خانهاخبار
اگزینوس 2500 سامسونگ اسنپدراگون 8 نسل 4 را به چالش می‌کشد

اگزینوس 2500 سامسونگ اسنپدراگون 8 نسل 4 را به چالش می‌کشد

رقابت داغ در دنیای تراشه‌ها! آیا اگزینوس 2500 سامسونگ رقیب قدرتمندی برای اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود؟
 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شایعات درباره تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ، Exynos 2500، مدتی است که در حال گردش است.

گزارش جدیدی حاکی از آن است که این پردازنده ممکن است از نظر بازدهی انرژی، اسنپدراگون 8 نسل 4 آینده کوالکام را پشت سر بگذارد.

در اوایل این ماه، سامسونگ و Synopsys در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که با موفقیت نمونه اولیه طراحی معماری ۳ نانومتری خود را تولید انبوه کرده‌اند.

این گمانه‌زنی‌ها وجود داشت که سامسونگ از این طراحی ۳ نانومتری برای تراشه Exynos 2500 آینده خود استفاده خواهد کرد. حال، گزارشی از Business Korea این موضوع را تایید کرده و نشان می‌دهد که سری Galaxy S25 از این تراشه بهره خواهد برد.

جالب‌ترین بخش گزارش، ادعایی است مبنی بر اینکه تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ از نظر مصرف انرژی نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 بهینه‌تر عمل خواهد کرد.

اگزینوس 2500 سامسونگ

به صورت تاریخی، تراشه‌های کوالکام از نظر عملکرد خام برتری داشته‌اند، در حالی که پردازنده‌های Exynos عمدتاً بر روی مصرف بهینه انرژی تمرکز کرده‌اند. به نظر می‌رسد اگر این شایعه صحت داشته باشد، این روند با تراشه‌های آتی (SoC) نیز ادامه یابد.

اگرچه هنوز هیچ عدد یا بنچ‌مارکی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد، اما اطلاعات کمی نیز در مورد پیکربندی هسته‌های Exynos 2500 در دسترس است. این موضوع برای تعیین عملکرد و بازده تراشه حیاتی خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های تایید شده‌ی اگزینوس 2500، استفاده از هسته‌های ARM Cortex-X5 است.

سامسونگ Exynos 2500

شایعات حاکی از آن است که ARM قصد دارد هسته‌های Cortex-X5 را به عنوان قدرتمندترین پردازنده‌ی مرکزی (CPU) موجود در گوشی‌های هوشمند معرفی کند که گفته می‌شود عملکرد بهتری نسبت به هسته‌های CPU اوریون (Oryon) مورد انتظار در اسنپدراگون 8 نسل 4 ارائه خواهد داد.

توجه داشته باشید که بسیاری از این جزئیات بر اساس افشاگری‌ها و گزارش‌های صنعتی استوار هستند. در حالی که این موارد جزئیاتی را در مورد ویژگی‌ها و عملکرد بالقوه‌ی تراشه‌ها آشکار می‌کنند، نباید آن‌ها را به عنوان اطلاعات قطعی در نظر گرفت.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید