کاربران هم دارای قابلیت‌های مهمی است که در ادامه به تمامی آنها با جزییات می‌پردازیم.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپل به تازگی iOS 17.5 جدیدترین نسخه iOS را منتشر کرده است. با این نسخه، کاربران در اتحادیه اروپا تغییرات عمده‌ای را در آیفون تجربه خواهند کرد، اما این بدان معنا نیست که کاربران در سایر نقاط دنیا ویژگی‌های مهمی دریافت نمی‌کنند.

تمامی ویژگی‌های جدید iOS 17.5

امروز در این مقاله همه قابلیت‌های جدید را در iOS 17.5 بررسی می‌کنیم.

دانلود اپلیکیشن از وب‌سایت‌ها (فقط اروپا)

سیستم عامل iOS 17.5 از توزیع برنامه های مبتنی بر وب در اتحادیه اروپا پشتیبانی می کند و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را برای دانلود به طور مستقیم در وب سایت‌های خود ارایه دهند. کاربران آیفون می‌توانند بدون استفاده از اپ استور، اپلیکیشن‌های iOS را از وب‌ سایت‌های پشتیبانی‌شده دانلود کنند.

همانند تغییرات iOS 17.4 که بازارهای اپلیکیشن جایگزین را اضافه کرد، این قابلیت به آیفون محدود شده و فقط در اتحادیه اروپا قابل استفاده است. توسعه دهندگان باید به مدت دو سال یا بیشتر در برنامه توسعه دهندگان اپل عضو باشند و باید بیش از یک میلیون نصب اولیه در iOS در سال قبل داشته باشند تا یک برنامه را برای دانلود ارایه دهند.

همه برنامه‌های دانلود شده از وب ‌سایت‌ها روی آیفون‌ها باید به فرآیند تایید اپل ارسال شوند و در حالی که هیچ کمیسیونی برای پرداخت به اپل وجود ندارد، اپل هزینه فناوری هسته‌ای نیم یورویی را دریافت می‌کند. اگرچه این تنها در حال حاضر بر روی آیفون در دسترس است، اما اپل همین قابلیت را در اواخر سال جاری برای آیپد نیز عرضه خواهد کرد.

اپل نیوز پلاس

اپلیکیشن +Apple News اکنون یک حالت آفلاین دارد که دسترسی به فید Today و تب +News را حتی بدون اینترنت موبایل یا وای فای فراهم می‌کند.

iOS-17.5-Quartiles-Feature.jpg

+Apple News شامل یک بازی روزانه کلمه جدید به نام Quartiles است. این بازی از بازیکنان می‌خواهد که کاشی‌ها را برای تشکیل کلمات و کسب امتیاز ترکیب کنند. البته Quartiles محدود به مشتریانی است که اشتراک پولی اپل نیوز پلاس دارند.

ویژگی تابلوی امتیازات برای پازل‌های اپل نیوز پلاس هم شامل داده‌های بازیکن جدید برای جدول کلمات متقاطع، جدول کلمات متقاطع کوچک و Quartiles است. بازیکنان می‌توانند آمار و رگه‌های خود را در طول زمان ببینند، چیزی مشابه نحوه عملکرد اپلیکیشن بازی نیویورک تایمز.

هشدارهای ردیاب آیتم شخص ثالث

iOS 17.5 پشتیبانی از ردیاب آیتم‌های شخص ثالث را اضافه می‌کند، ویژگی که اپل از سال گذشته روی آن کار کرده است.

اپل و گوگل یک راه حل بین پلتفرمی برای هشدارهای ردیابی ناخواسته توسعه داده‌اند و iOS 17.5 به کاربران آیفون اطلاع می‌دهد که ردیاب شخص ثالث در نزدیکی آنها است. کد موجود در این به‌روزرسانی می‌گوید: «می‌توانید این مورد را غیرفعال کنید و از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی آن با مالک جلوگیری کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل‌های ارایه‌ شده را در وب ‌سایت سازنده این مورد را دنبال کنید».

یادداشت‌های منتشر شده اپل می‌گویند که تشخیص ردیاب بین پلتفرمی، به گونه‌ای طراحی شده است که در صورتی که یک ردیاب بلوتوث سازگار با آن‌ها حرکت کند، بدون در نظر گرفتن اینکه دستگاه با چه سیستم ‌عاملی جفت شده است، به کاربران اطلاع رسانی می‌کند که می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

گوگل شبکه Find My Device مبتنی بر اندروید خود را در ماه آوریل (اسفند ماه ۱۴۰۲) را‌ اندازی کرد، همزمان با عرضه اولیه تشخیص ردیابی بین پلتفرمی (Cross-Platform).

وضعیت تعمیر

سیستم عامل iOS 17.5 شامل یک گزینه وضعیت تعمیر است که به آیفون اجازه می‌دهد بدون غیرفعال کردن فایند مای و Activation Lock برای سرویس ارسال شود.

ios-17-5-repair-state.jpg

گزینه جدید Remove This Device در فاین مای موجود است و استفاده از آن با آیفون، دستگاه را در حالت تعمیر قرار می‌دهد. ارسال یک دستگاه برای تعمیر پیش‌تر مستلزم خاموش کردن فایند مای بود، که راهی بود برای اپل به منظور اطمینان از اینکه شخصی که درخواست تعمیر دارد، واقعا مالک آیفون است.

این گزینه وضعیت تعمیر فایند مای را روشن می‌کند و آیفون همچنان در حین تعمیر با اپلیکیشن Find my قابل ردیابی است. آیفونی که در وضعیت تعمیر قرار می‌گیرد، در قسمت Find My Device، گزینه Ready for Repair را فهرست می‌کند و آیفون در حالت تعمیر کار می‌کند.

ویجت پادکست

ویجت پادکست که می‌تواند به صفحه اصلی یا صفحه قفل اضافه شود اکنون دارای پس زمینه‌ای است که بسته به خود آن که پادکست در حال پخش است، تغییر می‌کند.

مدیریت دستگاه موبایل

راه‌حل‌های Mobile Device Management یا همان MDM می‌توانند نسخه بتا را در طول ثبت نام خودکار دستگاه اعمال کنند. ثبت نام خودکار دستگاه برای ساده کردن راه‌اندازی اولیه دستگاه طراحی شده است.

تغییرات در کد

تغییراتی در کد این سیستم عامل نیز وجود داشت که در نسخه بتا iOS 17.5 یافت شده بود و به ویژگی سلامت باتری در آیپد اشاره داشت، سپس کمی بعد در خبرها دیدیم که حدس ما درست بوده و اپل منوی سلامت باتری را به آیپدهای جدید آورد. اپل منوی سلامت باتری را به عنوان یکی از ویژگی‌های iPadOS 17.5 فهرست کرده است، اما در حال حاضر ما نمی‌دانیم که از آیپدهای جدید به بعد این ویژگی را خواهند داشت، یا در برهه‌ای از زمان این شرکت منوی سلامت باتری را به آیپدهای کمی قدیمی‌تر نیز خواهد آورد. منوی سلامت باتری آیپد حداکثر ظرفیت باقیمانده و تعداد چرخه شارژ را نشان می‌دهد، چیزی مشابه منوی سلامت باتری در آیفون که بسیار کارآمد است. همچنین در این کدها به گزینه مسدود کردن همه شرکت‌کنندگان (Block All Participants) برای تماس‌های گروهی فیس تایم دیده شده که احتمالا برای مسدود کردن اسپم‌ها است، اما فعلا خبری از این گزینه نیست و باید دید چه زمانی به این سیستم عامل اضافه می‌شود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید