خانهاخبار
آیفون ۱۶ را فراموش کنید؛ هیجان‌انگیزترین آیفون در راه است!

آیفون ۱۶ را فراموش کنید؛ هیجان‌انگیزترین آیفون در راه است!

گزارش شده اپل سال آینده از آیفون جدیدی رونمایی خواهد کرد که از ضخامت کمی بهره می‌برد و به عنوان محصولی پرمیوم عرضه می‌شود. 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا رونمایی از نسل جدید سری پرچمدار اپل یعنی سری آیفون ۱۶ زمان زیادی باقی مانده ولی از همین حالا زمزمه‌هایی درباره یک آیفون جدید و متحول‌شده به گوشی می‌رسد که احتمالاً در سال ۲۰۲۵ میلادی از راه خواهد رسید. 

وبسایت The Information ضمن نقل‌قول از منابع آگاه ادعا کرده که اپل در حال توسعه یک آیفون جدید است که به طرز چشمگیری ضخامت آن اندک خواهد بود. 

پنل پشتی آيفون ۱۵ پرو

قبلا نیز شایعات اذعان داشته بودند که اپل یک مدل «اسلیم» از سری آيفون ۱۷ را عرضه خواهد کرد ولی حالا این گزارش جدید خبر از یک پروژه مهم‌تر می‌دهد. در این راستا، گزارش شده که آیفون موردانتظار اپل که با اسم‌رمز D23 شناخته می‌شود، احتمالاً یک محصول کاملا جدید خواهد بود.

آیفون X که در سال ۲۰۱۷ میلادی همراه با سری آیفون ۸ معرفی شد یک تغییر شگرف را در سری آیفون به ارمغان آورد. اپل با عرضه آیفون X زبان طراحی جدیدی را به گوشی‌های خود وارد کرد چرا که این گوشی دیگر به دکمه فیزیکی خانه مجهز نبود و همچنین در بالای نمایشگر خود میزبان ناچ بود. 

در حالی که اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی طراحی محصولات خود را هرچند سال یک‌بار تغییر می‌دهند، ظاهر آیفون‌ها از زمان عرضه آیفون ۱۱ (پنج سال پیش) نسبتا ثابت بوده است. 

آیفون ۱۵ پرو مکس

در صورتی که گزارش وبسایت The Information درست باشد، آیفون جدید اپل طراحی تازه‌ای را برای گوشی‌های اپل معرفی خواهد کرد. 

تمرکز اپل بر ضخامت پایین دستگاه‌ها از رونمایی نسل جدید آیپد پرو با ضخامت ۵٫۱ میلی‌متری مشخص شده است. همانطور که می‌دانیم، آیپد پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۴ نازک‌ترین محصول تاریخ اپل تا به امروز محسوب می‌شود. 

شایعه شده که اپل برای ظاهر آیفون جدید خود چندین طراحی مختلف را آزمایش کرده است. یکی از این طراحی‌های احتمالی شامل شاسی آلومینیومی با چینش جدید دوربین سلفی و سنسورها می‌شود. در این راستا، اپل احتمالاً درنظر دارد که ابعاد داینامیک آیلند را کاهش دهد. 

نمایشگر آيفون ۱۵ پرو مکس

دیگر طراحی شایعه‌شده برای آیفون جدید شامل قرارگیری سیستم دوربین در مرکز بالای پنل پشتی است. همچنین گزارش شده که ابعاد نمایشگر این محصول جدید بین ۶٫۱ تا ۶٫۷ اینچ خواهد بود. 

طراحی جدید آیفون X‌ باعث شد که قیمت این گوشی نیز افزایش قابل‌توجهی پیدا کند و به ۹۹۹ دلار برسد. در این رابطه، امکان دارد که آیفون جدید اپل نیز با قیمت بالایی عرضه شود. در این راستا، آیفون موردانتظار اپل احتمالاً قیمت بیشتری از مدل پرو مکس آیفون ۱۷ خواهد داشت. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید